2014-07-22, 14:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag har på ett mycket tidigt stadium utgått ifrån att kidnappningen och mordet har skett med och i en skåpbil och det finns ingenting som motsätter den teorin. Om en brottsplats hittas då måste jag radera teorin, men något sådant är jag helt övertygad, kommer inte att ske.
Att det skulle behövas något badkar är inte nödvändigt, det går bra med en presenning som underlag.
Jag har aldrig påstått att det skulle vara några somaliska terrorister det är någon annans påhitt.
Jag anser MB var ingen gärningsman, han hade blandannat alibi när kroppsdelarna kom till Gula huset och därbredvid, samma sak med KJ han kunde aldrig ha placerat några kroppsdelar där och han hade inte tillgång till någon skåpbil.
Därför är logiken att det var inhyrda gärningsmän, att de skulle kunna ha utländsk bakgrund baserar jag på hur mordet utfördes med långt medvetet lidande och avhuggna händer, enligt Rättsmedicinska, sedan finns det naturligtvis rykten som florerar, underligt vore det annars.
Så fortsätter tramset alltså.

"Du utgår ifrån att kidnappningen"...
Vilken kidnappning? Här finns ingenting i förundersökningsmaterialet som ger stöd åt
teorin att mordet föregåtts av någon kidnappning och ännu mindre någonting som
indikerar närvaron av någon som helst skåpbil i samband med Vatchareeyas öde.
Alltihop är bara hopkok från en överhettad hjärna frikopplad från all verklighetskontakt.

Att du tar ordet LOGIK i din mun är närmast skrattretande.
Citera
2014-07-22, 14:57
Medlem
Quarrels avatar
Nu när JJ inte längre är beslagen med lögn kanske vi kan lyssna på honom. 17 maj kom han hem från Ronneby och ger sin son alibi t.o.m. 20 maj, utom vid fem tillfällen.

1. På kvällen 17 maj var det födelsedagsfest vid Aldersjön. KJ åker från föräldrahemmet vid 18-tiden, JJ åker dit vid 22 och gör sonen sällskap hem. Födelsedagsbarnet ger alibi under festen och resan dit.

2. På dagen 18 maj söker KJ med Missing People till 17-tiden. ES på sid 79 bekräftar hans närvaro.

3. 19 maj kl 02:49 ringer NS och vill bli hemskjutsad. KJ kommmer efter 5-10 minuter. De umgås till ca kl 6-8, då KJ lämnar NS hem. Enligt JJ är han är hemma kl 6-6:30.

4. 20 maj vaknar JJ av att KJ lämnar hemmet och ringer kl 04:26. KJ ska bara köpa cigaretter, vilket han gör 04:33 enligt kontoutdrag, och är hemma igen efter 20-30 minuter.

5. 20 maj vid 15-tiden lämnar KJ föräldrahemmet och återkommer vid 17-tiden. Under tiden träffar han boendestödjaren BB.

Det är osannolikt att KJ kunnat flytta benen efter 17 maj fram tills dess de hittades vid 21-tiden 20 maj.

LV vittnar om att han och hans jakthund inte reagerade för benen när han tittade in i huset ca 9:30 till 10:00 den 18 eller 19 maj. HR anser det mindre troligt att benen fanns där innan, och skriver
Citat:
Hovrätten konstaterar att det i hans och faderns berättelse i denna del finns oredovisade tidsspann, bland annat nattetid, samt att föräldrahemmet ligger mycket nära de platser där fynden av kroppsdelarna har gjorts. [KJ] är som tidigare påtalats mycket väl bekant med omgivningarna där fynden gjordes. Enligt hovrättens mening har det därför varit fullt möjligt för [KJ] att på kort tid förflytta sig i området och placera kroppsdelarna i det gula huset den aktuella helgen.
Hovrättens slutsats är felaktig.
Citera
2014-07-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Spaningsledaren i TR.

