2014-07-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan inte minnas att jag nånsin hört det gälla denna typen av mediciner.

Jodå, fast det brukar handla om någon veckas nedtrapp. Inte någon utdragen grej.
Citera
2014-07-21, 16:18
Medlem
Elvanse från en utan ADHD

Jag har ätit concerta/R i 3 år, och äter nu Elvanse då det är a mindre 'kantigare' än R/concerta och en gudagåva från himlen .

Första gången jag tog Elvanse var med 2 polare, vi hade läst att det inte skulle fungera för folk utan ADHD och att man inte fick någon effekt, men eftersom den aktiva substansen är lisdexamfetamindimesylat så lät det för mycket skitsnack för mig.

Vi börjar med 70MG var klockan 22.00 på kvällen, sväljer i bilen påväg för att styra gräs.
Efter ungefär 2 timmar har vi rökt en jolle och det verkade trigga igång Elvanse effekten.
Vi satt fram till 06.00 och pratade något fruktansvärt, livslusten var på topp, och vi blev inte alls slagna/sega av gräset som man ibland blir. Ruset var väldigt likt E/Amfeta, speedade, glada, 'klara i huvudet' vi kände oss garanterat smartare, detta fast vi rökt gräs till och med.

Har tagit det utan gräs senaste veckorna, och det är helt sjukt bra detta, effekten kan liknas filmen limitless, man blir en bättre människa av att äta dessa, får mer gjort, glad, posetiv, tillmötesgående, taggad på att prata med folk på jobbet, få projekt, möten genomförda.

Jag förstår att man håller i detta läkemedel hade massan fått tillgång till detta, hade det blivit kaos. Efterfrågan hade peakat.

Det är ett liknande AT som på Ritalin, fast mycket mycket långsammare och mildare, blir trött och lite seg vid 20.00/21.00, men det gör mig inget, då jag har gjort klart all dagens aktiviteter som tränat, jobbat, lagat mat, städat osv...

Jag skäms över att nyttja medecin jag inte är berättigad till, förlåt till alla ni som lider av symptom, men detta är för bra för att ni ska få ha själva, vi vanliga människor har EXTREM nytta av detta preparat med.
Senast redigerad av milliondollarbebis 2014-07-21 kl. 16:23.
Citera
2014-07-21, 19:11
Medlem
Tiaitchsis avatar
Efter 4 sketna deppiga år med MPH har man äntligen fått Elvanse. Mycket klarare "uppåt", men kickar in segt som fan jämfört med Ritalin t.ex.
Citera
2014-07-21, 19:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiaitchsi
Mycket klarare "uppåt", men kickar in segt som fan jämfört med Ritalin t.ex.
Läs bakåt i tråden, vad som äts/dricks på morgonen påverkar.
Citera
2014-07-21, 20:02
Medlem
har ätit runt 90mg ritalina om dagen i 6månader.. tänkte lägga till 90mg Elvanse vad tror ni om det
Citera
2014-07-22, 01:45
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Otroligt att ni lyckats 'knarka' på Elvanse. Jag blir allt annat än på topp av den även om den hjälper en hel del. För att känna mig som i limitless behöver jag valfri opiat. Saknar det som fan men kändes som det gått för långt när heroinet kom in i bilden så det la jag ner.

Tror inte någon vettig läkare kommer ge dig elvanse ovanpå ritalin. Dels pga kardiovaskulära effekter sen motverkar de varandra. Metylfenidat 'lagrar' dopamin och amfetamin släpper ut.
Citera
2014-07-22, 14:25
Medlem
Powens avatar
Tar 50mg på morgonen och blir lugn och har lite lättare att ta tag i saker. Men efter 4-5 timmar så dippar det. Blir trött får huvudvärk och ångest. Sen har min aptit försämrats sen jag började medicineras.

Sjukt mycket mindre biverkningar än vad jag fick av ritalin,concerta då fick man verkligen ångestpåslag efter ett par timmar även fast man fyllde på.

Nästa uppföljning så kommer jag få en påfyllnings dos att ta.

Hur har ni det andra, hur många timmar sitter det i? Hur långt emellan första dosen och påfyllningen?
Citera
2014-07-24, 20:26
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADonHD
Äter 80mg sedan 10 dagar är alldeles vibrig, darrig o kall svettas? Och skit irriterad! Lite tungt när man är ensam med tre barn i Spanien. Är dosen för hög eller för låg någon som vet? Fick ADHD DIAGNOS EFTER 50 Års strul! Inga droger bara arbetes narkoman samt alkohol. ADpåHD

Undvik drogen alkohol är ett tips.

.
Citera
2014-07-25, 01:04
Medlem
purezones avatar
Någon som kommit på ett sätt att få det att kicka fortare?
Borde väll komma någon metod hur mann får bort lis delen i dexamfetamin?

Har haft dessa men måste ha något som kickar fortare och metamina är min docktor inte så pigg på.....
Citera
2014-07-26, 19:40
Medlem
kan man få rus på elvanse?

Tjena har några elvanse 30 mg och har aldrig tagit dom förut. Är det någon som vet om man kan få något rus på dem?

Har inte adhd. Tack på förhand!
Citera
2014-07-26, 19:43
Medlem
Mod får gärna flytta på tråden om de tycker den ligger fel.
Citera
2014-07-26, 19:48
Medlem
sgeddingagglis avatar
Släng i dig dom, du lär må bra några timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in