2014-07-25, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, det ser så ut, oskyldige KJ ville inte överklaga domen för han visste att han dragit en vinstlott i HR och bättre än så övertygade Olsson honom om att det inte kan bli.

Självklart överklagar inte oskyldiga sina domar, om de är nöjda med det straff de fått. Vissa i tråden skulle också tacksamt ta emot 10 år för dråp och låta bli att överklaga om de blev oskyldigt dömda.

Klockrent! Precis, säg att du är oskyldig och du har tre val, 1, driva saken vidare och åka dit på 14 år, 2, driva saken vidare och frias, 3 driva saken vidare och få samma straff.

Hur många skulle då välja alternativ 4, inte driva saken vidare?
Citera
2014-07-25, 11:19
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Det är A och O att man har reda på fakta och gör sin research om man vill framstå som trovärdig när man framför kritik så att det inte blir trådsanningar, likt den att åklagarens uttalande i domstolen misskrediterade vittnet JJ, trots att det inte finns några belägg för det.

*Till att börja med var det Kompis som sökte igenom lägenheten och det är korrekt att han inte markerade men han visade förhöjt intresse för dels moppen och dels ett utrymme i vardagsrummet. Inte så starkt så att det räckte till en markering men tillräckligt för att göra honom intresserad.

Har jag helt missförstått FUP s. 363 & 365?
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-25 kl. 11:24.
Citera
2014-07-25, 11:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Har jag helt missförstått FUP s. 363 & 365?

Ja, det är inte enbart ditt fel, rapporteringen är virrig och de blandar hundsök i lägenheten med hundinsatsen kring tejpen i polishuset.

Hunden som sökte igenom lägenheten är Kompis, sid 375.
Citera
2014-07-25, 11:24
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ja, det är inte enbart ditt fel, rapporteringen är virrig och de blandar hundsök i lägenheten med hundinsatsen kring tejpen i polishuset.

Så... Ulf leder även söket med kompis?
Kanske du kan ge mig uppgifterna på söket med kompis?
Citera
2014-07-25, 11:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Sid 365:
Citat:
Kriminalsökhund med polishunden Uno som är utbildad att enba ... mänsklig förruttnelselukt.

Sök nummer 3

Söket utfördes på Flottiljvägen 4c i Boden
Citera
2014-07-25, 11:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Så... Ulf leder även söket med kompis?
Kanske du kan ge mig uppgifterna på söket med kompis?

Jocke Berlin är hundförare.

Det finns PM i FUP, har läst det tidigare, men har dock inte hittat det nu då det inte verkar sökbart.'
Citera
2014-07-25, 11:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag såg att jag läst fel - jag uppfattade det som om de bara hade haft telefonkontakt den 15:e.

Jag undrar dock var du hittar en tidsangivelse för den 20:e maj. Jag har letat i BB:s utsagor både i FUP och dom men måste missa den biten.
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Betr. de tider och mastpositioner som registrerades för KJ den 20/5 fram till kl. 12 kan följande noteras:

HR:s ordförande lade sig på ett omotiverat och olyckligt sätt i US:s förhör med den svamlande JJ. Fadern borde ha pressats betydligt hårdare betr. KJ:s mastuppkopplingar 20/5. Här borde också åklagarna ha varit bättre förberedda genom att ha inhämtat mer detaljerad och vederhäftig mastinformation betr. täckningsområden mm.

Sålunda kopplar KJ upp mot Verk-st-v. SO 12:32; mot Läro-v-g (täcker fp) 12:56.

Om nu KJ följt med JJ till Beijers så ter det sig helt oförklarligt varför han sedan skulle ta den flera km långa omvägen till Bodens A-kiosk för att handla något för 7 kr, innan han åker till sin bostad för att träffa BB. Detta innebär ju att han inte kommer att anlända till bostaden förrän vid 15:30-tiden - och detta gör också BB:s utsaga "mitt på dagen" helt obegriplig.
Citera
2014-07-25, 11:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Betr. de tider och mastpositioner som registrerades för KJ den 20/5 fram till kl. 12 kan följande noteras:

HR:s ordförande lade sig på ett omotiverat och olyckligt sätt i US:s förhör med den svamlande JJ. Fadern borde ha pressats betydligt hårdare betr. KJ:s mastuppkopplingar 20/5. Här borde också åklagarna ha varit bättre förberedda genom att ha inhämtat mer detaljerad och vederhäftig mastinformation betr. täckningsområden mm.

Om nu KJ följt med JJ till Beijers så ter det sig helt oförklarligt varför han sedan skulle ta den flera km långa omvägen till Bodens A-kiosk för att handla något för 7 kr, innan han åker till sin bostad för att träffa BB. Detta innebär ju att han inte kommer att anlända till bostaden förrän vid 15:30-tiden - och detta gör också BB:s utsaga "mitt på dagen" helt obegriplig.
Om du tar dig tid att lyssna på förhöret med JJ får du förklaring till "omvägen". Han följde med tillbaka till föräldrahemmet och sågade i plyfan innan han åkte till sin egen bostad. Det förklarar besöket i Bodens Allkiosk.
Citera
2014-07-25, 11:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 365:

Som sagt var, man måste dubbelkolla information i denna FUP, vilket många missar. Sid 375.

Citat:
Den 4 och 5 juli -13 fick vi hjälp från hundenheten att söka efter mordplats/styckningsplats.

Till vår hjälp var insp Jocke Berlin och hunden Kompis från polismyndigheten i Uppsala.

Insp Berlin har skrivit ett PM där han förklarat de arbete som han och Kompis utförde dessa dagar

Kl 08:25 låste vi upp dörren till Flottiljvägen 4 C med medhavd
nyckel. Under tiden som Kompis sökte genom lägenheten kontrollerade insp Brander och jag det som fanns i frysen.
Citera
2014-07-25, 11:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Som sagt var, man måste dubbelkolla information i denna FUP, vilket många missar. Sid 375.
Uppenbarligen var båda jyckarna i bostaden, olika dagar.
Citera
2014-07-25, 11:38
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

I fup går att läsa att dom träffas på eftermiddan.
Kan vara så att KJ åker i samma bil som sin pappa... dom stannar till på kiosken på vägen hem och där tar KJ sin egen bil för att åka och möta LSS.
Citera
2014-07-25, 11:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Uppenbarligen var båda jyckarna i bostaden, olika dagar.

Jag vet att Kompis, som både markerar liklukt, blod och sperma sökte igenom lägenheten. Det finns det PM om i FUP. Om Uno sökt igenom lägeneheten vet jag inte, har inte sett ett sådant PM när jag läste igenom varje sida i FUP.

Däremot så blandar de äpplen och päron i sina rapporter och det kan tolkas olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in