2014-07-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jodå, det har väl varit uppe några gånger. Men KJ uppger sig ju vara bisexuell och kan ju haft andra förhållanden av båda könen. Vi har ju nyligen diskuterat en person som uttalat sig om att i bråten i lägenheten sett olika knivar vilket jag tycker är extremt konstigt.

Genom lögner och förtal riktade mot KJ...= indirket/direkt skyddande av brottsling...
Citera
2014-07-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Skärp dig nu. Vid minsta misstanke om jävssituation borde poliserna på egen begäran hoppat av utredningen.

Minst två poliser kände bevisligen MB och kriminalforensiker Roed har enligt källor tränat på Bushido Center.

Frågan är inte om dem är facebookbekanta eller blodsbröder sen barnsben. Båda formerna skadar förtroendet för utredningen.
En avgörande fråga är hur pass objektiva och professionella MB vänner har varit under hela perioden i fallet VB. Späder på med lite eländesforskning, MB var klasskompis med den reporter som skrev insändarna i en av dagstidningarna. Detta kan ha påverkat skrivandet och ge en viss förklaring om varför MB inte nämns särskilt många gånger i press. Vad det nu har med fallet att göra...
Citera
2014-07-21, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Genom lögner och förtal riktade mot KJ...= indirket/direkt skyddande av brottsling...
Det här inlägget zemixon tarvar ett förtydligande.
Citera
2014-07-22, 00:15
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
En avgörande fråga är hur pass objektiva och professionella MB vänner har varit under hela perioden i fallet VB. Späder på med lite eländesforskning, MB var klasskompis med den reporter som skrev insändarna i en av dagstidningarna. Detta kan ha påverkat skrivandet och ge en viss förklaring om varför MB inte nämns särskilt många gånger i press. Vad det nu har med fallet att göra...

MB har betydligt många fler kopplingar till media i Norrbotten.
Både genom sin lärarroll i Kalix och även som redigerare på NSD.
Citera
2014-07-22, 00:28
Medlem
Quarrels avatar
Nu har bloggen kommit med ett riktigt intressant inlägg. Åklagaren pressar JJ på felaktiga grunder. http://falletvatchareeya.blogg.se/
Allvarligare än det som jag har pekat på förut.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I HR fick JJ frågan från åklagare om varför han ringde och väckte KJ i samma hus, istället för att knacka på dörren. JJ redogjorde för orsaken. Sedan frågade åklagaren varför han sa i TR att han bankade, JJ hade inget svar på det. Åklagaren gick hårt på, och ville han en förklaring, men fick ingen.

I TR sa JJ att han ringde istället för att banka. Fult trick av åklagaren för att sänka vittnets trovärdighet.
Åklagaren tar till alla medel för att misskreditera JJ, och hovrätten gick på det. JJ presenteras bara som en parantes i domen.
Citera
2014-07-22, 00:38
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu har bloggen kommit med ett riktigt intressant inlägg. Åklagaren pressar JJ på felaktiga grunder. http://falletvatchareeya.blogg.se/
Allvarligare än det som jag har pekat på förut.

Åklagaren tar till alla medel för att misskreditera JJ, och hovrätten gick på det. JJ presenteras bara som en parantes i domen.

Hoppla! Bra jobbat av kling och klang. För att citera LGW: "-dem är inte anställda för sin hjärna". Nå, då faller väl fantasierna om eventuella likskändningar på väderkvarnshöjden..? Eller vad säger ni Yoloits, Grandioso, ToZon, Husvagn2, Letsdoit och lagkapten MrFold?

EDIT: Var tvungen att lyssna igenom förhöret med JJ igen. Riktigt fult av åklageriet. Synd att TO inte var mer påläst och på alerten där. Finns det fler sådana graverande "fel" i FUP?
Senast redigerad av zero73 2014-07-22 kl. 01:11.
Citera
2014-07-22, 02:17
Medlem
Citat:
Politiska konsekvenser- på vilket sätt menar du?
Jag anser att varken KJ eller MB är gärningsmännen för mordet på VB, därför anser jag att det fanns inhyrda gärningsmän, om de här gärningsmännen skulle ha utländsk bakgrund, naturligtvis skulle det ha politiska konsekvenser.
Citera
2014-07-22, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser att varken KJ eller MB är gärningsmännen för mordet på VB, därför anser jag att det fanns inhyrda gärningsmän, om de här gärningsmännen skulle ha utländsk bakgrund, naturligtvis skulle det ha politiska konsekvenser.
Detta är helt sanslöst från din sida Lagro.

Frånsett att du är helt ute i det blå med inhyrda gärningsmän av utländsk härkomst så får du förklara vilka och varför det skulle få politiska konsekvenser.

