2014-05-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Hundföraren menar att Uno inte är tränad för att markera på blod. Han uttalar sig inte om ifall luftmolekylerna med likluft som Uno markerar för kommer från blodet eller inte.

Du svarade aldrig på min fråga om du ändrat dig och det nu kan inses att det funnits ett lik i bagaget.
Jag anser det har inte funnits något lik i skuffen, blodet som fanns i skuffen kommer från VB när hon levde. Det är skillnad på blod om det kommer från en avliden eller levande person. De här hundarna är inte tränade for att markera blod från levande person och hundforaren menar att Uno inte markerat for blod. Om blodet i skuffen hade varit från avliden person hade hunden sannolikt gått helvilt på blodet vid listen och även gett skall. Vad som sker är att hundforaren har Uno kopplat, den borde ha fått söka själv och inte varit kopplad.
Blodet från VB när hon levde måste ha kommit dit på något sätt.
Det kan vara att hon hade någon skada tidigare och på det viset har blodet kommit dit i skuffen.
Jag tror själv på att det är ditplanterat och blodet togs från VB: s kropp innan dodsogonblicket och då avger inte blodet cadaverine lukten.
Citera
2014-05-04, 13:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Är det fastställt var Vatchareya delade ut reklam, lördagen den 4 maj ? I, eller i närheten av sitt bostadsområde - eller i ett område dit hon kan ha behövt transport med bil ? Kan KJ varit behjälplig ? Berg ? Jag tror att VB träffade MB och KJ under eftermiddagen, men vid olika tillfällen. Först MB fram till tiden strax före familjemiddagen, sedan KJ fram till MB var ledig och anträffbar igen, men troligtvis inte i KJ:s bostad.
Enligt sin mor i bostadsområdet mitt emot "Nordpoolen" (c:a 15 min promenad från sin bostad). Utgick c:a kl. 13:00 och var tillbaka i bostaden mellan kl. 14:00 och 15:00. - Hon svarar KJ 13:44:40 att hon inte är hemma, efter att KJ 13:16:46 sms:at att han kommer och hämtar henne vid 14. - Mamman ser att VB tar med sig en 1 dm hög reklambunt när hon går ut runt 13.
Citera
2014-05-04, 14:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jo jag anser detta vara näthat. Inte för innehållet i inläggen utan mängden inlägg och tiden, ett års skitsnack
.
0 %-kvalité kontra 100 % kvantitet. Det är en manisk jakt på MB som grundar sig i ingenting.

Ni diskuterar kring ett par raderade sms, en resa till Larkaträsk, en resa till Kalix, att han köpt militärkläder i sommar, om masterna och hopp mellan dessa, att han ljugit, att AN gett honom alibi, hans bil han sålt, hans inlägg med VB på facebook, hans sms mm mm.
Detta har tagit i dagsläget ett helt år att diskutera. Ser ni inte det sjuka i det hela?

Förföljelse, trådsanningar har bildats, luftslott har byggts om en man, en familj som i dagsläget inte blivit delgiven misstanke, som två domstolar förbisett. Han är fortfarande i fokus i ett forum, det skrivs var dag om han med familj. Ett år har det pågått. Räcker det inte nu? Jag förstår grejen i sig, men ni kommer ingenstans utan det blir upprepningar hela tiden. Vad är det för nöje med det? Helt ärligt?

Att du ens jämför er med TO är ett helgalet narcissistiskt tänk. Skrattretande!
Han har påtalat detta med potential ett par gånger. Han har inte som er suttit som drogpåverkade papegojer och gjort maniska upprepningar om ingenting... Hur tänkte du där?

Det finns många som blir berörda av ert skrivande, som ringar på vattnet sprids det dåliga måendet i familj som har familj som har familj.. Anser ni verkligen att era barnsligheter här är värt detta?

Om det uppstår misstanke, om det inkommer bevis, om det uppkommit nya omständigheter som pekar mot M. DÅ kan man fortsätta diskussion. I dagsläget är han helt oskyldig då inga misstankar finns överhuvudtaget.

Ett par raderade sms ..? Vad jag har förstått så raderade Berg mängder med sms vid tiden för Vatchareeyas försvinnande, och jag misstänker att anledningen till detta kan vara att mobilen innehöll komprometterande mess, bland annat att MB i ett sådant instruerade VB att kontakta KJ för att komma och plugga^^ hos honom den 4 maj, samt sms (i båda riktningarna) om att sammanstråla under lördagen samt troligen även var hon skulle befinna sig vid en viss tidpunkt på kvällen då fam. middagen var över och Berg åter hade tid med henne.

