Citat:
Ursprungligen postat av
Namibia1
Det där har jag helt missat, sa han det i TR?
Nej.
35 minuter in i TR klippet:
US: Det finns då en uppgift i förundersökningen om att du har skjutsat nån flicka efter nån träning.
MB: Näe, det var..
US: Jag är på 1004 nu ordföranden.
MB: Jo, jag vet vem det är. Hon heter Engla, men hon tränar inte utan det är bara en bekant som brukar vara in på Sushin och jag var på väg hem och det här var kanske.. kan det ha varit.. 2012 våren var det.
US: På 2012 på våren?
MB: Ja, det är inte i år.
US: Så var du.. hade du något ärende till den här Engla på Bodsvedjan sa du?
MB: Nä, hon kom och gick och jag körde Bodsvejdevägen, den går ju till Sävast, och då såg jag henne hon brukar vara in på Sushin och sitta och prata och dricka kaffe och så då stannade jag och frågade om hon ville åka med och så skjutsade jag hem henne när jag lika kör den vägen så släppte jag av henne där vid, alldeles utanför på parkeringen.
US: Aha, är det den vägen du kör hem, förbi Bodsvedjan eller?
MB: Det beror på vad jag ska göra. Om jag ska handla så kör jag ju oftast stora vägen då, förbi Kvantum.
US: 97:an?
MB: 97:an förbi Kvantum.. men ibland det kanske.. hälften av gångerna kör jag Bodsvedjevägen och hälften av gångerna kör jag stora vägen.
Med andra ord ganska stor skillnad mot vad han anger i förhöret i FUP där MB anger att han och AN varit hem till Engla och lämnat fiskrens OCH att Engla tränat karate.