2014-07-23, 02:52
Medlem
xyklopfs avatar
Hade en match tidigare inatt. Tier 8 match, jag körde Tiger 1. Hade en suverän scout som upptäckte att 5-6 fiender var på väg mot oss. Jag och tre till la oss i bakhåll och väntade. Precis innan vi skulle öppna eld kommer en IS från det egna laget, svänger in framför oss och skjuter. Han missar grovt, och vi blir upptäckta. Sen fortsätter dåren att köra fram och tillbaka och gör att vi inte kan skjuta pga risken att träffa han. Till slut tröttnar vi och far därifrån, varvid han (som uppenbarligen inte använder minimappen), blir sprängd. Kan tillägga att spelaren hade en Ungersk flagga på sin vagn.
Så tröttsamt att en sån idiot kan sabba så mycket för så många.

Hade en annan riktigt bra match, som utveclade sig riktigt bra för oss...då lägger BÄGGE EU servrarna av för mig. Går inte att komma in i spelet igen, och måste stänga av och starta om allt .
Citera
2014-07-23, 08:51
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Saken är ju att den är som snabb som en medium, med ganska tungt pansar och hp som den heavy den klassas som, en tier 7/8 kanon samt att den har grym elevation på kanonen för att vara rysk. Den är helt enkelt för bra, men nu nerfas den ju totalt sönder. Att bara plocka bort 40 skada hade varit en piss i Nilen med allt gottit den redan har.

100 alfa bort, -5 istället för -8 och det hade räckt för att den inte skulle vara groteskt op längre.

Rätt hård nerf medan Hellcat/T49 fortfarande är orörda.
Om man undrar över nerfen på KV-1S, så jämför den med SU-100. Samma kanon, lägre armour och ingen turret, och det är inte en dålig TD.
Citera
2014-07-23, 10:54
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Om man undrar över nerfen på KV-1S, så jämför den med SU-100. Samma kanon, lägre armour och ingen turret, och det är inte en dålig TD.
Hellcaten har smygnerfats. Mycket med "drop" på skotten och den känns inte alls lika mobil längre.
Citera
2014-07-23, 16:43
Medlem
xyklopfs avatar
Hade nu en match på Siegfridlinjen. Körde Tiger p. 15-0 till vårt lag, motståndarna gjorde nästan inget motstånd alls. Deras bästa spelare hade inte ens 180 exp som slutresultat. De flesta stod bara och sköt på måfå i basen . Förstår inte riktigt deras taktik, men den fungerade uppenbart inte. När vi såg att alla var i staden gick det fort för vårt lag att omringa de och beskjuta de från alla håll - rena slakten.

Faktiskt inte så kul som det kanske låter.
Citera
2014-07-23, 17:24
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Där har vi problemet med preliminära patchnotes. Jag var helt övertygad om att Hellcaten nerfades, men tydligen inte.

Så här skrev FTR om 9.1 (något som inte hände).

Hellcat:
- stock suspension aim spread from moving and aim spread from turning the hull increased (nerfed) by 60 percent
- elite suspension aim spread from moving and aim spread from turning the hull increased (nerfed) by 57 percent
- stock tracks terrain passability (good/medium/bad terrain) nerfed by 9/14/9 percent
- elite tracks terrain passability (good/medium/bad terrain) nerfed by 10/17/10 percent
- maximum reverse speed nerfed from 20 km/h to 12 km/h
- aim spread of the 76mm M1A2 when moving the turret increased (nerfed) by 12 percent
- aim spread of the 90mm M3 when moving the turret increased (nerfed) by 25 percent
- 90mm M3 reload time nerfed from 8s to 8,5s

Och ingenting hände(?).
Citera
2014-07-23, 21:27
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Faktiskt inte så kul som det kanske låter.

Första gågen man vann 15-0 så var det kul, nu är alla stomps tråkiga. De bästa matcherna är när det blir en mot en eller två mot två på slutet, gärna med tid som håller på att rinna ut också. Roligare och förlora en sådan match än att få en enkel kross. Vinster i sådana situationer är nog anledningen till att man inte kan sluta med det här spelet.

Var på halv HP i min wz-132 mot en cappande full HP borsig för ett tag sedan. Han hade nästan cappat klart så jag var tvungen att köra full fart mot honom och skjuta i farten på över 100 meter. Jag träffade och hans skott bara snuddade mina tracks utan att ens tracka mig. Sen körde jag cirkel runt honom och sköt honom tills han dog.

