2014-07-22, 23:22
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelparasiten
Och återfallet verkar ju så gott som vara igång. Alkohol, någon?

"Verkar"?

Av hennes beteende de senaste veckorna så har jag fått intrycket av att hon fallit av vagnen för ett tag sedan. Kanske inte heroin, men likväl så går hon på något av att döma med hennes massanmälningar, slagsmål med grannar och annat hon ägnar sig åt. Innan hon "officiellt" fick återfall i vintras så tjatade hon ju om att hon ville in på behandlingshem för att vila upp sig, typ. Sådär i efterhand så började det ju sippra fram att hon hade haft ett återfall senast den våren ("kidnappningen") och att hon och Emma hade spenderat sommaren med att trycka i sig diverse substanser.

Jag tror inte hon är speciellt ren i dagsläget. Frågan är väl när det spårar ur tillräckligt för att hon ska börja köra det på bloggen igen.
Citera
2014-07-23, 09:08
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
"Verkar"?

Av hennes beteende de senaste veckorna så har jag fått intrycket av att hon fallit av vagnen för ett tag sedan. Kanske inte heroin, men likväl så går hon på något av att döma med hennes massanmälningar, slagsmål med grannar och annat hon ägnar sig åt.

Ingenting är ju omöjligt höll jag på att säga (och det är ju sant faktiskt) MEN jag tror mer på att pengarna (som dök upp) gjorde att det blev lite "för mycket" för henne. Ursäkta mitt återkommande och tröttsamma prat om mitt eget liv men samma sak händer här när jag får "lite pengar över".. det går lite hur som helst då ungefär.
Citera
2014-07-23, 10:59
Medlem
"Det betyder inte att jag är en ond människa. Men när ett barn traumatiseras tidigt och sedan fortsätter gång på gång dras mot rikser och därmed blir utsatt för nya trauman, när man är heroinist och hemlös och ja, människor har alltid en orsak till att ha en viss störning eller beteenden."

Förmodligen den mest avskyvärda ursäkt hon kör med. Kan hon verkligen mena allvar? Det värsta i texten är hennes attityd samt synen hon har på sig själv. Hon är berättigad, utan ansvar, utan spärr, utan samvete. FU.
Citera
2014-07-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Jag tror borderline och/eller histrionisk faktiskt. Det passar in så jävla bra på henne. Förmodligen en hel del av hennes symptom som är pga knarkandet sen har vi säkert minst lika många symptom som bara är ren och skär lögn.

Histrionisk på wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsst%C3%B6rning
Vill man läsa om borderline är det bara söka

Edit:

"har övergående, stressrelaterade paranoida tankegångar eller dissociativa symptom." står det om borderline. Hon har ju pratat mycket om dissociationer.

Borderline var hennes "första" diagnos, självklart vet hon hur hon ska spela rollen som personlighetsstörd efter det. Känner inte många med borderline som skulle hålla med om att hon har störningen. Inte jag heller.
Citera
2014-07-23, 11:54
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
"Verkar"?

Av hennes beteende de senaste veckorna så har jag fått intrycket av att hon fallit av vagnen för ett tag sedan. Kanske inte heroin, men likväl så går hon på något av att döma med hennes massanmälningar, slagsmål med grannar och annat hon ägnar sig åt. Innan hon "officiellt" fick återfall i vintras så tjatade hon ju om att hon ville in på behandlingshem för att vila upp sig, typ. Sådär i efterhand så började det ju sippra fram att hon hade haft ett återfall senast den våren ("kidnappningen") och att hon och Emma hade spenderat sommaren med att trycka i sig diverse substanser.

Jag tror inte hon är speciellt ren i dagsläget. Frågan är väl när det spårar ur tillräckligt för att hon ska börja köra det på bloggen igen.

Exakt, kunde inte sagt det bättre själv. Dessutom har ju Janne mer än hintat på sin facebook att de dragit tjack ihop vilket även förklarar hans eget mycket bisarra utspel. När Berny säger "ren" tror jag hon menar ren från heroin, inget annat.
Citera
2014-07-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
"Det betyder inte att jag är en ond människa. Men när ett barn traumatiseras tidigt och sedan fortsätter gång på gång dras mot rikser och därmed blir utsatt för nya trauman, när man är heroinist och hemlös och ja, människor har alltid en orsak till att ha en viss störning eller beteenden."

Förmodligen den mest avskyvärda ursäkt hon kör med. Kan hon verkligen mena allvar? Det värsta i texten är hennes attityd samt synen hon har på sig själv. Hon är berättigad, utan ansvar, utan spärr, utan samvete. FU.

Håller med dig till fullo. Hon beter sig som om hon är den enda som har haft ett traumatiserat liv och sedan verkar det som om hon skäller ut dem som tror annorlunda. Ursäkta, men jag sitter och skrattar xD
Citera
2014-07-23, 14:26
Medlem
Miss-Kittys avatar
Hur länge uppger sig Berny ha varit ren nu?
Citera
2014-07-23, 14:45
Medlem
gato12s avatar
Märks att Berny läser här. Nu är hon ju mycket noga med att i varenda inlägg i bloggen poängtera hur hon tar med Teus på lååånga promenader och hur hon har handlingsplaner för vovvsingen om nåt skulle hända henne.
Citera
2014-07-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Hur länge uppger sig Berny ha varit ren nu?

Jag läste att hon uppmätte (haha) att hon har varit "ren" i 2-3 månader nu. Svårt att inte garva åt eftersom hon i egna ord varit "tung missbrukare" men plockar ut rusningsmedel hon bestämt sig för att inte kalla återfall. Den där ranten i ett av de nyare inläggen ser man så tydligt att hon är desperat och vill höja xanor och spela personlighetsstörd framför en läkare som kan langa. OK, starkt jobbat liksom.
Citera
2014-07-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Märks att Berny läser här. Nu är hon ju mycket noga med att i varenda inlägg i bloggen poängtera hur hon tar med Teus på lååånga promenader och hur hon har handlingsplaner för vovvsingen om nåt skulle hända henne.

Säkerligen sant. Även tjatet om cherry coke,mullvadsfärg och ben & jerrys har eskalerat sedan det pratats om här, haha.
Citera
2014-07-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
Säkerligen sant. Även tjatet om cherry coke,mullvadsfärg och ben & jerrys har eskalerat sedan det pratats om här, haha.

Så i stort sett kan vi få henne att byta till cherry vanilla, okrafärg och siaglass om vi diskuterar det tillräckligt mycket?
Citera
2014-07-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Så i stort sett kan vi få henne att byta till cherry vanilla, okrafärg och siaglass om vi diskuterar det tillräckligt mycket?

Nej, jag tror mest hon har lust med att irritera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in