2014-07-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
Nej, jag tror mest hon har lust med att irritera.

Attans, det hade varit kul.
Citera
2014-07-23, 15:38
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
Jag läste att hon uppmätte (haha) att hon har varit "ren" i 2-3 månader nu. Svårt att inte garva åt eftersom hon i egna ord varit "tung missbrukare" men plockar ut rusningsmedel hon bestämt sig för att inte kalla återfall. Den där ranten i ett av de nyare inläggen ser man så tydligt att hon är desperat och vill höja xanor och spela personlighetsstörd framför en läkare som kan langa. OK, starkt jobbat liksom.

Tack för svaret. Undra hur länge det kommer ta innan hon kränger sin macbook pro reeeetina för att få sin nästa fix.
Citera
2014-07-23, 16:18
Medlem
Kardnialvokals avatar
Hon bustar ju sitt eget bullshit i bloggen. Att levervärdena inte var alarmerande redan för ett år sedan säger ju allt. Hepatit bryter inte bara ut över en natt och gör dig kräksjuk. Det kan ta ett decennium innan du är riktigt dålig på det viset Berny simulerar. Däremot hoppas jag innerligt att läkaren insisterar att sätta in henne på interferon-behandling inom en snar framtid, då ska hon få se på fysiskt sjuk

Jag lovar att Berny aldrig never ever kommer uthärda en interferon-behandling. Inte en chans. Särskilt inte om hon har genotyp tre och därmed behöver 24 veckors behandling istället för 12. Hon kommer börja sen kommer det bli keso eftersom hon inte orkar pga biverkningarna.
Citera
2014-07-23, 16:32
Medlem
Berny lider inte av sina påstådda miljontals trauman och diverse fejkade diagnoser, utan hon letar och vill bara ha ursäkter för att göra som hon behagar. Jag tror inte att Berny bryr sig om vad som har hänt henne tidigare i livet, hon kör bara på som hon alltid har gjort. "Psykopaten"

Okej, man kan inte bestämma på förhand hur en människa ska reagera på något eller hur lidande ska se ut, men vad fan, om Förintelsen-överlevare kan gå vidare och leva drägliga liv psykiskt, vem fan är då Berny Pålsson att använda sina "trauman" som ursäkt för att hon inte pallar ta ansvar för något?

I stället för att sitta och tugga om hur synd det är om henne, borde hon säga rakt ut att hon skiter i allt och bara vill göra vad hon känner för, för stunden. Varför låtsas liksom att hon vill ta ansvar när hon inte bryr sig alls?
Citera
2014-07-23, 16:50
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag lovar att Berny aldrig never ever kommer uthärda en interferon-behandling. Inte en chans. Särskilt inte om hon har genotyp tre och därmed behöver 24 veckors behandling istället för 12. Hon kommer börja sen kommer det bli keso eftersom hon inte orkar pga biverkningarna.

Jösses, Kardnialvokal. Här briljerar du ju med lite medicinska kunskaper medan en annan hopplöst försökte förklara på Bernys blogg för någon månad sedan att effekten utav Strattera styrs extremt mycket utav en sidokanal/bana i CYP P450!

Jag tror dock hon pallar av en sådan behandling (om det nu skulle bli aktuellt) med hjälp utav t ex tillfälligt höjda doser benso och postafen i rimliga mängder (licens på Stemetil vore inte fel heller - dom hade magen att ta bort den favoriten från Sverige för några få år sedan). Inte för att jag är någon mikrobiolog men den kombinationen (under uppsikt då så klart) dämpar CNS med flera viktiga nervsystem väldigt bra utan att man blir alltför borta eller att det blir farligt för kroppens organ då samtliga är vänliga mot levern.
Citera
2014-07-23, 17:38
Medlem
ProfessorSlusks avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/malmolakare-inrattade-psykavdelning-i-sin-villa

Kan inte se att länken blivit postad i tråden innan men jag är bra på att missa saker.

Hur som helst var det inte svårt att räkna ut vem det handlade om.
Citera
2014-07-23, 17:50
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/malmolakare-inrattade-psykavdelning-i-sin-villa

Kan inte se att länken blivit postad i tråden innan men jag är bra på att missa saker.

Hur som helst var det inte svårt att räkna ut vem det handlade om.