Vinna en sådan match är minst 1000 gånger roligare än 15-0.
Citera
2014-07-23, 22:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
De bästa matcherna är när det blir en mot en eller två mot två på slutet, gärna med tid som håller på att rinna ut också. Roligare och förlora en sådan match än att få en enkel kross. Vinster i sådana situationer är nog anledningen till att man inte kan sluta med det här spelet.
Hehehe haft 2 såna matcher senaste månaden, jag i 212A slog ut T34 på typ 50meters håll när det va 2 sekunder kvar av matchen.
M3 Lee, 1741 skada, 8 dödade och nästan 17.000 wn8, sista fienden laddade om mindre än en halv sekund före mig
Citera
2014-07-24, 17:45
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

Ja, man undrar varför de inte gick igenom och faktiskt nerfade Hellcaten som de tänkte och istället böjde sig för den högljudda minoriteten som lipade över nerfen. Det är en sak och lyssna på sina fans och en helt annan att böja sig efter en liten men högljudd minoritet.
Citera
2014-07-24, 17:47
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Hellcaten har smygnerfats. Mycket med "drop" på skotten och den känns inte alls lika mobil längre.

Kan faktiskt hålla med, skotten sprider sig utav bara fan när jag kör med min hellcat.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Första gågen man vann 15-0 så var det kul, nu är alla stomps tråkiga. De bästa matcherna är när det blir en mot en eller två mot två på slutet, gärna med tid som håller på att rinna ut också. Roligare och förlora en sådan match än att få en enkel kross. Vinster i sådana situationer är nog anledningen till att man inte kan sluta med det här spelet.

Var på halv HP i min wz-132 mot en cappande full HP borsig för ett tag sedan. Han hade nästan cappat klart så jag var tvungen att köra full fart mot honom och skjuta i farten på över 100 meter. Jag träffade och hans skott bara snuddade mina tracks utan att ens tracka mig. Sen körde jag cirkel runt honom och sköt honom tills han dog.

Vinna en sådan match är minst 1000 gånger roligare än 15-0.

Japp, det är sånt som gör spelet värt att spela! Efter sådana matcher sitter man med ett flin i ansiktet, svettig om händerna och nöjd över hur jäkla kul det kan vara att förlora en bra match.
Citera
2014-07-24, 20:42
Medlem
xyklopfs avatar
Tiger 1...har bytt till "bästa" motorn nu men....i 18 av 20 matcher har den fattat eld när man träffats. Har inte haft en sån eldbefängd motor på någon annan vagn. Fast jag kanske bara har haft extrem otur. Har gått en del manuella brandsläckare, känns inte värt att utrusta med automatiska med tanke på hur det varit hittills.

Grindar mot Tiger 2 nu, men kommer nog inte att skaffa den. Har en känsla av att jag kommer bli grymt besviken på den.

Annars hade jag oturen att hamna i ett lag inatt med den fegaste IS 8 förare jag nånsin sett.
För att göra en lång historia kort: han campa i basen första tredjedelen av matchen. När ena sidan började falla använda han våra arty´s som skydd och smet undan sen. När det var en fientlig arty och en T95 kvar och vi hade fyra vagnar kvar, (inte jag), började han röra sig. Men ETT skott, som missa, från fiendes arty - och han åkte och gömde sig resten av matchen som slutade oavgjort.
Han blev, med rätta, hudflängd i chatten och han fick X antal anmälningar på sig. Och givetvis, var han den tyngsta vagnen i laget.
Citera
2014-07-24, 21:13
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN

Det är inte bara introduktionen av physics och förändringen av skottdispersionen?
Jag tror inte på smygnerfar och särskilt inte på en tank som spelas så mycket som Hellcat.

Citat:
Tiger 1...har bytt till "bästa" motorn nu men....i 18 av 20 matcher har den fattat eld när man träffats. Har inte haft en sån eldbefängd motor på någon annan vagn. Fast jag kanske bara har haft extrem otur. Har gått en del manuella brandsläckare, känns inte värt att utrusta med automatiska med tanke på hur det varit hittills.

Tiger 1 fjuttar eld och förlorar ammorack nästan hela tiden, mest beroende på att armour är sådär.
Fortfarande en väldigt kul tank att spela.
Citera
2014-07-24, 21:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Rullande krutdurk som är rolig att skjuta på.

Citat:
Grindar mot Tiger 2 nu, men kommer nog inte att skaffa den. Har en känsla av att jag kommer bli grymt besviken på den.
Misslyckades med den men E-75 har jag nästan 55% wr med efter drygt 200 matcher, gillar du tunga vagnar är E-75 givet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in