2014-08-28, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Sorry, vi har svårt för att ta dig på orden med tanke på din historia och allt du skriver om i din blogg. Svårt att veta när man ska ta dig på allvar för du har tidigare misskött dina djur och medans det hände så gav du oss en falsk uppfattning om att allt var super dandy när det var allt utom det. Vad är det som säger att du inte sitter här och friserar sanningen ännu en gång? Du skryter ju själv om hur manipulativ du är och hur du "pratar dig ur" grejer. Om du inte hade något att dölja så hade du inte behövt "prata dig ur" saker eller behöva lägga energi på att var munvig.

Och nej, Berny get over yourself, det är inte vi som skadar dina hundar. Är det någon som skadar dem så är det du, kanske inte just nu, men förr eller senare. Som du själv säger så är du en väldigt skiftande person. När lurar nästa drama eller kris bakom hörnet? När kommer nästa återfall? Hur länge kommer du vara stabil denna gång? Och vad händer gången efter det? Hur tror du Theus och nu Nilas kommer att påverkas varje gång du skiftar? Tycker du verkligen att det är något som dom ska behöva utstå? Du har till och från ett ganska kaotiskt liv, du berättar själv om det i din blogg. Det är dessutom du själv som väljer att ha det på det här viset. Efter allt du skrivit hur kan du ens inbilla dig att vi ska tro på att du i längden är en trygg matte?

Jag har helt uppriktigt inget behov av att du ska tro på det. Japp jag skiftar mycket. Ens hundar ska vara så trygga med sin ägare att dom läser av dig oavsett ångest och skiftande humör. Annars har du misslyckats helt. Det är ju en självklarhet. Tilliten ska finnas hos hund och ägare i olika situationer och oberoende av dagsformen. Det är nog du som ska get over och inse att mina hundar mår bra.
Citera
2014-08-28, 13:09
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Jag har helt uppriktigt inget behov av att du ska tro på det. Japp jag skiftar mycket. Ens hundar ska vara så trygga med sin ägare att dom läser av dig oavsett ångest och skiftande humör. Annars har du misslyckats helt. Det är ju en självklarhet. Tilliten ska finnas hos hund och ägare i olika situationer och oberoende av dagsformen. Det är nog du som ska get over och inse att mina hundar mår bra.

Alla hundar kan läsa av humör skiftningar, och det har inget att göra med huruvida hundar ska behöva utstå kaos. Och det är klart att det alltid ska finnas en tillit mellan hund och ägare, och dom kanske mår bra nu men vad tror du händer med den tilliten efter varje kaos/bråk/slagsmål? Varje återfall? Varje fylla? Vad händer nästa gång du hoppar ur skinnet? Asså jag genuint undrar. Vad tar du dig till? Vad händer med Theus och Nilas? Sist du hade återfall så hade du Theus hos dig trots att det inte är bra för honom att vara med dig när du har återfall.
Citera
2014-08-28, 13:14
Medlem
Citat:
Alla hundar kan läsa av humör skiftningar, och det har inget att göra med huruvida hundar ska behöva utstå kaos. Och det är klart att det alltid ska finnas en tillit mellan hund och ägare, och dom kanske mår bra nu men vad tror du händer med den tilliten efter varje kaos/bråk/slagsmål? Varje återfall? Varje fylla? Vad händer nästa gång du hoppar ur skinnet? Asså jag genuint undrar. Vad tar du dig till? Vad händer med Theus och Nilas? Sist du hade återfall så hade du Theus hos dig trots att det inte är bra för honom att vara med dig när du har återfall.

Varför utgår du ifrån att jag ska ta återfall? Jag utgår inte ifrån det. Jag utgår ifrån att jag måste fortsätta försöka och aldrig glömma risken för återfall. Men du bara helt utgår ifrån återfall?
Citera
2014-08-28, 13:24
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Varför utgår du ifrån att jag ska ta återfall? Jag utgår inte ifrån det. Jag utgår ifrån att jag måste fortsätta försöka och aldrig glömma risken för återfall. Men du bara helt utgår ifrån återfall?

