2014-07-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Men han kan ju ändå välja en annan klubb där andra faktorer än pengar spelade in. Då faller ju ditt lojalitetsbegrepp.
Ja, det är ju stor skillnad på att välja spel i en seriekonkurrent än spel i utlandet. Skulle ha betydligt lättare att acceptera om han valde att nobba oss för spel i t.e.x Schweiz eller Tyskland än i FBK etc. Klarar inte ifall han skulle göra en "Salmela".
2014-07-23, 22:39
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja, det är ju stor skillnad på att välja spel i en seriekonkurrent än spel i utlandet. Skulle ha betydligt lättare att acceptera om han valde att nobba oss för spel i t.e.x Schweiz eller Tyskland än i FBK etc. Klarar inte ifall han skulle göra en "Salmela".

Men snälla människa, hur resonerar du? Du pratar om en spelare som knappt hittar ut ur arenan.

Du får det att låta som om denna ryss har spenderat större delar av sin karriär i Modo.
2014-07-23, 22:46
Medlem
€rics avatar
Citat:
Tar in en legoknekt så blir du förvånad när killen drar för att ett annat lag betalar mer?
2014-07-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Men snälla människa, hur resonerar du? Du pratar om en spelare som knappt hittar ut ur arenan.

Du får det att låta som om denna ryss har spenderat större delar av sin karriär i Modo.
Så om ditt lag får in en ny spelare mitt under säsongen och aviserar tidigt att denne kommer stanna nästa säsong,och sedan helt sonika skriver på för eran värste rival till exempel, skulle du inte bli förbannad då? Tragiskt att många inte verkar veta vad lojalitet betyder.
2014-07-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Tar in en legoknekt så blir du förvånad när killen drar för att ett annat lag betalar mer?
Det salmela gjorde kommer ALDRIG att förlåtas. Hade han åtminstone sagt att" Mitt mål är att spela i Modo men man får se vad framtiden utvisar" så hade man åtminstone respekterat hans val betydligt mer. Nu smutsade han ner hela klubben istället då han bara ett par månader senare hade lovat att stanna i Modo och då blir jag förbannad.
2014-07-23, 23:57
Medlem
Thains avatar
Bryter den åvanstående röda tråden och undrar om någon har koll på vilka lag som fortfarande ska slipa på sina truppen? Dvs kompletta laguppställningar vs ej kompletta laguppställningar.

Samtidigt som sommaren gärna få gå långsamt, vill man ju fortfarande att det ska gå fort så säsongen kan dra igång!!!
2014-07-24, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Bryter den åvanstående röda tråden och undrar om någon har koll på vilka lag som fortfarande ska slipa på sina truppen? Dvs kompletta laguppställningar vs ej kompletta laguppställningar.

Samtidigt som sommaren gärna få gå långsamt, vill man ju fortfarande att det ska gå fort så säsongen kan dra igång!!!
Vi ska ha in en back och en center till innan våran trupp är spikad. Men det verkar vara tunt på marknaden så det återstår att se. Sedan håller jag med dig om att jag längtar som tusan efter att säsongen ska dra igång.
2014-07-24, 10:18
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Skellefteå...
2014-07-24, 10:37
Medlem
Citat:

Färjestad är färdiga. Men håller en backplats öppen
Frölunda är väl också färdiga. HV 8-1 letar väl en massa finnar
2014-07-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Färjestad är färdiga. Men håller en backplats öppen
Frölunda är väl också färdiga. HV 8-1 letar väl en massa finnar
Köplunda och HIV 71 är ju ökända för att värva friskt. Men dom senare var ju betydligt närmare KS än slutspel förra säsongen så jag blir knappast förvånad om det blir samma sak i år. Köplunda tror jag floppar i år. Det är aldrig lätt att göra 2 bra säsonger i rad.
2014-07-24, 11:36
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Köplunda och HIV 71 är ju ökända för att värva friskt. Men dom senare var ju betydligt närmare KS än slutspel förra säsongen så jag blir knappast förvånad om det blir samma sak i år. Köplunda tror jag floppar i år. Det är aldrig lätt att göra 2 bra säsonger i rad.
HV spelade slutspel förra året. Vad pratar du om?
2014-07-24, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
HV spelade slutspel förra året. Vad pratar du om?
enda anledningen till att gick dit var ju på grund av den där jävla play-in grejen. Inte ens du kan väl undgå att dom halkade in på ett bananskal i slutspelet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in