2014-07-24, 13:21
Medlem
Bondbruds avatar
Ungen heter alltså Morris?
Citera
2014-07-24, 13:51
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Ungen heter alltså Morris?

Jadu, inget førvånar mig længre. Namn såsom dessa har ju blivit mer eller mindre standard hos WT-familjer nu om åren.
Citera
2014-07-24, 14:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabelryckarn
Prova res i förstaklass så ska du se att det inte är ett problem att avboka/boka om resan.
Vad babblar du om. Och nej -man kan inte heller avbeställa första klass hur som helst med vanligt eller utan avbeställningsskydd/ombokningsskydd.
Citera
2014-07-24, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Är det bara sommarlovslediga tonåringar inne på Flashback idag? (1) Hur fan kan det här få sån uppmärksamhet? För det första så finns det en tråd för idioter som får gråta ut i media, (2)för det andra så är detta väl knappast något konstigt att vara lite besviken eller upprörd över?

(3)För en barnfamilj med normalinkomst så krävs det lite sparande för att få ihop till en utlandsresa. Förmodligen så har denna familj planerat bra, valt ett lite dyrare hotell som ska ha god standard och vara barnvänligt, just för att undvika denna typ av situationer. Att de då blir besvikna över att faktiskt "tvingas" dit - när alternativet är att förlora 30000 spänn så kan man säga att ett visst tvång föreligger - när Fritidsresor inte ens hittat smittkällan på hotellet där folk fortfarande insjuknar, det är väl knappast märkligt alls?

Möjligen kan man tycka att de är idioter som vänder sig till Aftonbladet av alla skittidningar, men de såg det väl antagligen som sin enda chans att sätta press på Fritidsresor. (4)Som själv varandes förälder så tycker jag att det är bra att de uppenbarligen värnar om sina barn i den mån det är rimligt att begära.

Javisst, de kan strunta i att åka dit också och förlora sina 30000, men varför göra det utan att åtminstone försöka att lösa det på andra sätt först? (5) Sen får de väl i värsta fall köpa massor av handsprit, äta på restauranger istället för i matsalen, bada i havet istället för i poolen och hoppas på det bästa.

med tanke på din första nedsättande mening och framställa andra som idioter. förvånar de mig att du inte få mycket rätt i dina kränkningar.

1 ja om man åker till de landet som hamnar på pallplatsen över högriskländerna då de gäller tex campylobacter, blir de rätt ironiskt att man gråter ut om att risken är står att man kommer bli smitta.
man kanske skulle valt ett annat land istället.

2 dom gjorde en chansning med alla odes i mot sig. köper jag en Rolex av någon skum person för en tusing då är de min dumhet som gjort att jag blivit blåst(läro pengar).

3 om man nu skall göra en stor investering eller lägga mycket pengar på något. så bör man planera ordentligt tänkta till ett par varv extra. att man väljer att mot alla odds lägga pengarna på Turkiet på visar bara totalt avsaknad av planering, ansvar och värnande av sitt barn. att stå och skylla på fritidsresor är väl bara att lägga över skulden på någon annan. att stå och leta smitto källa när följande nämnare är med i kalkylen Turkiet, all inclusive(buffe) och pol
magskjute bakterier och annat bara kryllar de ju av där så att hitta en källa..... lycka till.

4 dom har visat att dom totalt skiter i sin ett åring annars hade dom läst på ordentligt och hört med läkare vad dom rekommenderar.

5 ytterligare en som tror att handsprit hjälper mot magsjukebakterier, du råkar inte ha sommarlov???

källor :
cambilobakter statestik
http://www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/statistik-och-undersokningar/sjukdomsstatistik/campylobacterinfektion/?t=c#statistics-nav
sprit vs magsjuke virus.
http://www.orebroll.se/sv/Om-landstinget/Information-och-kommunikation/Tebladet/Artiklar---Tebladet1/Stoppa-spridning-av-vinterkraksjukan/
Citera
2014-07-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Sen bokar man aldrig resa utan "avboknings skydd"
Speciellt när man har små barn, allt kan hända.