Helt uppriktigt så ja, jag utgår från att du kommer ha återfall förr eller senare. Men jag hoppas bara att du klarar det och att du sköter dig men det har ju inte direkt sett ut så i det förflutna och du har inte direkt slutat att bete dig som ett svin heller så det är som svårt att tänka sig att du ens vill försöka bättra dig. Det är ju en fin och positiv inställning du har just nu, hur länge tror du det dröjer innan du skiftar och har en helt annan inställning?
Citera
2014-08-28, 14:53
Medlem
motyls avatar
Berny, varför kommer du och blåser liv i en tråd som håller på att dö ut? Är det inte precis det du vill? Eller får du rent av ångest när ingen skriver här? Kom inte och säg att du minsann vill svara på vad folk skriver, och det är därför du helt maniskt skriver tre inlägg, för det kan du lika bra göra i din blogg.
Citera
2014-08-28, 15:10
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Nej uttrar i en vanlig sjö på en landställe som kallades Marieudd. Det var en stuga som katolska kyrkan ägde som vi fick låna flera somrar. Huset låg precis intill sjön och mitt inne i en skog. Det var inget konstigt med att simma med uttrar eller sola på klippor där huggormarna solade om än inte samtidigt. Min pappa lärde mig att dunka på marken med en käpp för att dom skulle försvinna. Älgar, bävrar, fladdermöss osv. Det finns natur i sverige också.

Min poäng var inte att man inte kan simma med uttrar, den gick tyvärr dig helt förbi...
Citera
2014-08-28, 15:21
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Berny, varför kommer du och blåser liv i en tråd som håller på att dö ut? Är det inte precis det du vill? Eller får du rent av ångest när ingen skriver här? Kom inte och säg att du minsann vill svara på vad folk skriver, och det är därför du helt maniskt skriver tre inlägg, för det kan du lika bra göra i din blogg.

Varför gör Du det själv!? Det är väl bara å skita i det med det resonemanget du för så jag fattar inte din kommentar/klagomål alls.
Citera
2014-08-28, 15:32
Medlem
Citat:
Sorry, vi har svårt för att ta dig på orden med tanke på din historia och allt du skriver om i din blogg. Svårt att veta när man ska ta dig på allvar för du har tidigare misskött dina djur och medans det hände så gav du oss en falsk uppfattning om att allt var super dandy när det var allt utom det. Vad är det som säger att du inte sitter här och friserar sanningen ännu en gång? Du skryter ju själv om hur manipulativ du är och hur du "pratar dig ur" grejer. Om du inte hade något att dölja så hade du inte behövt "prata dig ur" saker eller behöva lägga energi på att var munvig.

Och nej, Berny get over yourself, det är inte vi som skadar dina hundar. Är det någon som skadar dem så är det du, kanske inte just nu, men förr eller senare. Som du själv säger så är du en väldigt skiftande person. När lurar nästa drama eller kris bakom hörnet? När kommer nästa återfall? Hur länge kommer du vara stabil denna gång? Och vad händer gången efter det? Hur tror du Theus och nu Nilas kommer att påverkas varje gång du skiftar? Tycker du verkligen att det är något som dom ska behöva utstå? Du har till och från ett ganska kaotiskt liv, du berättar själv om det i din blogg. Det är dessutom du själv som väljer att ha det på det här viset. Efter allt du skrivit hur kan du ens inbilla dig att vi ska tro på att du i längden är en trygg matte?

SPOT ON.
Citera
2014-08-28, 15:52
Medlem
Denosynliges avatar
Berny är smart, hon rationaliserar (som alltid), smarta människor rationaliserar.
Tråkigt nog för henne så är jag också smart.
Citera
2014-08-28, 15:59
Medlem
Citat:

Varför skulle ingen utgå ifrån att du ska ta återfall?
Shut up, du kommer aldrig någonsin komma någonvart med att skriva här.
Citera
2014-08-28, 16:02
Avslutad
Citat:

Word.

Jobbigt, tydligen, när folk tar dig på orden om vilken spillra du är till människa, och inte köper att DENNA GÅNG är det annorlunda. Men allt ska ändras konstant beroende för vilket syfte.
Citera
2014-08-28, 17:21
Medlem
Citat:
Fast nu kan dom ju anmäla anonymt till länsstyrelsen. Utan att bryta sekretess. Dom har dessutom nummer till theus uppfödare samt till mina föräldrar.

Fast nu är det ju så att dom oavsett då bryter mot tystnadsplikten. Dom kan inte heller ringa till verken din uppfödare eller föräldrar heller utan att bryta mot sekretessen. Sorgligt men sant.

Men Berny kan du inte känna att en del av våra farhågor om att hund(arna) blir missköta är befogat?
Det är du själv som vittnat om att du mår väldigt dåligt i perioder då du knappt går ut, polisen har varit hos dig, du har hotat personal med kniv....Är det då så konstigt att folk reagerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in