2014-07-25, 16:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, snälla människa, rättens resonemang bygger på vad den hör. Det är om man läser skriftliga källor utanför rätten som man kan få en sned uppfattning om rättens utgångspunkt. Det är där man kan hitta källor för konspirationsteorier.
Du är med andra ute och cyklar luft i de flesta trådar du kommenterar eftersom det normalt inte ingår ljudfiler i materialet.

Och nej - rätten sammanfattar det den tagit fasta på, det är poängen med de skriftliga domskälen och utredningen i domen.
Citera
2014-07-25, 16:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du är med andra ute och cyklar luft i de flesta trådar du kommenterar eftersom det normalt inte ingår ljudfiler i materialet.

Och nej - rätten sammanfattar det den tagit fasta på, det är poängen med de skriftliga domskälen och utredningen i domen.
I den här tråden cyklar jag mindre luft än du, eftersom jag har hört det mesta av vad rätterna har hört.

Rätten sammanfattar det den har tagit fasta på, efter att ha hört parter och vittnen.
Citera
2014-07-25, 17:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I den här tråden cyklar jag mindre luft än du, eftersom jag har hört det mesta av vad rätterna har hört.

Rätten sammanfattar det den har tagit fasta på, efter att ha hört parter och vittnen.
Ja i den här tråden har du hört mer än jag - det medger jag.

Ändå kan du inte undanröja den bevisning som rätten ser som sammantaget bevisar KJ:s skuld ...
Citera
2014-07-25, 18:31
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Blod kanske.

Som tidigare sagts för att en hund skall kunna känna liklukt så måste lukten från liket vara så långt gången att den sätter spår och inte kunnat städas undan.

Tyvärr fel svar!

37.45 ljudklippet i TR med tekniker DL.
DL: "-Kriminalsökhunden som gjorde markeringen, den markerar vad jag förstår för likvätska, blod och sperma och vi kunde definitivt inte hitta något blod vare sig på golvet, listerna eller på skurborsten"

Gåtan var uppenbarligen för svår...
Senast redigerad av zero73 2014-07-25 kl. 18:33.
Citera
2014-07-25, 18:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det här är väldigt intressant och mycket relevant information!!

Hur va MBs ford skåpbil klädd inuti samt i bagageluckan? Samt deras andra bilar?

Vilken modell var det på den bilen? år etc etc? Vet någon???

Var kommer de blåa fibrerna ifrån? Jag har för mig att det har nämnts något om att KJ hade en blå uniformsrock, M60 förmodar jag att det är frågan om. Har den återfunnits, kan KJ ha rullat in VB kropp eller kroppsdelar i den?

EDIT;

Kappa M60

http://www.smhs.eu/gallery_259.html
Senast redigerad av OY 2014-07-25 kl. 18:38.
Citera
2014-07-25, 18:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Tyvärr fel svar!

37.45 ljudklippet i TR med tekniker DL.
DL: "-Kriminalsökhunden som gjorde markeringen, den markerar vad jag förstår för likvätska, blod och sperma och vi kunde definitivt inte hitta något blod vare sig på golvet, listerna eller på skurborsten"

Gåtan var uppenbarligen för svår...

Likvätska eller sperma, troligen sperma om blod inte hittades. Jag inbillar mig att KJ inte förvarade liket på vardagsrumsgolvet där hunden visade ett förhöjt intresse, dock kan skurborsten ha varit besudlad från annan plats i lägenheten och doften kan ha avsatts i vardagsrummet efter att KJ använde den där. Men ingenting tyder på att markering har gjorts i en annan del av lägenheten, därför tror jag att hundens intresse handlar om spermadoft.
Citera
2014-07-25, 18:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Likvätska eller sperma, troligen sperma om blod inte hittades. Jag inbillar mig att KJ inte förvarade liket på vardagsrumsgolvet där hunden visade ett förhöjt intresse, dock kan skurborsten ha varit besudlad från annan plats i lägenheten och doften kan ha avsatts i vardagsrummet efter att KJ använde den där. Men ingenting tyder på att markering har gjorts i en annan del av lägenheten, därför tror jag att hundens intresse handlar om spermadoft.
Den utpräglade likhunden, Uno, markerade inte alls. Därför kan likvätska i det närmaste uteslutas.
Citera
2014-07-25, 19:36
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Man måste skicka PM för att vinna