Huruvida polisens misstankar mot Berg kvarstår vet vi ingenting om, vad man officiellt från polishåll påstår är EN sak .. - men det vi vet är att det så här långt inte gått att bevisa att denne Berg haft någonting med VB-mordet att skaffa, endast KJ tror jag sitter på den informationen av de vi känner namnet på. Men det är så att säga inte riktigt samma sak som att MB är konstaterat oskyldig ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-04 kl. 14:08.
Citera
2014-05-04, 14:24
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det där har jag helt missat, sa han det i TR?

Nej.

35 minuter in i TR klippet:
US: Det finns då en uppgift i förundersökningen om att du har skjutsat nån flicka efter nån träning.
MB: Näe, det var..
US: Jag är på 1004 nu ordföranden.
MB: Jo, jag vet vem det är. Hon heter Engla, men hon tränar inte utan det är bara en bekant som brukar vara in på Sushin och jag var på väg hem och det här var kanske.. kan det ha varit.. 2012 våren var det.
US: På 2012 på våren?
MB: Ja, det är inte i år.
US: Så var du.. hade du något ärende till den här Engla på Bodsvedjan sa du?
MB: Nä, hon kom och gick och jag körde Bodsvejdevägen, den går ju till Sävast, och då såg jag henne hon brukar vara in på Sushin och sitta och prata och dricka kaffe och så då stannade jag och frågade om hon ville åka med och så skjutsade jag hem henne när jag lika kör den vägen så släppte jag av henne där vid, alldeles utanför på parkeringen.
US: Aha, är det den vägen du kör hem, förbi Bodsvedjan eller?
MB: Det beror på vad jag ska göra. Om jag ska handla så kör jag ju oftast stora vägen då, förbi Kvantum.
US: 97:an?
MB: 97:an förbi Kvantum.. men ibland det kanske.. hälften av gångerna kör jag Bodsvedjevägen och hälften av gångerna kör jag stora vägen.

Med andra ord ganska stor skillnad mot vad han anger i förhöret i FUP där MB anger att han och AN varit hem till Engla och lämnat fiskrens OCH att Engla tränat karate.
Senast redigerad av oraklet.i.skogen 2014-05-04 kl. 14:34.
Citera
2014-05-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ett par raderade sms ..? Vad jag har förstått så raderade Berg mängder med sms vid tiden för Vatchareeyas försvinnande, och jag misstänker att anledningen till detta kan vara att mobilen innehöll komprometterande mess, bland annat att MB i ett sådant instruerade VB att kontakta KJ för att komma och plugga^^ hos honom den 4 maj, samt sms (i båda riktningarna) om att sammanstråla under lördagen samt troligen även var hon skulle befinna sig vid en viss tidpunkt på kvällen då fam. middagen var över och Berg åter hade tid med henne.

Huruvida polisens misstankar mot Berg kvarstår vet vi ingenting om, vad man officiellt från polishåll påstår är EN sak .. - men det vi vet är att det så här långt inte gått att bevisa att denne Berg haft någonting med VB-mordet att skaffa, endast KJ tror jag sitter på den informationen av de vi känner namnet på. Men det är så att säga inte riktigt samma sak som att MB är konstaterat oskyldig ..

Det är inte rimligt att tro att detta mord är planerat(minst av allt av MB) när MB väljer att enligt dig radera "komprometterande" sms, istället för att helt enkelt ta ur sim kortet ur då befintlig mobil och stoppa detta i en annan mobil, vips är problemet löst.
Alla har nog den vetskapen att data från en mobil kan gå att återskapa, så varför ens chansa om man exempelvis har ett mord/inblandning i detta att dölja?
Citera
2014-05-04, 14:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jo jag anser detta vara näthat. Inte för innehållet i inläggen utan mängden inlägg och tiden, ett års skitsnack
.
0 %-kvalité kontra 100 % kvantitet. Det är en manisk jakt på MB som grundar sig i ingenting.

Ni diskuterar kring ett par raderade sms, en resa till Larkaträsk, en resa till Kalix, att han köpt militärkläder i sommar, om masterna och hopp mellan dessa, att han ljugit, att AN gett honom alibi, hans bil han sålt, hans inlägg med VB på facebook, hans sms mm mm.
Detta har tagit i dagsläget ett helt år att diskutera. Ser ni inte det sjuka i det hela?

