2014-07-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är det för bevis, förutom hans frus virriga vittnesmål?

Nä det är inga bevis men du och alternativteoretiker håller fast vid en lina som gått av för länge sedan. Var tog dina klagan mot polis i ärendet, har du gömt dem nu då du möjligen fattar att du är så fel ute.

Du undviker det nu och har säkert sin förklaring.
Citera
2014-07-22, 16:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nä det är inga bevis men du och alternativteoretiker håller fast vid en lina som gått av för länge sedan. Var tog dina klagan mot polis i ärendet, har du gömt dem nu då du möjligen fattar att du är så fel ute.

Du undviker det nu och har säkert sin förklaring.
Varför påstod du att det är bevis då? Vilken klagan? Tror du när tre media säger att Rikskrim kopplades in 20 maj?
Citera
2014-07-22, 16:10
Medlem
Citat:
Vad är det för bevis, förutom hans frus virriga vittnesmål?

En oskyldig behöver aldrig bevisa sin oskuld, du får bevisa hans skuld och då skall jag läsa med intresse men varken du eller annan har det men gillar att förnedra andra personer som inte har någon skuld.
Citera
2014-07-22, 16:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
En oskyldig behöver aldrig bevisa sin oskuld, du får bevisa hans skuld och då skall jag läsa med intresse men varken du eller annan har det men gillar att förnedra andra personer som inte har någon skuld.
Du påstod att han bevisligen är oskyldig. Var är det för bevis du åberopade?
Citera
2014-07-22, 16:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Varför är hon mindre trovärdig som alibigivare för MB än vad JJ är för KJ? Rent principiellt om inte annat?
Hon svarar annorlunda än MB på polisens kontrollfrågor om alibit.
Citera
2014-07-22, 16:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Utredningen är ju ett skämt.

Läste bloggen och funderar på om åklagare som tydligen har noll kunskap i master/celler mm ska ha rätt att uttala sig om dom.
Borde dom inte ha kallat in någon expert istället för att stå och tramsa om uppkopplingar hit och dit.

Måste ha varit jobbit att väcka åtal med massa hitta på bevisning.

Ett luftslott är vad dom byggt...
Nu är det inte experter som ska pressa vittnen och fråga varför vittnesmålen inte stämmer överens med den tekniska bevisningen. Det är åklagares sak, eller försvarares. Men det gäller att ha torrt på fötterna och att den tekniska bevisningen är korrekt. Nu är det experter som har gjort fel, inte åklagaren, så att den tekniska bevisningen är felaktig.

Undrar om det går hett till i polishuset i Sundsvall nu, och inte bara pga vädret.
Citera
2014-07-22, 16:37
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Nu är det inte experter som ska pressa vittnen och fråga varför vittnesmålen inte stämmer överens med den tekniska bevisningen. Det är åklagares sak, eller försvarares. Men det gäller att ha torrt på fötterna och att den tekniska bevisningen är korrekt. Nu är det experter som har gjort fel, inte åklagaren, så att den tekniska bevisningen är felaktig.

Undrar om det går hett till i polishuset i Sundsvall nu, och inte bara pga vädret.

så är det nog men hade jag varit åklagare hade jag nog dubbelkollat så att det stämmer.
Citera
2014-07-22, 16:41
Medlem
Grandiosos avatar
Nu tycker man att det borde vara färdigutrett gällande vart gullgossen KJ ska hamna
någonstans. Vilken trevlig liten anstalt i avlånga riket kan det bli tro där han ska få sitta
några få år?
Har vi någon kåkjävel nära Boden?

Saltvik i utkanten av Härnösand vore kanske nåt?
Ifall styckdräparen förpassas dit så får han trevligt sällskap av bland andra dubbelmördaren
från Öland som skjutit, slagit och bränt ihjäl nära vänner för lite sketna pengars skull.

http://www.kriminalvarden.se/Fangelse/Vara-anstalter/Saltvik/

Kommer förresten snart bok om den fruktade mördaren. Och följs möjligen av fler.
När landar det första verket på bokhandelsdiskarna om Kristoffer Johansson och hans
sällsamma öden och äventyr?
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-22 kl. 16:58.
Citera
2014-07-22, 16:59
Medlem
Citat:

Exakt och det om något är anmärkningsvärt- i synnerhet eftersom samma kvinna var mycket svartsjuk på VB och därtill har hon även hotat att mörda VB. Den pågående konflikten VB/MB/AN verkade vara mycket infekterad vid tidpunkten för mordet...

Sen helt plötsligt hittas VB styckmördad och allt tyder på att det finns ett samband...!!.......
Älskaren var den sista som skickade sms till VB kl ca 19.31 den 4 maj... älskaren raderar dessa sms permanent och vägrar berätta vad de innehöll!!!

Älskaren säljer/ger bort en av sina ford skåpbilar strax efter att VB mördas.....
Citera
2014-07-22, 17:15
Medlem
Citat:

1. På ett komprometterande sätt?
2. Ska jag tolka det som att de inte snackat ihop sig?
Citera
2014-07-22, 17:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
1. På ett komprometterande sätt?
2. Ska jag tolka det som att de inte snackat ihop sig?
De har inte snackat ihop sig, eller tillbringat kvällen tillsammans, är min tolkning.
Citera
2014-07-22, 17:26
Medlem
Citat:
De har inte snackat ihop sig, eller tillbringat kvällen tillsammans, är min tolkning.

Är inte alldeles säker på att jag förstår men om de inte tillbringat natten tillsammans, rent hypotetiskt, varför säger hon då att de gjort det?

Och vilka uppgifter är det hon lämnar som tyder på att de inte tillbringat natten tillsammans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in