EDIT: Seriöst. Polisen hittade inget blod, UNO felmarkerade inte alltså hittade KOMPIS sperma. Stödjer fö KJs utsaga om oralsex.
Senast redigerad av zero73 2014-07-25 kl. 19:58.
Citera
2014-07-25, 20:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Om du tar dig tid att lyssna på förhöret med JJ får du förklaring till "omvägen". Han följde med tillbaka till föräldrahemmet och sågade i plyfan innan han åkte till sin egen bostad. Det förklarar besöket i Bodens Allkiosk.
Det förklarar ingenting av detta:

14:43 Kvitto Beijers K-vägen 12 (HR-band 24:34)
14:43 – 14:46 Utbärning och inlastning av inköpta varor
14:46 – 14:56 Beijers – Sv-by-le
14:56 – 14:59 Urlastning av plyfaskiva mm samt inbärande av skiva till garage
14:59 – 15:00:30 Framletande av såg, inmätning, påbörjande av sågning i plyfaskiva
15:00:30 – 15:05 Sv-by-le – Allég 50
15:05 – 15:06 Snabbt inköp (ingen kö) i kiosken, Allég 50
15:06 – 15:15 Körning till F-vägen (och möte med BB ”mitt på dagen”)

Tror du det hann bli mycket sågspån?
Citera
2014-07-25, 20:30
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det förklarar ingenting av detta:

14:43 Kvitto Beijers K-vägen 12 (HR-band 24:34)
14:43 – 14:46 Utbärning och inlastning av inköpta varor
14:46 – 14:56 Beijers – Sv-by-le
14:56 – 14:59 Urlastning av plyfaskiva mm samt inbärande av skiva till garage
14:59 – 15:00:30 Framletande av såg, inmätning, påbörjande av sågning i plyfaskiva
15:00:30 – 15:05 Sv-by-le – Allég 50
15:05 – 15:06 Snabbt inköp (ingen kö) i kiosken, Allég 50
15:06 – 15:15 Körning till F-vägen (och möte med BB ”mitt på dagen”)

Tror du det hann bli mycket sågspån?

Jag vet inte, men jag brukar köra in bil + släp på brädgårn, få hjälp med att lasta + kvitto, gå in och betala köra ut, köra hem. Enligt Google tar det 9 minuter att köra. Din tidslinje är för snäv och dessutom kan JJ ha sågat medan KJ åkte för att träffa BB. JJ säger i HR förhör att han hade koll på KJ dessa dagar men att han ändå släppte iväg han för att göra ärenden etc. KJs poolare benämde han för SÄPO dessutom.
Citera
2014-07-25, 20:47
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Liklukt, blodspår, fingeravtryck, raderade meddelanden osv. Vad spelar det för roll? De som tror på KJs oskuld skulle förklara bort liklukt i lägenheten med plantering ändå. Det enda som skulle ha hjälpt är en bildupptagning.

Tillägg: säg tex att det enda som funnits mot KJ är bevisen i bilen. Då hade hans försvarare här på FB självfallet sagt att "men det finns INGET i lägenheten, om det bara fanns ETT ENDA bevis i lägenheten, då kanske". Ja så finns det det, inte fan hjälper det.

Säker? Tänk på att det inte är ställt bortom rimliga tvivel att en bildupptagning av mordet/dråpet inte hade kunnat vara fejkad.
Citera
2014-07-25, 20:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
I fup går att läsa att dom träffas på eftermiddan.
Kan vara så att KJ åker i samma bil som sin pappa... dom stannar till på kiosken på vägen hem och där tar KJ sin egen bil för att åka och möta LSS.
BB säger annorlunda i TR, men om det är em som gäller för besöket så kan det ha gått till som du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in