2014-07-25, 13:49
Medlem
Ni fattar väl att det här bara är ren och skär myt. Länk till artikeln där Holmén påstår detta?

Nej du du bor inte på hornsberg strand, nej du är inte medelklass om du äger en lägenhet för 9 millar. Och nej, det är varken streetracing eller öppen droghandel på hornsberg strand.. Känner inte igen någonting av det du just nämnde och då är jag en stadsråtta som rör mig där på daglig basis.
2014-07-25, 13:55
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Ni fattar väl att det här bara är ren och skär myt. Länk till artikeln där Holmén påstår detta?

Nej du du bor inte på hornsberg strand, nej du är inte medelklass om du äger en lägenhet för 9 millar. Och nej, det är varken streetracing eller öppen droghandel på hornsberg strand.. Känner inte igen någonting av det du just nämnde och då är jag en stadsråtta som rör mig där på daglig basis.

http://www.direktpress.se/vartkungsh...sbergs-strand/

Där har du, bor på västkusten och tom jag lyckades hitta.
2014-07-25, 14:06
Medlem
Motor_666s avatar
En sökning på Google ger inte mycket i ämnet. Kan det vara så att TS kraftigt överdriver situationen?
2014-07-25, 14:06
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Förresten nämndes det om störande båtkörning. Kör berikare båt verkligen? Tror aldrig jag sett det med egna ögon.

Reagerade på detta också. Möjligtvis kan en och annan arab eller annan sydlänning bränna loss i en hyrd vattenscooter. Men köra en egen ägd båt... nej, där går gränsen för det möjliga. Blattar äger inte båtar. De vet inte ens hur man startar en båt, en mindre hur den framförs. Dessutom är blattar för det mesta rädda för vatten.

.
2014-07-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Ts får trösta sig med att berikningen upphör så snart det goda vädret försvinner. Alltid något. Förresten nämndes det om störande båtkörning. Kör berikare båt verkligen? Tror aldrig jag sett det med egna ögon.

Allt som TS ser som ett problem attribuerar han förstås till "kulturberikare", oavsett vem som ligger bakom det.
2014-07-25, 14:24
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
http://www.direktpress.se/vartkungsh...sbergs-strand/

Där har du, bor på västkusten och tom jag lyckades hitta.

Jag kan inget annat än hånle så brett att käken hoppar ur led när jag läser kommentarerna till den där artikeln. En användares namn sammanfattade hela kommentarsfältet, "Tolerant i normala fall".

Hahahaha.
2014-07-25, 14:24
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av min-farsa
42% moderaterna
10,6% milöpartiet

Bara där har vi ju bevis för att majoriteten röstade för de ytterst ansvariga partierna.
SD hade ynka 2,65%

Nu hoppas jag ts är riktigt snabb på att sälja skiten för i framtiden när spekulanter söker på Hornsbergs strand kommer den här tråden finnas på Google. Grattis till att du just hjälpt till att sänka värdet på din lägenhet ytterligare.

Lite kul med de där citaten från boende i området som låg i TS spoiler. Här har majoriteten i miljonområdet röstat på de partier som är ytterst ansvariga för invandringen de senaste åren. Dessa personer har sedan mage att klaga när mångkulturen kommer och knackar på dörren. Som jag ser det ska alla som hejat på invandringen, genom att rösta tex M eller Mp, ha en tjock bit av den mångkulturella kakan med rån, gängbråk och våldtäkter. Som man bäddar får man ligga.

Tänk om, tänk rätt.
2014-07-25, 14:36
Medlem
Området är ju riktigt nice!
Aldrig skådat något liknande i Sverige, liknar någon slags charterort, kanske därför som folk "lever ut".
Urineringen beror väl antagligen på att Stockholm har så få offentliga toaletter. "nöden har ingen lag" har otaliga gånger fått tömma blåsan på folks bakgårdar
2014-07-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Kungsholmen är allmänt trashigt och västra delen tillhör dessutom knappast innerstan om inte en timmes promenad är gångavstånd. Hornsbergs strand ligger som en plupp med kilometervis av parkeringshus och industrier år alla håll. Du är antingen lurad eller väldigt dum. Muahaha.

Måste hålla med om det här. Västra Kungsholmen är närmare förort än innerstad.
2014-07-25, 14:42
Medlem
Drozds avatar
Ett handfast råd är väl att sälja lägenheten under vinterhalvåret eller en regnig dag när det mångkulturella buslivet inte pågår.

Sen undrar jag vad det är med nysvenskar och vattenskotrar? Mindervärdeskomplex + testosteron + 60 knop = livsfarlig kombination.
2014-07-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Kungsholmen är allmänt trashigt och västra delen tillhör dessutom knappast innerstan om inte en timmes promenad är gångavstånd. Hornsbergs strand ligger som en plupp med kilometervis av parkeringshus och industrier år alla håll. Du är antingen lurad eller väldigt dum. Muahaha.

Håller med!

Vill man ha natur och inga invandrare så borde man ju välja fredhäll snarare.

För övrigt ts, är är du en rasist.
I din text, så talas det uteslutande om invandrare, och du avslutar med att uttryckligen säga att flashbackrasisterna har rätt...
Men när du faktiskt konkret pekar ut olika fel och brister så har vi bland annat
vattenskotrar och båtar (knappast invandrare)
street racing (knappast invandrare)
Folk urinerar (ja?)
Droger kriminalitet (av kriminella och narkomaner i innerstan är den överväldigande majoriteten svenskar)
felparkering/buskörning låter inte heller som ett typiskt invandrarbrott.

Du beskriver utförligast strandlivet... invandrare som titta på småtjejer som solar, folk som kör för fort med båten osv... kanske skulle du hitta på något på stranden istället för att stå sur vid sidan om och muttra?

Med det sagt så är det självklart ingen smart ide att lägga 9 miljoner på en br i hornsberg.
Faktum är att du borde ha konsulterat med en infödd stockholmare innan du kastade så mycket pengar i sjön.
Senast redigerad av Haschpundaren 2014-07-25 kl. 14:55.
2014-07-25, 14:46
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GutesLeben
Du och många andra i innerstaden har röstat för detta, bara att vänja er.

Detta var dagens mest glädjande nyhet, att även de som försöker köpa sig fria från mångkulturen berikas.

Ja fan!
Nu ska jag köpa en extra pilsner och fira gott ikväll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in