2014-07-23, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och vad vet grannen, mer exakt?

Mer än dej
Citera
2014-07-23, 00:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Du verkar då fått alltihop om bakfoten rejält.
KJ är en mördare. Det är bevisat och klart, bara att begrunda domen.
Att han plågat djur känns lite sekundärt men är säkert inte helt otroligt.
Tråden handlar ju ändå om det brutala styckmordet som KJ begått. Så varför älta det här med ett djur?
Det var inte zero73 som drog upp det här med djuren. Hur kunde KJ flytta benen med alibi?
Citera
2014-07-23, 00:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Mer än dej
Vill du vara så vänlig att precisera? Jag vill också veta.
Citera
2014-07-23, 00:59
Bannlyst
Citat:
Vill du vara så vänlig att precisera? Jag vill också veta.

behövs inte precisera han ska inte i rätten för det
Citera
2014-07-23, 01:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
behövs inte precisera han ska inte i rätten för det
Okej, du kunde lika gärna ha berättat att månen är en grön ost. Det är lika trovärdigt.

Det vore bra om du kom med info som leder till lösningen på ett mord på en ung kvinna i Boden i maj 2013. Det finns vissa oklarheter kvar.
Citera
2014-07-23, 01:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Det kräver verkligen ett superupplägg, kan mycket väl handla om en av historiens mest avancerade setups. Och hur vet de att KJ inte, i det läget när de själva har ihjäl VB, har alibi?

Det finns för övrigt inget som tyder på att någon annan än KJ och VB visste om att hon var hemma hos honom den aktuella dagen. Rätta mig gärna om jag har fel.

Det finns uppgifter som kan tyda på att fler än KJ visste vem VB besökte den aktuella kvällen.

Dels AN skriverier på Facebook, det hon skrev indikerar dessutom att hon hade vetskap om vad som hade hänt VB. Men också det faktum att VB kommunicerade med MB aktuell kväll, inte alls osannolikt att VB berättade för MB var hon befann sig.
Citera
2014-07-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Det kräver verkligen ett superupplägg, kan mycket väl handla om en av historiens mest avancerade setups. Och hur vet de att KJ inte, i det läget när de själva har ihjäl VB, har alibi?

Det finns för övrigt inget som tyder på att någon annan än KJ och VB visste om att hon var hemma hos honom den aktuella dagen. Rätta mig gärna om jag har fel.

KJ besökte ju brossan mfl i föräldrarhemmet senare under kvällen den 4 maj- han uppträdde normalt!!med en kniv/skölpmördad VB i bagageluckan..??? Blodiga kläder? Blodiga händer? Ångest? Panik? Stress? etc. Skulle inte tro det...

VB berättade mycket för MB....och på sin fbstatus skrev hon att hon skulle till kompisen och plugga.

Mördarna/mördaren fick nog reda på tillräckligt i VBs mobil- var det pga dödshoten etc riktade mot VB som hon mördades? Hotade VB med ytterligare en polisanmälan pga rädslan för att bli mördad..
Sökte hon skydd hos KJ?
Senast redigerad av zemixon 2014-07-23 kl. 01:12.
Citera
2014-07-23, 01:09
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Det var inte zero73 som drog upp det här med djuren. Hur kunde KJ flytta benen med alibi?
Anledningen till att jag tog upp det är för att frågan: Varför? är viktigast att få svar på. Det finns olika teorier om det.
Detta var vad jag tror legat och grott, vuxit sig starkare tills det tog över... Maktbegär över liv och död.
Citera
2014-07-23, 01:20
Medlem
FUP-12s avatar
Apropå senaste blogginlägget...

Det är ju rätt så många led mellan det som den ivriga bloggaren helt korrekt har pekat ut – att åklagarna i rätten hävdade en felaktig uppkoppling vid en given tidpunkt – och att detta skulle ha någon betydelse för domstolens bedömning.

Det skulle ungefär se ur så här:

1. Felaktigheten skulle ha misskrediterat JJ:s vittnesmål vad gäller förehavandena den 20/5. (Vilket inte är säkert, det framgår åtminstone inte av domen.)

2. Detta skulle i sin tur ha även ha gällt alla övriga tillfällen där JJ ger KJ alibi. (Vilket är långt ifrån säkert.)

3. Dessa tillfällen skulle ha utgjort ett heltäckande alibi för KJ under perioden den 17:e – 20:e maj. (Vilken ingen har påstått och vilket motbevisas av telefonkontakter som visar att KJ och JJ knappast befann sig på samma plats.)

4. Den 17:e – 20:e är det enda tillfälle som benen kan ha transporterats till FP 1. (Vilken inte är säkert givet osäkerheten i vittnesmålet den 18:e eller den 19 maj och trots att domstolen resonerar att denna tidpunkt är mer sannolik.

Jag kan föreställa mig fall där en sådan här felaktig uppgift skulle kunna ha en helt avgörande betydelse. Jag kan till och med peka på ett fall där en sådan uppgift har haft en avgörande betydelse – Kalamarksmordet.

I detta fall tycker jag dock att det är lite för många led mellan det som konstaterats och de slutsatser som dras.

Jag måste dock påpeka att jag är långt ifrån nöjd med att sådana här felaktigheter förekommer i utredningen, men jag är inte heller beredd att dra så pass långtgående slutsatser utifrån denna enskilda iakttagelse.

Dessutom har jag svårt för Många-bäckar-små-logiken i resonemangen som förs.

Ge mig hellre en rejäl tuva som stjälper ett stort lass…

(Nu fick jag slut på allmogeuttryck, så jag slutar här.)
Citera
2014-07-23, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
KJ besökte ju brossan mfl i föräldrarhemmet senare under kvällen den 4 maj- han uppträdde normalt!!med en kniv/skölpmördad VB i bagageluckan..??? Blodiga kläder? Blodiga händer? Ångest? Panik? Stress? etc. Skulle inte tro det...

VB berättade mycket för MB....och på sin fbstatus skrev hon att hon skulle till kompisen och plugga.

Mördarna/mördaren fick nog reda på tillräckligt i VBs mobil- var det pga dödshoten etc riktade mot VB som hon mördades? Hotade VB med ytterligare en polisanmälan pga rädslan för att bli mördad..
Sökte hon skydd hos KJ?

Med det resonemanget skulle du fria många överbevisade mördare, tex Anders Eklund som glatt traskade in på en bilmack efter att ha mördat Engla. "Ångest? Panik? Stress?"
Citera
2014-07-23, 01:30
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Vittnesmålet med benen kan ju bero på att vittnet såg fel. Men, Alibi? Vilket skämt.! Tid har ju funnits i överflöd för KJ.
Citera
2014-07-23, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns uppgifter som kan tyda på att fler än KJ visste vem VB besökte den aktuella kvällen.

Dels AN skriverier på Facebook, det hon skrev indikerar dessutom att hon hade vetskap om vad som hade hänt VB. Men också det faktum att VB kommunicerade med MB aktuell kväll, inte alls osannolikt att VB berättade för MB var hon befann sig.

Ja, men det är för osäkert och går inte att lägga till grund för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in