2014-07-23, 23:03
Medlem
langaocbs avatar
Jävlar vad jag har torskat på att följa Bernys äventyr dom senaste veckorna . Har fan kollat Jannes facebook varje dag i en vecka.
Stör mig så in i helvete på den typen av narcissistiska människor.
Bara grejen att han skriver på engelska...varför?! Du får typ 2-5 likes på varje status, det är inte läge för utlandslansering av dig som en stor tänkare direkt...och när han häromdagen postar någon dynga om kvantfysik för att verka smart. Följer sedan upp med att berätta att en sak han ångrar i livet är att han inte har studerat fysik och kosmologi på högre nivå.
Janne,du har inte studerat det på någon nivå. Du har förmodligen läst Hawkings "a brief history of time" och lite populärvetenskapliga artiklar om ämnet. Rättning , du började läsa Hawkings men tröttnade efter en tredjedel. Äckel!

Förövrigt kommer Berny till 99% ta ett heroinåterfall närsom. Hon kommer inte lämna tillbaka medicinerna hon har fått för "resan" utan kommer käka upp sina xanor inom ett dygn. Sen när hon är bensabsad är det ju nästan någon annans fel att hon tar återfallet....

edit: förlåt för rörigt inlägg, inte helt nykter
Senast redigerad av langaocb 2014-07-23 kl. 23:30.
Citera
2014-07-24, 07:31
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Jag tror dock hon pallar av en sådan behandling (om det nu skulle bli aktuellt) med hjälp utav t ex tillfälligt höjda doser benso och postafen i rimliga mängder (licens på Stemetil vore inte fel heller - dom hade magen att ta bort den favoriten från Sverige för några få år sedan).

Hon skriver dock ordagrant ett svar på mitt inlägg och erkänner själv att hon aldrig kommer palla genomgå en behandling utan hellre sitter och inväntar skrumplevern. Tycker det säger allt. Så resonerar en människa som inte är nykter, som inte har någonting kvar att förlora. Hon säger själv att hon klarar inte av upprätthålla en livsnödvändig medicinering med sub som gör henne frisk. Var exakt finner du motivationen i att ta en medicin som gör dig extremt (om än tillfälligt) sjuk då under flera månader? Jag förstår att du vill tro på Berny, och det är väl fint osv om än lite väl naivt i nästan alla fall. Jag orkar inte försöka överbevisa dig men kan jag få be dig att försöka se saker och ting ur ett rent rationellt, logiskt och matematiskt perspektiv? Sammanfatta hennes beteende de senaste åren, lägg ihop 1 + 1 och se orsak -> verkan. Då upptäcker du ganska snart vad alla andra här i gruppen redan upptäckt och det är att 1. hennes beteende går att förutspå och 2. varje gång vi haft misstankar om vare sig olämpliga relationer eller drogåterfall eller lögner så bekräftar Berny alltid i slutändan våra farhågor. Du och en person till är de enda som sitter och insisterar på att försöka rationalisera och ursäkta hennes beteende. Du är uppenbarligen en intelligent person så varför du gör som du gör är faktiskt beyond me.
Citera
2014-07-24, 09:05
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Hon skriver dock ordagrant ett svar på mitt inlägg och erkänner själv att hon aldrig kommer palla genomgå en behandling utan hellre sitter och inväntar skrumplevern. Tycker det säger allt. Så resonerar en människa som inte är nykter, som inte har någonting kvar att förlora. Hon säger själv att hon klarar inte av upprätthålla en livsnödvändig medicinering med sub som gör henne frisk.

Du och en person till är de enda som sitter och insisterar på att försöka rationalisera och ursäkta hennes beteende. Du är uppenbarligen en intelligent person så varför du gör som du gör är faktiskt beyond me.

Har du läst min kommentarspost där jag citerar Dig indirekt/sekundärt? Den är gjord idag i det sista blogg-inlägget och tiden för den posten är 2014-07-24, 05:29. Den bör på ett realistiskt sätt förklara en hel del ang min syn på Bernys situation.

Jag försvarar bara Berny (om jag har tid och energi ska jag tillägga) när jag anser att folk hoppar på henne FÖR mycket - när det bara blir invektiv och subjektivt trams utav vad som borde vara objektiv kritik (både du och jag har, IMO, det gemensamma att vi kan tända till rejält emotionellt stundtals och därmed förlora kollen lite granna på oss själva MEN jag har sett många objektiva och vettiga poster från ditt håll ang Berny (med flera i hennes liv) här inne - det ska du veta, "min gamle ärkefiende", lol).

Sen är det ju mycket riktigt så att jag har känt henne väldigt länge och varit (och är) närma henne känslomässigt också MEN jag kan faktiskt hålla isär sund vänskaplig lojalitet från negativ blind lydnad s a s. Inga problem.. skiter någon i det blå skåpet så får den höra det ganska omedelbart.. däremot har jag personligen stundtals lite andra synsätt på EN DEL saker i livet vilket jag tror många missförstår rejält generellt och därmed uppstår en rad konflikter mellan mej och "vanligt folk" om jag ska använda det uttrycket men det är typiskt mej så det får gå, ärlig som jag är.

EDIT:

Citat:
Hon säger själv att hon klarar inte av upprätthålla en livsnödvändig medicinering med sub som gör henne frisk.

