2014-07-24, 01:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, visst, maken smög ut i natten och hade ihjäl sin gamla älskarinna och vips så var
han tillbaka i sängen därhemma efter fullbordat jobb.

Hur troligt som helst alltså.

ps. Och minsann hanns det inte med en runda till i majnatten utan hustruns kännedom
och den gick till stället där gullgossen Kristoffer bodde. Först lite blodplantering med
marinadsprutan i grabbens bagageutrymme och sen upp till lägenheten och trixa med
en tejprulle.
Hektiskt schema den natten för stackars restaurangägaren med uppodlade kontaker
inom polismyndigheten som nu skulle komma till nytta minsann.

Grym är denna värld och tillika full av dårskap.

Inte tvunget att blodet hamnade i bilen just den natten, dock tror jag att det var så. Finns det något som motsäger att MB också var i lägenheten vid mordtillfället? Kanske MB och KJ delade en Norrlands guld lite då och då? VB hotade att avslöja allt för AN?
Citera
2014-07-24, 02:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Just det, det var inte en felsägning utan han läste upp en uppgift som senare visade sig vara fel på grund av slarv.

HR gör bedömningen att de fanns där tidigast den 18:e, det går med andra ord inte att ifrågasätta, eller?

Jag tror benen hamnade där samma natt eller natten innan de hittades.

De fanns inte där vid sökning den 10:de. Läs FUP!
Citera
2014-07-24, 04:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
De fanns inte där vid sökning den 10:de. Läs FUP!

Vad är detta för meningslöst och idiotiskt inlägg, var har jag påstått att de fanns där innan den 10:e?

Följ tråden så slipper jag återupprepa mig.
Citera
2014-07-24, 06:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag svarade bara på att hans alibi inte är så tillförlitligt.

Vad har du för information som styrker ditt påstående att hans alibi inte är tillförlitligt?

Har du kunnat påvisa på något sätt att alibit inte stämmer eller har du utifrån egen erfarenhet tolkat att personer som glömmer, är förvirrade eller som uppger olika information alltid ljuger och är misstänkta?

Då kan jag tala om för dig att du kan hitta tiotals personer eller fler i varje fup som lämnar sådan information, utan att för den skull ljuga. Det är nervöst att sitta i förhör och det är också svårt att minnas detaljer exakt.
Citera
2014-07-24, 06:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad har du för information som styrker ditt påstående att hans alibi inte är tillförlitligt?

Har du kunnat påvisa på något sätt att alibit inte stämmer eller har du utifrån egen erfarenhet tolkat att personer som glömmer, är förvirrade eller som uppger olika information alltid ljuger och är misstänkta?

Då kan jag tala om för dig att du kan hitta tiotals personer eller fler i varje fup som lämnar sådan information, utan att för den skull ljuga. Det är nervöst att sitta i förhör och det är också svårt att minnas detaljer exakt.
Om så är fallet så omfattar ju den bedömningen också pappan - han ändrar information, är förvirrad avseende tidpunkter osv...

Skillnaden på pappan och MB:s alibi är ju att när det gäller MB finns inget som talar mot alibit - när det gäller KJ så gör den tekniska bevisningen det i mycket hög grad.
Senast redigerad av micro113 2014-07-24 kl. 06:28.
Citera
2014-07-24, 08:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om så är fallet så omfattar ju den bedömningen också pappan - han ändrar information, är förvirrad avseende tidpunkter osv...

Skillnaden på pappan och MB:s alibi är ju att när det gäller MB finns inget som talar mot alibit - när det gäller KJ så gör den tekniska bevisningen det i mycket hög grad.

Jag håller med dig till fullo att detta detta beteende även kan appliceras på faderns vittnesmål, men precis som du nämner finns det saker som talar emot pappans vittnesmål, vilket ingenting hittills har gjort när det gäller makarnas vittnesmål.
Citera
2014-07-24, 08:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag håller med dig till fullo att detta detta beteende även kan appliceras på faderns vittnesmål, men precis som du nämner finns det saker som talar emot pappans vittnesmål, vilket ingenting hittills har gjort när det gäller makarnas vittnesmål.
Jo, makarnas vittnesmål talar emot deras vittnesmål. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-07-24, 08:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, makarnas vittnesmål talar emot deras vittnesmål. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Att makarnas vittnesmål talar emot varandra är inget att höja ögonbrynen för, det är den vanliga vardagen där samma saker händer varje dag som ställer till det. Istället visar det på att de inte har snackat ihop sig, för då hade jag förstått att man reagerat för att vittnesmålen är exakt lika.
Citera
2014-07-24, 08:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Att makarnas vittnesmål talar emot varandra är inget att höja ögonbrynen för, det är den vanliga vardagen där samma saker händer varje dag som ställer till det. Istället visar det på att de inte har snackat ihop sig, för då hade jag förstått att man reagerat för att vittnesmålen är exakt lika.
Återigen, jag förväntar mig inte total samstämmighet, bara någon.
Citera
2014-07-24, 08:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det verkar som om de helt äkta har lagt olika detaljer på minnet. Båda är överens om TV och dataanvändningen.

Oavsett vem av dem som uppger rätt tidpunkt - troligen han, givet den exakta tidsangivelsen - så täcker det för tiden när VB försvann.

Dessutom är det hos KJ teknisk bevisning återfinns, det är hos KJ grannar vittnar om skrik - inte hos MB.
Citera
2014-07-24, 08:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Återigen, jag förväntar mig inte total samstämmighet, bara någon.

Jo, det säger båda att de var hemma denna kväll, det är väl samstämmighet.
Citera
2014-07-24, 08:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo, det säger båda att de var hemma denna kväll, det är väl sammastämmighet.

Det finns mer som samstämmer:

MB:
tittade på TV och gjorde bokföring (datorn)

AN
AN satte sig vid datorn, medan MB tittade på TV.
Tittade på TV efter att hon lagt sig. MB satt fortfarande vid datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in