Förföljelse, trådsanningar har bildats, luftslott har byggts om en man, en familj som i dagsläget inte blivit delgiven misstanke, som två domstolar förbisett. Han är fortfarande i fokus i ett forum, det skrivs var dag om han med familj. Ett år har det pågått. Räcker det inte nu? Jag förstår grejen i sig, men ni kommer ingenstans utan det blir upprepningar hela tiden. Vad är det för nöje med det? Helt ärligt?

Att du ens jämför er med TO är ett helgalet narcissistiskt tänk. Skrattretande!
Han har påtalat detta med potential ett par gånger. Han har inte som er suttit som drogpåverkade papegojer och gjort maniska upprepningar om ingenting... Hur tänkte du där?

Det finns många som blir berörda av ert skrivande, som ringar på vattnet sprids det dåliga måendet i familj som har familj som har familj.. Anser ni verkligen att era barnsligheter här är värt detta?

Om det uppstår misstanke, om det inkommer bevis, om det uppkommit nya omständigheter som pekar mot M. DÅ kan man fortsätta diskussion. I dagsläget är han helt oskyldig då inga misstankar finns överhuvudtaget.
Var har du fått den fetstilta uppgiften ifrån?
Citera
2014-05-04, 14:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Det är inte rimligt att tro att detta mord är planerat(minst av allt av MB) när MB väljer att enligt dig radera "komprometterande" sms, istället för att helt enkelt ta ur sim kortet ur då befintlig mobil och stoppa detta i en annan mobil, vips är problemet löst.
Alla har nog den vetskapen att data från en mobil kan gå att återskapa, så varför ens chansa om man exempelvis har ett mord/inblandning i detta att dölja?
Därför att nätet minns mobilens unika IMEI-nummer. Polisen kan alltså se att han har bytt mobil.
Citera
2014-05-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Därför att nätet minns mobilens unika IMEI-nummer. Polisen kan alltså se att han har bytt mobil.
Framgår det i utredningen när MB raderade sina sms för den 4 maj?
Citera
2014-05-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Enligt sin mor i bostadsområdet mitt emot "Nordpoolen" (c:a 15 min promenad från sin bostad). Utgick c:a kl. 13:00 och var tillbaka i bostaden mellan kl. 14:00 och 15:00. - Hon svarar KJ 13:44:40 att hon inte är hemma, efter att KJ 13:16:46 sms:at att han kommer och hämtar henne vid 14. - Mamman ser att VB tar med sig en 1 dm hög reklambunt när hon går ut runt 13.
Åter till frågan, finns det något vittne som kan bekräfta att hon delade ut reklam, varit i området vid de tidpunkter du angivit? Att mamman ser VB ta med sig en reklambunt är inte detsamma som att hon delat ut den.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-05-04 kl. 14:58.
Citera
2014-05-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Men skulle man då inte hellre ta polisens misstanke genom att byta/köpa ny mobil, med garanti att polisen inte kunde återskapa något alls?
Eller skulle någon här välja att radera dessa sms i vetskap att de kanske kan återskapas?
Det finns ingen rim eller reson i din misstanke, förmodligen så fanns det inga "komprometterande" sms att återskapa, där av så behöll MB sin mobil.
Citera
2014-05-04, 15:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Men skulle man då inte hellre ta polisens misstanke genom att byta/köpa ny mobil, med garanti att polisen inte kunde återskapa något alls?
Eller skulle någon här välja att radera dessa sms i vetskap att de kanske kan återskapas?
Det finns ingen rim eller reson i din misstanke, förmodligen så fanns det inga "komprometterande" sms att återskapa, där av så behöll MB sin mobil.
Det vore misstänkt att byta mobil. Vet han vad han gjorde när han permanentraderade SMS så var det mindre riskfyllt.
Citera
2014-05-04, 15:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Åter till frågan, finns det något vittne som kan bekräfta att hon delade ut reklam, varit i området vid de tidpunkter du angivit? Att mamman ser VB ta med sig en reklambunt är inte detsamma som att hon delat ut den.
Har inte sett någon uppgift betr. vittnesiakttagelser i samband med VB:s reklamutdelning. - Nej, hon kan ha kastat bunten i sopnedkastet, men då riskerade hon att snabbt bli av med sin extrainkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in