Spaningen utfördes inte i alla delar av lokala polismän utan det var flera distrikt inkallade som behjälplig under processen från start till mål, däribland även rikskrim.
Citera
2014-07-22, 15:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Spaningen utfördes inte i alla delar av lokala polismän utan det var flera distrikt inkallade som behjälplig under processen från start till mål, däribland även rikskrim.
När det var span på MB var inte Rikskrim inkopplad. Enligt spaningsledaren avslutades spaningen den 19:e och Rikskrim kallades den 20:e, enligt media.
Citera
2014-07-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
En avgörande fråga är hur pass objektiva och professionella MB vänner har varit under hela perioden i fallet VB. Späder på med lite eländesforskning, MB var klasskompis med den reporter som skrev insändarna i en av dagstidningarna. Detta kan ha påverkat skrivandet och ge en viss förklaring om varför MB inte nämns särskilt många gånger i press. Vad det nu har med fallet att göra...

Finns ingen anledning att skriva om en som bevisligen inte är GM och avskrivs av polis och åklagare tämligen fort. Skall de göra ett "hemma hos" reportage om karate kanske..
Man kan ju göra ett reportage om "vänsterprassel" men det säljer inte särskilt bra då dessutom minst halva befolkningen prasslar både hit och dit..
Personen ifråga är en helt vanlig medborgare utan att något särskilt sticker ut, han är inte ens intressant i en liten byhåla mer än att han har en restaurang som säljer suchi..
Citera
2014-07-22, 15:38
Medlem
Citat:
När det var span på MB var inte Rikskrim inkopplad. Enligt spaningsledaren avslutades spaningen den 19:e och Rikskrim kallades den 20:e, enligt media.

Och det media skriver är sanningen.. ok .. då förstår jag dina källor.
Citera
2014-07-22, 15:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Finns ingen anledning att skriva om en som bevisligen inte är GM och avskrivs av polis och åklagare tämligen fort. Skall de göra ett "hemma hos" reportage om karate kanske..
Man kan ju göra ett reportage om "vänsterprassel" men det säljer inte särskilt bra då dessutom minst halva befolkningen prasslar både hit och dit..
Personen ifråga är en helt vanlig medborgare utan att något särskilt sticker ut, han är inte ens intressant i en liten byhåla mer än att han har en restaurang som säljer suchi..
Vad är det för bevis, förutom hans frus virriga vittnesmål?
Citera
2014-07-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser att varken KJ eller MB är gärningsmännen för mordet på VB, därför anser jag att det fanns inhyrda gärningsmän, om de här gärningsmännen skulle ha utländsk bakgrund, naturligtvis skulle det ha politiska konsekvenser.

Intressant. När tror du att dessa gärningsmän bestämmer sig för att sätta dit KJ för det hela? Vilket dag alltså?
Citera
2014-07-22, 15:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och det media skriver är sanningen.. ok .. då förstår jag dina källor.
Det är bra att vara skeptisk ibland.
Sveriges Radio Norrbotten
Aftonbladet
NSD
Men det får inte gå till överdrift.
Citera
2014-07-22, 15:58
Medlem
Citat:
Vad är det för bevis, förutom hans frus virriga vittnesmål?

Varför är hon mindre trovärdig som alibigivare för MB än vad JJ är för KJ? Rent principiellt om inte annat?
Citera
2014-07-22, 16:01
Medlem
Namibia1s avatar
Utredningen är ju ett skämt.

Läste bloggen och funderar på om åklagare som tydligen har noll kunskap i master/celler mm ska ha rätt att uttala sig om dom.
Borde dom inte ha kallat in någon expert istället för att stå och tramsa om uppkopplingar hit och dit.

Måste ha varit jobbit att väcka åtal med massa hitta på bevisning.

Ett luftslott är vad dom byggt...
Citera
2014-07-22, 16:06
Medlem
zero73s avatar
Citat:
De vänder på varenda sten ikring VB, bekanta, vänner mm så att man inte missar något om man mot förmodan är inne på fel spår med MtGM.
Samma gäller givetvis MtGM och hans vänner och krets.

Nej, det gjorde man inte... man petade lite på stenarna men lät dem ligga kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in