2014-07-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Torsdag var 16/5 så någon hel vecka är det inte frågan om och på natten var det inte speciellt varmt. Kom benen från ett delvis isfyllt värn så var de nog lite genomfrysta också. Det låsta gröna förrådet vid värnet har tidigare fångat mitt intresse. Kan det varit uthyrt till någon privatperson som KS trodde? Skulle teoretiskt kunna vara både mord- och styckplats. Cirka 50 meter från värnet och 300 meter från fyndplatserna. Fast detta förråd borde väl ändå polisen kollat. Två silverfärgade hänglås och fönsterluckor.

Tror att han bevarat delarna relativt nära fp1 och fp2 varför flytta dom öht?
Antagligen för att få ett slut på den psykiska stressen elle kan det finnas en annan orsak?
Citera
2014-07-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ooops! om Cell ID och LAC inte ens loggas vid utgående GPRS, hur har Cell ID't hamnat där? Ganska anmärkningsvärt faktiskt. Stämmer telefonlistan som är inlämnad till TR överhuvudtaget?

Stämmer någonting öht? Domen är också ett skämt, hela utredningen ter sig mer och mer ut som en dålig film
Citera
2014-07-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Torsdag var 16/5 så någon hel vecka är det inte frågan om och på natten var det inte speciellt varmt. Kom benen från ett delvis isfyllt värn så var de nog lite genomfrysta också. Det låsta gröna förrådet vid värnet har tidigare fångat mitt intresse. Kan det varit uthyrt till någon privatperson som KS trodde? Skulle teoretiskt kunna vara både mord- och styckplats. Cirka 50 meter från värnet och 300 meter från fyndplatserna. Fast detta förråd borde väl ändå polisen kollat. Två silverfärgade hänglås och fönsterluckor.
Intressant teori. Nu verkar det dock som om poliserna var styrda om vad de skulle göra och inte, exempelvis så verkar det som om att de har missat några ytterligare intressanta ställen utöver det som du nämner. Det vore sorgligt om de missade att kolla upp det gröna förrådet.
Citera
2014-07-24, 22:18
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ooops! om Cell ID och LAC inte ens loggas vid utgående GPRS, hur har Cell ID't hamnat där? Ganska anmärkningsvärt faktiskt. Stämmer telefonlistan som är inlämnad till TR överhuvudtaget?

Kanske Roed gjorde en digital Marjasin? Ctrl-C/Ctrl-P?
Citera
2014-07-24, 22:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tror att han bevarat delarna relativt nära fp1 och fp2 varför flytta dom öht?
Antagligen för att få ett slut på den psykiska stressen elle kan det finnas en annan orsak?
Vem det än är som flyttat ben och/eller torso så måste det finnas en speciell orsak. Stora frågan har hela tiden varit varför. Jag har inget bra svar, men gula huset är stort och pampigt i denna skog och påminner lite om en kyrka. Utanför kyrkor brukar det finnas kyrkogårdar där människor begravs.
Citera
2014-07-24, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Kanske Roed gjorde en digital Marjasin? Ctrl-C/Ctrl-P?
Snarare tvärtom, Ctrl-C/Ctrl-V. Där finns uppgifter som inte borde finnas.
Citera
2014-07-24, 22:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om du säger fel håll bör du också veta var hon egentligen skulle gå, om hon gick. Inte litar du väl på vad KJ sa om att VB skulle gå hem?
Vad hade hon att välja på - realistiskt sett, och med tanke på klädsel och utrustning?
Citera
2014-07-24, 22:21
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Stämmer någonting öht? Domen är också ett skämt, hela utredningen ter sig mer och mer ut som en dålig film

Ja, man undrar ju... dags att göra en lista för att hålla reda på allt?
Citera
2014-07-24, 22:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
För att mordet inte skett i lägenheten.
Det kan mycket väl ha skett där.
Det utesluts inte alls i domskälen.

Så att sitta här och påstå med bestämdhet att det är omöjligt att mordet begåtts i
grabbens mysiga lilla lya ska man nog avhålla sig ifrån lämpligtvis.

Styckningen däremot har väl förmodligen ägt rum någon helt annanstans.
Jag tror för min del att KJ for iväg till föräldrahemmet med offrets kropp därbak och hämtade
verktyg lämpliga för kroppsdelande varefter "akten" genomfördes på ett ställe där killen
trodde sig vara säker från all upptäckt och kunde "jobba" i ro.
Citera
2014-07-24, 22:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vad hade hon att välja på - realistiskt sett, och med tanke på klädsel och utrustning?

Realistiskt sett så hade hon oändligt många alternativ, dock begränsar jag mig till två som jag anser rimliga utifrån det vi känner till. Hem till sin bostad eller hem till MB bostad, det är de destinationer som jag kan tänka mig.

Mycket möjligt att Lejonbacksvägen är fel väg om man menar att det inte är den kortaste vägen, dock känner vi inte alla kringomständigheter som mycket väl skulle kunna förklara varför VB gick där hon ev. sågs.

Vad jag har förstått så har VB vid två tillfällen uppsökt MB på ett för MB oönskat vis, en gång satte hon sig i MB bil, en annan gång uppsökte hon MB i hans bostad, det sistnämnda är jag dock inte säker på om det är en sann uppgift.
Citera
2014-07-24, 22:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Intressant teori. Nu verkar det dock som om poliserna var styrda om vad de skulle göra och inte, exempelvis så verkar det som om att de har missat några ytterligare intressanta ställen utöver det som du nämner. Det vore sorgligt om de missade att kolla upp det gröna förrådet.
De nöjde sig säkert med att låta någon av hinderna sniffa utanför. Förhoppningsvis. Skulle vara intressant att veta vem som hyr förrådet om det nu hyrts ut. Ska man hitta några svar på var mord- och styckningsplats är så bör man nog fundera på byggnader som det inte varit så mycket fokus på. Dessutom brukar någon hänga dött kött i träden kring detta förråd så luktar gör det ibland kring förrådet. Någon som gillar hackspettar.
Citera
2014-07-24, 22:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det kan mycket väl ha skett där.
Det utesluts inte alls i domskälen.

Så att sitta här och påstå med bestämdhet att det är omöjligt att mordet begåtts i
grabbens mysiga lilla lya ska man nog avhålla sig ifrån lämpligtvis.

Styckningen däremot har väl förmodligen ägt rum någon helt annanstans.
Jag tror för min del att KJ for iväg till föräldrahemmet med offrets kropp därbak och hämtade
verktyg lämpliga för kroppsdelande
varefter "akten" genomfördes på ett ställe där killen
trodde sig vara säker från all upptäckt och kunde "jobba" i ro.

Du bryr dig inte om vittnesmålen om KJ verktyg och knivar i hans lägenhet? Det du tror betyder sannolikt att bl a den hemmatillverkade kniven som nu är spårlöst försvunnen inte har med mordet att göra. Den har spelat en central roll i resonemangen i tråden just därför att den är försvunnen, och det skulle inte förvåna mig om försvinnandet även är en del i den strukturala bevisningen. Ett mordvapen är kniven dock inte, noll likhet med en märlspik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in