2014-07-24, 12:38
Medlem
ankalinas avatar
I förra prognosen var huvudscenariot 61.000 och det högre scenariot 70.000.

Den gjordes i april dvs för tre månader sedan.

Nu i juli är plötsligt huvudscenariot 80.000 och det högre scenariot 89.000.

Med tanke på Migrationsverkets track record vad gäller prognoser och att fem månader återstår är jag övertygad om att vi spränger 100.000-vallen i år. Med lite flax kan vi rent av klara 112.000 vilket vore en dubbelt upp mot ursprungsbudgeten på 56.000.

Vilka lallare gör budget o prognoser på Migrationsverket? En VD som gör sådana här missbedömningar får sparken på grått papper!

Och sedan tillkommer anhöriginvandringen...

Farväl ljuva välfärdsland. När går "last chopper out"?
Senast redigerad av ankalina 2014-07-24 kl. 12:45.
Citera
2014-07-24, 12:39
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
"Förändringsbehov på anslagen år 2015-2018
De kommande åren finns ett stort behov av utökade medel på flera anslag. Anslaget 1:1 behöver tillföras närmare 1,7 miljarder kronor år 2015. Stora behov finns även för resterande år i prognosperioden för anslaget.
För anslag 1:2 (UO08) bedöms behovet enligt prognosens beräkningar uppgå till närmare 6,3 miljarder kronor över tillgängliga medel år 2015. Resterande år i prognosperioden bedöms behovet till mellan 4 och 6,5 miljarder kronor per år utöver tillgängliga medel. Övriga anslag där det saknas medel är anslag 1:6, 1:7 samt 1:2 under UO 13".

Migga_X hade rätt. Kostnaderna är enorma. Jag har nog inte så mycket att tillägga mer än att det ska bli intressant att se hur höständringsbudgeten och budgetpropositionen kommer att se ut.

Milde himmel.

6,3 + 1,7 miljarder 2015 samt 1,1 miljarder för sista halvåret i år i ökningar! Hur i hela helvete ska 9,1 miljarder trollas fram????
Senast redigerad av MadScientist 2014-07-24 kl. 12:46.
Citera
2014-07-24, 12:40
Medlem
burberrys avatar
Migrationsverket uppskattar lika bra/dåligt som SIFO gällande SDs valresultat. Jag tror att man skulle få bättre prognos om man spådde i en kaffesump eller tittade på fjällen på en fisk.

Jag tror att den verkliga siffran ligger mellan 110.000-120.000 och då utgå jag från dagens datum.
Citera
2014-07-24, 12:41
Medlem
NSOs avatar
Men klarar ni inte av att läsa? De 1,1 miljarder extra verket anser sig behöva för 2014 är den lilla nyheten. Dynamiten finns på sidan 5 i prognosen under rubriken Förändringsbehov på anslagen år 2015-2018. Se mitt tidigare inlägg.
Citera
2014-07-24, 12:44
Medlem
YP4XQs avatar
Tänk de här pengarna på våra sjukhus, skolor, äldreboende, vägar, infrastruktur, vatten, miljö, bättre organiserad hjälp till behövande (invandrare som svenskar). Nu istället är det en massförflyttelse av människor istället för att angripa källan till problemet. Hur gör vi med de resterande typ 100 miljoner människorna i Afrika som behöver hjälp? Hur ska vi få hit dom? Känns som en riktigt meningslös grejj alltihopa, i tillväxtens namn.

Lite kul också att vi alltid haft de här pengarna som jag förstår det - eller hur? Men skitit i att investera i Sverige öht.
Citera
2014-07-24, 12:44
Medlem
nins avatar
8 miljarder över budget för 2015! Migga x hade helt rätt.
Citera
2014-07-24, 12:47
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
8 miljarder över budget för 2015! Migga x hade helt rätt.

Sjukt! Det är 20% av hela försvarsbudgeten! Och detta är enbart ökningen, inte hela beloppet!!!
Citera
2014-07-24, 12:48
Medlem
kalibergotts avatar
Fyfan, det här är fruktansvärt! Bostadsbrist, arbetslöshet, SUPER massinvandring, fittpolitiker. Förstår inte människor att detta måste stoppas? Socialdemokraterna vid styret och det är totalt kört.
Citera
2014-07-24, 12:49
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Tänk de här pengarna på våra sjukhus, skolor, äldreboende, vägar, infrastruktur, vatten, miljö, bättre organiserad hjälp till behövande (invandrare som svenskar). Nu istället är det en massförflyttelse av människor istället för att angripa källan till problemet. Hur gör vi med de resterande typ 100 miljoner människorna i Afrika som behöver hjälp? Hur ska vi få hit dom? Känns som en riktigt meningslös grejj alltihopa, i tillväxtens namn.

Lite kul också att vi alltid haft de här pengarna som jag förstår det - eller hur? Men skitit i att investera i Sverige öht.

Det är rent kriminellt vad de gjort med våra skattepengar. Jag kräver att FN utreder detta som brott mot mänskligheten. Kan nån PK:it lugna mig med att allt är falskt att våra politiker inte är fullständigt sinnessjuka?

Citera
Medlem
Skattetrycket går upp av detta. Skattefinansierad, svällande sektor. Det går att med fog hävda det migrationsindustriella komplexet som den ledande industrin. Synd bara att det inte går att sälja vidare till utlandet, så handels-/bytesbalansen förbättras inte av denna enorma gökunge i staten. Vinnare blir den entreprenör som driver något led i den långa och mångfaldiga processen att ta emot ett gränslöst antal immigranter och hals över huvud portionera ut dessa över landet.

En överslagsräkning ger vid handen att det skulle motsvara närmare 100 sjuksköterskors hela livsinkomst, den av Migrationsverket estimerade budgetförstärkningen av återstoden av 2014... Det ni. Tänk då vilken arbetsmängd som behövs för att finansiera hela Migrationsverket årligen, för att inte tala om hela samhällskostnaden av en gränslös immigration och bristande integration.
Citera
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankalina
I förra prognosen var huvudscenariot 61.000 och det högre scenariot 70.000.

Den gjordes i april dvs för tre månader sedan.

Nu i juli är plötsligt huvudscenariot 80.000 och det högre scenariot 89.000.

Med tanke på Migrationsverkets track record vad gäller prognoser och att fem månader återstår är jag övertygad om att vi spränger 100.000-vallen i år.

Och sedan tillkommer anhöriginvandringen...

Farväl ljuva välfärdsland.

Om vi låtsades som att huvudscenariot klockas in (vilket den inte gör) och att ökningen inte kommer eskalera utan vara stabil (vilket den inte kommer vara) så kommer alltså huvudscenariot 3 månader framåt, dvs i Oktober vara:

April: 61000
Juli: 80000(April+~31%)
Oktober: 104800 )(Juli+~31%)

Så ja, jag är också helt övertygad att vi med enkelhet spränger 100k vallen innan första snön kommer.
Citera
2014-07-24, 12:55
Medlem
Och vad ingår i dessa miljarder? Undrar om det inte bara är för själva mottagandet och själva utplaceringen.

De räknar väl inte på något sätt in kostnaderna som kommer efter de kommit på plats. De som kommunen får fixa till. Sjukvård, skola, förstörelse osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in