Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag såg att jag läst fel - jag uppfattade det som om de bara hade haft telefonkontakt den 15:e.
Jag undrar dock var du hittar en tidsangivelse för den 20:e maj. Jag har letat i BB:s utsagor både i FUP och dom men måste missa den biten.
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Betr. de tider och mastpositioner som registrerades för KJ den 20/5 fram till kl. 12 kan följande noteras:
HR:s ordförande lade sig på ett omotiverat och olyckligt sätt i US:s förhör med den svamlande JJ. Fadern borde ha pressats betydligt hårdare betr. KJ:s mastuppkopplingar 20/5. Här borde också åklagarna ha varit bättre förberedda genom att ha inhämtat mer detaljerad och vederhäftig mastinformation betr. täckningsområden mm.
Sålunda kopplar KJ upp mot Verk-st-v.
SO 12:32; mot Läro-v-g (täcker fp) 12:56.
Om nu KJ följt med JJ till Beijers så ter det sig helt oförklarligt varför han sedan skulle ta den flera km långa omvägen till Bodens A-kiosk för att handla något för 7 kr, innan han åker till sin bostad för att träffa BB. Detta innebär ju att han inte kommer att anlända till bostaden förrän vid 15:30-tiden - och detta gör också BB:s utsaga "mitt på dagen" helt obegriplig.