2014-07-20, 19:22
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Och en våldtäkt är också en sjuhelvetes kränkning - våld eller inte.
En av få som motsäger sig det är skribenten Babianen (det är en kvinna). Enligt henne är det sexuellt upphetsande att bli våldtagen eftersom det "bara handlar om penetration och penetration är alltid skönt för en kvinna". Det låter horribelt men dumfan hävdar det i inlägg efter inlägg. Enligt idioten är det bara psykiskt sjuka och möjligen frigida kvinnor som upplever våldtäkt eller misshandel som någon som helst kränkning eftersom den man som misshandlar och/eller våldtar kvinnor visar att han är en riktig Alfaman och det är såna män kvinnor vill ha. Det är hårresande påståenden.

Angående misshandel så kan det faktiskt räcka med en ynkans smäll för att offret ska dö. Smällen i sig gör förvisso viss skada men det är det handlösa fallet och landningen efteråt som ofta är eller åtminstone kan vara mycket förödande då offret inte kan ta emot sig med händerna (en käftsmäll och offret faller utför en trappa. Ojdå, bruten nacke eller landa med bakhuvudet i asfalten 4 meter ned. Ajöss!).

De som påstår att man bara skakar av sig en misshandel och går vidare vet inte vad ni snackar om. De få som påstår att man går otraumatiserad från en våldtäkt eller ett våldtäktsförsök är så jävla långt ute och cyklar att det förmodligen inte går att förändra personens åsikt. Då är man i sanning en förtappad själ.
Citera
2014-07-20, 19:34
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Men precis, självklart finns personen kvar även om den inte tänker lika bra som förut. Har svårt att minnas eller svårt att komma ihåg vad ord betyder och så vidare.

Vid en misshandel kan man få kronisk värk i kroppen (eller i huvudet) som är fruktansvärt att leva med.

15 000 män misshandlas varje år av okända utomhus.

300-400 kvinnor våldtas utomhus av okända varje år.

Japp, för män är det farligare att vara utomhus - för kvinnor farligare hemma. (Ändå är det kvinnor som får alla råd om var de ska gå och inte...)
Citera
2014-07-20, 23:59
Medlem
Citat:
Japp, för män är det farligare att vara utomhus - för kvinnor farligare hemma. (Ändå är det kvinnor som får alla råd om var de ska gå och inte...)

Ja är det lite ironiskt det där!

Och det är stor skillnad på hur många som drabbas.
Citera
2014-07-21, 08:37
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Jag kan tänka mig att män både skadas och dör(förtid) oftare i hemmet än kvinnor.

Se bara på arbetsplatserna, där kvinnor dör på tok för sällan för att uppnå jämställdhetskraven.
Citera
2014-07-22, 13:27
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Exakt, det är kränkningen i en misshandel som skadar mest, inte de utslagna tänderna.

(Och hjärnskador är givetvis en annan diskussion för då finns ju inte den misshandlade personen kvar så att säga)
Det är ingen höjdare att få tänderna utslagna. Även om det går att ordna för en större summa pengar så kan en kraftig käkskada leda till att du tvingas äta flytande eller passerad kost resten av livet. Det låter väl lockande? Ett knivstick i magen kanske inte heller tar livet av dig men efter den lilla incidenten kanske du tvingas skita i en påse på magen vilket förstås känns som en höjdare. Eller kanske inte.
Citera
2014-07-24, 12:46
Medlem
CindyXs avatar
En fråga till ni därute som vill jämföra våldtäkt med misshandel. Dom gångerna ni killar fått stryk, hade ni velat byta ut det mot en anal våldtäkt istället? Om svaret fortfarande är ja får ni gärna berätta varför, då kanske frågeställningen i den här tråden äntligen blir intressant
Citera
2014-07-25, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CindyX
En fråga till ni därute som vill jämföra våldtäkt med misshandel. Dom gångerna ni killar fått stryk, hade ni velat byta ut det mot en anal våldtäkt istället? Om svaret fortfarande är ja får ni gärna berätta varför, då kanske frågeställningen i den här tråden äntligen blir intressant
Du kanske borde läsa tråden innan du ger din egna puckade syn på saken. Börja till exempel med inlägget ovan ditt.
Citera
2014-07-27, 02:37
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Nej, personligen slipper jag gärna både våldtäkter och misshandel. Jag tror det gäller de flesta av oss.
Citera
2014-07-28, 15:02
Medlem
CindyXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Du kanske borde läsa tråden innan du ger din egna puckade syn på saken. Börja till exempel med inlägget ovan ditt.

Om du nu tänker efter lite så kommer du nog att se att min frågeställning trots allt inte är så dum. Om du ser till inlägget innan mitt så ser du att han beskriver den absolut värsta typen av misshandel med livslånga skador. Det kan såklart dom allra värsta våldtäkterna ha med, kan ju inte vara en nyhet för dig att en våldtäkt kan innehålla en hel del våld.
Våldtäkt har dessutom historiskt sett användts för att det ofta psykiskt bryter ner en människa långt efter dom fysiska skadorna läkt.
Min fråga var inte att fundera ut det värsta våldsbrottet du kan tänka dig med en romantiserad porrfilms våldtäkt.
Min fråga var; Sist du fick stryk, hade du velat byta ut den misshandeln mot en anal våldtäkt (om du nu är kille, om tjej fungerar såklart en hederlig vanlig vaginal våldtäkt). Om så fallet, förklara gärna varför.
Citera
2014-07-28, 15:57
Medlem
Citat:
Min fråga var; Sist du fick stryk, hade du velat byta ut den misshandeln mot en anal våldtäkt (om du nu är kille, om tjej fungerar såklart en hederlig vanlig vaginal våldtäkt). Om så fallet, förklara gärna varför.
Har aldrig fått stryk eller blivit våldtagen, precis som de allra flesta svenskar. Men inlägget du besvarade från början behandlade brutalitet. Jag skulle utan tvekan välja att bli våldtagen utan bestående framför att bli brutalt misshandlad med skador för livet. Din poäng verkar vara att eftersom våldtäkter kan innehålla lika mycket våld är de automatiskt värre än misshandel, men så är inte fallet. Innehåller misshandeln mer våld är den värre. Innehåller våldtäkten mer våld är den värre. Innehåller de ungefär lika mycket våld är det högst subjektivt att avgöra, men de flesta håller nog med om att en våldtäkt i det fallet skulle vara värre.

Så, nu har jag tänkt efter lite och din frågeställning är fortfarande lika dum.
Citera
2014-07-29, 14:57
Medlem
CindyXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Har aldrig fått stryk eller blivit våldtagen, precis som de allra flesta svenskar. Men inlägget du besvarade från början behandlade brutalitet. Jag skulle utan tvekan välja att bli våldtagen utan bestående framför att bli brutalt misshandlad med skador för livet. Din poäng verkar vara att eftersom våldtäkter kan innehålla lika mycket våld är de automatiskt värre än misshandel, men så är inte fallet. Innehåller misshandeln mer våld är den värre. Innehåller våldtäkten mer våld är den värre. Innehåller de ungefär lika mycket våld är det högst subjektivt att avgöra, men de flesta håller nog med om att en våldtäkt i det fallet skulle vara värre.

Så, nu har jag tänkt efter lite och din frågeställning är fortfarande lika dum.

Bra då vet vi, du tar hellre den i tvåan än att råka ut för ett slagsmål.
Citera
2014-07-29, 15:36
Medlem
Citat:
Bra då vet vi, du tar hellre den i tvåan än att råka ut för ett slagsmål.
Bra, då vet vi, du blir hellre lemlästad än pullad på fyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in