Var exakt finner du motivationen i att ta en medicin som gör dig extremt (om än tillfälligt) sjuk då under flera månader?

Just DET var lite utav ett mysterium måste jag erkänna och jag har endast vaga spekulationer om vad det egentligen handlade om så jag låter det vara osagt eftersom dom är rejält vaga (dock skulle någon utav dom kunna vara rätt men det kan jag ej ta reda på i dagens läge.. möjligen i framtiden... möjligen)!
Senast redigerad av Hyperexium 2014-07-24 kl. 09:38.
Citera
2014-07-24, 10:15
Medlem
"En del hävdar att histrionisk personlighetsstörningen är den kvinnliga psykopaten men det köper inte jag."

Vem har sagt att hon behöver köpa ett skit? Ju mer hon babblar om sitt coola kluster desto mer inövat låter det. Plugga plugga plugga nu, inte långt ifrån en doshöjning på Xanor.
Citera
2014-07-24, 13:27
Medlem
Denosynliges avatar
"En människa med histrionisk spelar teater exakt hela tiden och det gränsar till det neurotiska mer än det epatistörda."

Ja men är det inte det du gjort hela tiden då Berny? Jag menar du har ju aldrig haft Schizofreni alltså har du förmodligen fejkat alla hallucinationer (på behandlingshem te.x) som inte varit drogutlösta. Old habbits die hard så du spelar nog fortfarande teater. Vad blir det här näst? Melankoli ?
Citera
2014-07-24, 13:59
Medlem
Jag har inte följt den här tråden men den ligger alltid högt upp, ständigt nya inlägg alltså. Orkar inte läsa igenom allt från början, kan inte någon kortfattat berätta vem fan Berny Pålsson är och vad hon är känd för?
Citera
2014-07-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sambasomrero
Jag har inte följt den här tråden men den ligger alltid högt upp, ständigt nya inlägg alltså. Orkar inte läsa igenom allt från början, kan inte någon kortfattat berätta vem fan Berny Pålsson är och vad hon är känd för?
För en massa år sen skrev hon två överdramatiserade och inte så sanningsenliga självbiografier om att vara ung och psykiskt sjuk pillertrillare. Sedan dess har hon levt på att dagligen på internet fläka ut och romantisera sin allt mer nedgångna tillvaro.
Citera
2014-07-24, 14:41
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
För en massa år sen skrev hon två överdramatiserade och inte så sanningsenliga självbiografier om att vara ung och psykiskt sjuk pillertrillare. Sedan dess har hon levt på att dagligen på internet fläka ut och romantisera sin allt mer nedgångna tillvaro.

Ska bara lägga till ett objektivt argument här att hon var väldigt ung när hon skrev första boken. Att allting inte stämmer av olika anledningar i just DEN är inte så konstigt av den anledningen (av personliga anledningar jag inte vill gå in på vet jag även varför andra boken blev som den blev). Dessutom finns det ju vuxna/äldre författare som mer eller mindre jämt och ständigt far med osanningar (om jag inte minns helt fel ELLER om vissa saker inte visat sig vara elaka rykten/osanningar så är dessa två värda att nämna: Cecilia von Krusenstjerna - "En spricka i kristallen" och Jan Guillou - "Ondskan").
Citera
2014-07-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Ska bara lägga till ett objektivt argument här att hon var väldigt ung när hon skrev första boken. Att allting inte stämmer av olika anledningar i just DEN är inte så konstigt av den anledningen (av personliga anledningar jag inte vill gå in på vet jag även varför andra boken blev som den blev). Dessutom finns det ju vuxna/äldre författare som mer eller mindre jämt och ständigt far med osanningar (om jag inte minns helt fel ELLER om vissa saker inte visat sig vara elaka rykten/osanningar så är dessa två värda att nämna: Cecilia von Krusenstjerna - "En spricka i kristallen" och Jan Guillou - "Ondskan").
Vad har det med saken att göra? Ondskan är mycket riktigt en äckligt självförhärligande bok.
Citera
2014-07-24, 15:11
Avslutad
Berny är knappast den enda som ljugit/förfinat sanningen i "verklighetsbaserade" böcker (tänk Gömda..). Men jag är rätt säker på att Berny är den enda som skapat en våg av självskadande fjortonåringar som helt plötsligt hörde demoner och hade glitterblod.

Bernys böcker, och Zebraflickan, var förbjudna när jag var inlagd på psyk och det är väl fullt förståeligt.
Citera
2014-07-24, 17:29
Medlem
OK........men har fortfarande svårt att fatta varför hon är så intressant och engagerar så många!
Citera
2014-07-24, 18:50
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sambasomrero
OK........men har fortfarande svårt att fatta varför hon är så intressant och engagerar så många!

Den frågan dyker ofta upp i den här tråden. Jag förstår inte riktigt varför. Folk intresserar sig ju för massor av människor, kändisar och inte kändisar, utan att det ifrågasätts. I den här tråden skriver många som haft olika relationer med Berny och på något sätt blivit utnyttjade, och även dom som helt enkelt fascineras av och irriterar sig på hennes konstanta manipulering, utnyttjande och respektlöshet. Varför är det så himla märkligt? Är det inte mer rimligt att man visar intresse för nåt som finns nära en och i många fall har fått erfara, än plastikopererade dokusåpafamiljer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in