Vilken verklighet lever du i Lagro? Är det fortfarande skåpbilen med inmonterat badkar och somaliska terrorister som grumlar din skrumpna hjärna?
Citera
2014-07-22, 02:41
Medlem
Citat:
Varför ställdes inga frågor angående bilarna som sålts samt att en liknande setts cirkulera vid KJs bostad ?
Frågorna är många... och svaren få..... Svaren finns där någonstans så är det bara!
Det anser jag är en mycket viktig fråga vilka bilar ägde Sushibagaren den 4/5, den frågan ställdes aldrig när Sushibagaren förhördes.
Enligt ett vittne skall han ha avyttrat en mindre Ford skåpbil under de första veckorna i maj.
En person som rastade sin hund sent den 4-5/5 skall ha sett en mindre Fordbil som stod parkerad på en undanskymd plats i skogen och en person med mörka solglasögon och mörk overall satt vid förarsätet och bredvid skall ha funnits något gulaktigt skynke kunde vara en presenning eller dyligt.
Jag anser för att utföra den här kidnappningen och mordet på VB har det fordras en skåpbil, därför borde det funnits intresse att kontrollera alla skåpbilar som kunde vara intressanta.
Även om ägaren till en skåpbil inte utfört något mord, men skåpbilen kunde ha varit uthyrd.
Citera
2014-07-22, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Detta är helt sanslöst från din sida Lagro.

Frånsett att du är helt ute i det blå med inhyrda gärningsmän av utländsk härkomst så får du förklara vilka och varför det skulle få politiska konsekvenser.

Vilken verklighet lever du i Lagro? Är det fortfarande skåpbilen med inmonterat badkar och somaliska terrorister som grumlar din skrumpna hjärna?
Jag har på ett mycket tidigt stadium utgått ifrån att kidnappningen och mordet har skett med och i en skåpbil och det finns ingenting som motsätter den teorin. Om en brottsplats hittas då måste jag radera teorin, men något sådant är jag helt övertygad, kommer inte att ske.
Att det skulle behövas något badkar är inte nödvändigt, det går bra med en presenning som underlag.
Jag har aldrig påstått att det skulle vara några somaliska terrorister det är någon annans påhitt.
Jag anser MB var ingen gärningsman, han hade blandannat alibi när kroppsdelarna kom till Gula huset och därbredvid, samma sak med KJ han kunde aldrig ha placerat några kroppsdelar där och han hade inte tillgång till någon skåpbil.
Därför är logiken att det var inhyrda gärningsmän, att de skulle kunna ha utländsk bakgrund baserar jag på hur mordet utfördes med långt medvetet lidande och avhuggna händer, enligt Rättsmedicinska, sedan finns det naturligtvis rykten som florerar, underligt vore det annars.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-22 kl. 04:55.
Citera
2014-07-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det anser jag är en mycket viktig fråga vilka bilar ägde Sushibagaren den 4/5, den frågan ställdes aldrig när Sushibagaren förhördes.
Enligt ett vittne skall han ha avyttrat en mindre Ford skåpbil under de första veckorna i maj.
En person som rastade sin hund sent den 4-5/5 skall ha sett en mindre Fordbil som stod parkerad på en undanskymd plats i skogen och en person med mörka solglasögon och mörk overall satt vid förarsätet och bredvid skall ha funnits något gulaktigt skynke kunde vara en presenning eller dyligt.
Jag anser för att utföra den här kidnappningen och mordet på VB har det fordras en skåpbil, därför borde det funnits intresse att kontrollera alla skåpbilar som kunde vara intressanta.
Även om ägaren till en skåpbil inte utfört något mord, men skåpbilen kunde ha varit uthyrd.

Vilken färg hade skåpbilen som stod parkerad på en undanskymd plats i skogen?

Tror du att AN har blivit våldsam mot VB den 4 maj?

Vem har beställt mordet då tror du? Att beställa ett mord utesluter inte ens egna inblandning med ex transporter etc.
Citera
2014-07-22, 14:14
Medlem
Citat:
Vilken färg hade skåpbilen som stod parkerad på en undanskymd plats i skogen?
Tror du att AN har blivit våldsam mot VB den 4 maj?
Vem har beställt mordet då tror du? Att beställa ett mord utesluter inte ens egna inblandning med ex transporter etc.
Den personen som ser bilen på en undanskymd plats i skogen, som han tror är en mindre Ford uppger ingen färg på bilen.
Jag anser varken AN eller MB är några gärningsmän för VB, om så hade varit fallet hade det funnits bevis mot dem och de skulle ha åkt dit, det skulle inte ha funnits någon orsak att skydda dem om de varit gärningsmännen för VB:s mord.
Jag anser att mordet på VB var ett beställningsmord, vem beställaren kunde vara spekulerar jag inte om.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-22 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in