Sen som vanligt så är det tjockisar som grinar ut, säkerligen släkt med hon som grinade ut
förra året, dom som fick betala för sitt barn för att komma in på Ölands djurpark

Finns det en artikel på det man kan läsa?

OnT: Ja det är synd om familjen- speciellt om de jobbat hårt för pengarna, men nej de borde inte få hjälp utifrån. Blir det en pina för dem den här gången kommer de förmodligen ta rätta åtgärder nästa gång för att undvika samma/liknande problem.
Citera
2014-07-24, 23:47
Medlem
1.Denna familj har sparat länge för att kunna åka på denna semester. Räcker inte med ett år.
2. Det är absolut ingen WT-familj som ni kallar de. De har kämpat mer än vad någon av er någonsin kommer att få göra. För några år sedan kunde de inte ens drömma om en semester.
3. Du som kallade dom feta, seriöst? Har du själv fött två barn?
4. Avbeställningsskydd gäller bara om man blir sjuk så man inte kan flyga och då krävs läkarintyg.
5. Allt de bad om var att få bo på ett annat hotell.
6. Hotellet hade inte hittat och har fortfarande inte hittat orsaken till problemet. Vilket gör att de inte vet vad det är dom skall avstå. Familjen har nu inte ätit av maten, druckit av vattnet eller badat i poolen och ändå har den äldsta killen blivit drabbad.

Sen en sak till. Flashback är ett tillhåll där man ska få klaga, det vet jag. Ni klagar på en familj som "klagar". Ni sitter inne på den sämsta sidan som finns, allt ni gör är att klaga på saker som ni redan anser är sämst, förstår ni hur dåliga ni är?
Egentligen bryr jag mig inte, för jag vet att denna sida är till för folk som inte har något bättre för sig än att klaga. Men som syster säger jag ändå ifrån för jag vet att detta kan komma och ta hårt på sonen.
Get a life och lämna denna konversationen för ni har helt fel.

Puss och Kram
Citera
2014-07-24, 23:54
Medlem
Undrar om de hade klagat lika mycket om vi haft en pissig sommar med kyla och regn ?

Jag menar att det är ju lite mindre attraktivt att resa när vi har 32 grader varmt i Sverige.
Citera
2014-07-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Undrar om de hade klagat lika mycket om vi haft en pissig sommar med kyla och regn ?

Jag menar att det är ju lite mindre attraktivt att resa när vi har 32 grader varmt i Sverige.

De är väl inte riktigt det detta handlar om?
Citera
2014-07-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moldenburg
De är väl inte riktigt det detta handlar om?

Jo det är i allra högsta grad relevant - De har beställt en resa som nu visar sig inte behövas eftersom vädret är perfekt i Sverige, då försöker de slingra sig ur denna resa.

Att skylla på att det går magsjuka på hotellet !!

Att bara ens fundera på Turkiet, Egypten, Marocko eller liknande UTAN att någon i familjen blir magsjuk finns inte. Var de så nojiga skulle de aldrig beställt resan från första början utan stannat hemma i lilla trygga Sverige istället.
Citera
2014-07-25, 00:11
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Att folk kan gå ut i tidningar och göra bort sig såhär mycket, kan inte förstå det.
Citera
2014-07-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Jo det är i allra högsta grad relevant - De har beställt en resa som nu visar sig inte behövas eftersom vädret är perfekt i Sverige, då försöker de slingra sig ur denna resa.

Att skylla på att det går magsjuka på hotellet !!

Att bara ens fundera på Turkiet, Egypten, Marocko eller liknande UTAN att någon i familjen blir magsjuk finns inte. Var de så nojiga skulle de aldrig beställt resan från första början utan stannat hemma i lilla trygga Sverige istället.

Fast de ville inte få pengarna tillbaka, dom ville åka. Men inte till det hotellet. Det ända dom ville var att få bli flyttade till ett annat hotell.
Citera
2014-07-25, 00:29
Medlem
Okej då, jag köper det resonemanget

Samtidigt har jag rätt i mitt när jag säger att det alltid är en risk att åka utomlands med små barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in