Citat:
Ursprungligen postat av
Kaiser Chief
Är det bara sommarlovslediga tonåringar inne på Flashback idag? (1) Hur fan kan det här få sån uppmärksamhet? För det första så finns det en tråd för idioter som får gråta ut i media, (2)för det andra så är detta väl knappast något konstigt att vara lite besviken eller upprörd över?
(3)För en barnfamilj med normalinkomst så krävs det lite sparande för att få ihop till en utlandsresa. Förmodligen så har denna familj planerat bra, valt ett lite dyrare hotell som ska ha god standard och vara barnvänligt, just för att undvika denna typ av situationer. Att de då blir besvikna över att faktiskt "tvingas" dit - när alternativet är att förlora 30000 spänn så kan man säga att ett visst tvång föreligger - när Fritidsresor inte ens hittat smittkällan på hotellet där folk fortfarande insjuknar, det är väl knappast märkligt alls?
Möjligen kan man tycka att de är idioter som vänder sig till Aftonbladet av alla skittidningar, men de såg det väl antagligen som sin enda chans att sätta press på Fritidsresor. (4)Som själv varandes förälder så tycker jag att det är bra att de uppenbarligen värnar om sina barn i den mån det är rimligt att begära.
Javisst, de kan strunta i att åka dit också och förlora sina 30000, men varför göra det utan att åtminstone försöka att lösa det på andra sätt först? (5) Sen får de väl i värsta fall köpa massor av handsprit, äta på restauranger istället för i matsalen, bada i havet istället för i poolen och hoppas på det bästa.
med tanke på din första nedsättande mening och framställa andra som idioter. förvånar de mig att du inte få mycket rätt i dina kränkningar.
1 ja om man åker till de landet som hamnar på pallplatsen över högriskländerna då de gäller tex campylobacter, blir de rätt ironiskt att man gråter ut om att risken är står att man kommer bli smitta.
man kanske skulle valt ett annat land istället.
2 dom gjorde en chansning med alla odes i mot sig. köper jag en Rolex av någon skum person för en tusing då är de min dumhet som gjort att jag blivit blåst(läro pengar).
3 om man nu skall göra en stor investering eller lägga mycket pengar på något. så bör man planera ordentligt tänkta till ett par varv extra. att man väljer att mot alla odds lägga pengarna på Turkiet på visar bara totalt avsaknad av planering, ansvar och värnande av sitt barn. att stå och skylla på fritidsresor är väl bara att lägga över skulden på någon annan. att stå och leta smitto källa när följande nämnare är med i kalkylen
Turkiet, all inclusive(buffe) och pol
magskjute bakterier och annat bara kryllar de ju av där så att hitta en källa..... lycka till.
4 dom har visat att dom totalt skiter i sin ett åring annars hade dom läst på ordentligt och hört med läkare vad dom rekommenderar.
5 ytterligare en som tror att handsprit hjälper mot magsjukebakterier, du råkar inte ha sommarlov???
källor :
cambilobakter statestik
http://www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/statistik-och-undersokningar/sjukdomsstatistik/campylobacterinfektion/?t=c#statistics-nav
sprit vs magsjuke virus.
http://www.orebroll.se/sv/Om-landstinget/Information-och-kommunikation/Tebladet/Artiklar---Tebladet1/Stoppa-spridning-av-vinterkraksjukan/