2014-07-23, 19:01
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Håller med. Blir det budgivning så är det nog kört för oss. Men förhoppningsvis så är Kabanov mer proffsigare än så att han tänker på mer än bara pengar.

Varför skulle det vara mer proffsigt att välja Modo?
Senast redigerad av Emba 2014-07-23 kl. 19:06.
2014-07-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Varför skulle det vara mer proffsigt att välja Modo?
som jag skrev tidigare: Han är fri att gå vart han vill och valet är hans eget. Men jag gillar spelare som inte bara tänker på pengar. Lojalitet är ett oerhört ovanligt fenomen i dagens hockey.
2014-07-23, 19:13
Medlem
Embas avatar
Citat:
som jag skrev tidigare: Han är fri att gå vart han vill och valet är hans eget. Men jag gillar spelare som inte bara tänker på pengar. Lojalitet är ett oerhört ovanligt fenomen i dagens hockey.

Lojalitet? Hur kan man ens nämna det ordet i sammanhanget. Kabanov lirade knappt en säsong i Modo där han spelade hela 12 matcher.
2014-07-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Lojalitet? Hur kan man ens nämna det ordet i sammanhanget. Kabanov lirade en säsong i Modo där han spelade hela 12 matcher.
Han har även öppnat för en fortsättning. Säger inte att jag hoppas för mycket men det vore underbart om han väljer att stanna hos oss och väljer bort stålarna.
2014-07-23, 19:33
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Han har även öppnat för en fortsättning. Säger inte att jag hoppas för mycket men det vore underbart om han väljer att stanna hos oss och väljer bort stålarna.
Herregud, varför skulle en ryss som spelat ett dussin matcher för en klubba känna någon som helst lojalitet? Du pissar på de få spelare som verkligen är lojala mot sina klubbar.
2014-07-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Herregud, varför skulle en ryss som spelat ett dussin matcher för en klubba känna någon som helst lojalitet? Du pissar på de få spelare som verkligen är lojala mot sina klubbar.
Varför ska man bara tänka på pengar då? Trivs han bra i klubben så spelar det väl ingen roll hur mycket han tjänar?
2014-07-23, 19:50
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Varför ska man bara tänka på pengar då? Trivs han bra i klubben så spelar det väl ingen roll hur mycket han tjänar?
Det är fortfarande inte lojalitet.
2014-07-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Det är fortfarande inte lojalitet.
Tänker man på annat än pengar så är det lojalitet.
2014-07-23, 20:18
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Tänker man på annat än pengar så är det lojalitet.

T.ex. om Kabanov skulle tycka att Jönköping är en trevligare stad, att organisationen verkar proffsigare i HV71, att HV71 får ett mer slagkraftigt lag etc - då vore han lojal?
2014-07-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
T.ex. om Kabanov skulle tycka att Jönköping är en trevligare stad, att organisationen verkar proffsigare i HV71, att HV71 får ett mer slagkraftigt lag etc - då vore han lojal?
Skulle bli mycket besviken om kirill också förde oss bakom ljuset. Finns redan tillräckligt med hycklare.
2014-07-23, 21:37
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Om lojalitet är att spela 12 matcher + 1 säsong så finns det sjukt många lojala spelare.
2014-07-23, 22:21
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Skulle bli mycket besviken om kirill också förde oss bakom ljuset. Finns redan tillräckligt med hycklare.

Men han kan ju ändå välja en annan klubb där andra faktorer än pengar spelade in. Då faller ju ditt lojalitetsbegrepp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in