Tack för länken den hade inte jag sett tidigare iaf. Står ingenting om några onani sessioner dock. Tyvärr så kan ju knappast Bernys egna ord betyda nånting vid det här laget. Men hon hade väl inspelade band eller vad det nu var för saftiga bevis..
Senast redigerad av Miss-Kitty 2014-07-23 kl. 17:52.
Citera
2014-07-23, 17:51
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Berny lider inte av sina påstådda miljontals trauman och diverse fejkade diagnoser, utan hon letar och vill bara ha ursäkter för att göra som hon behagar. Jag tror inte att Berny bryr sig om vad som har hänt henne tidigare i livet, hon kör bara på som hon alltid har gjort. "Psykopaten"

Okej, man kan inte bestämma på förhand hur en människa ska reagera på något eller hur lidande ska se ut, men vad fan, om Förintelsen-överlevare kan gå vidare och leva drägliga liv psykiskt, vem fan är då Berny Pålsson att använda sina "trauman" som ursäkt för att hon inte pallar ta ansvar för något?

I stället för att sitta och tugga om hur synd det är om henne, borde hon säga rakt ut att hon skiter i allt och bara vill göra vad hon känner för, för stunden. Varför låtsas liksom att hon vill ta ansvar när hon inte bryr sig alls?
Samtigt finns det förintelse/krigsbrottsöverlevare som inte kan gå vidare och leva drägliga liv psykiskt. Faktum är att BP inte lyckats förmå sig att göra konstruktiva val i sitt liv. Som en person som funnits i hennes periferi/omgivning väldigt länge så tror jag inte att hon _vet_ hur man gör bra val. Totalt tunnelseende när det kommer till sin livsstil. Om det är medvetet eller från svaghet eller en reaktion är en överflödig spekulation - hon hamnar gång på gång på samma plats oavsett.
Senast redigerad av ProfessorSlusk 2014-07-23 kl. 18:00.
Citera
2014-07-23, 18:01
Medlem
Citat:
Samtigt finns det förintelse/krigsbrottsöverlevare som inte kan gå vidare och lega drägliga liv psykiskt. Faktum är att BP inte lyckats förmå sig att göra konstruktiva val i sitt liv. Som en person som funnits i hennes periferi/omgivning väldigt länge så tror jag inte att hon _vet_ hur man gör bra val. Totalt tunnelseende. Om det är medvetet eller från svaghet eller en reaktion är en överflödig spekulation - hon hamnar gång på gång på samma plats oavsett.

Jo...

Men hon mjölkar sina trauman något helt besinningslöst. En hel karriär på psykiatriska diagnoser liksom. Finns väl ingen instans vid det här laget som hon inte varit involverad i? Man kommer till en punkt där man måste fråga sig om man själv vill må bättre eller fortsätta att hitta ursäkter för svineri.

Sjukvården/psykvården har en stor del i hennes beteende och livssituation. Hon har inte blivit så ansvarslös på egen hand. Hon har blivit struken medhårs för mycket och för länge. Hon skulle mått bra av krav i ett tidigare skede i livet. Att smeka egot på en narcissist..nja
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-07-23 kl. 18:05.
Citera
2014-07-23, 18:16
Medlem
Man kan ju fråga sig vad planen är och har varit hela tiden med hennes vård? För den leder aldrig nånstans, mer än till nya återfall och nya vårdinsatser. Vad är egentligen meningen med all hennes vård förutom att få lagligt knark?
Citera
2014-07-23, 18:21
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Sjukvården/psykvården har en stor del i hennes beteende och livssituation. Hon har inte blivit så ansvarslös på egen hand. Hon har blivit struken medhårs för mycket och för länge. Hon skulle mått bra av krav i ett tidigare skede i livet. Att smeka egot på en narcissist..nja
This. Just this. Ironiskt hur psykvården gjort henne en björntjänst genom att ta henne på allvar och försökt behandla henne utan att "ställa krav" på motprestation som drogfrihet. Om det är något som kommer klinga kvar av hennes historia så tror jag att det är just det.
Citera
2014-07-23, 18:28
Medlem
Citat:
This. Just this. Ironiskt hur psykvården gjort henne en björntjänst genom att ta henne på allvar och försökt behandla henne utan att "ställa krav" på motprestation som drogfrihet. Om det är något som kommer klinga kvar av hennes historia så tror jag att det är just det.

Krav på drogstopp borde vara a given. Jag fattar inte hur psykvården har tänkt...Jättemycket vård/hjälp/insatser, men ändå inte någon slags förväntan om att det ska leda nånstans framåt. Hennes vård framstår egentligen som helt onödig. Ge henne regelbundna recept och det verkar göra tillräckligt.
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-07-23 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in