2014-07-20, 17:08
Medlem
rhymenoceross avatar
Ungefär när behöver man gå över från Suboxone till Subutex? Jag har hört att det är när man ligger på 4mg vid doseringstillfälle.
Citera
2014-07-20, 21:46
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Ungefär när behöver man gå över från Suboxone till Subutex? Jag har hört att det är när man ligger på 4mg vid doseringstillfälle.

borde de inte vara tvärtom, vad jag förstår de är subutex starkare man borde väl gå åt andra håller & till sista trappa ut helt?
Citera
2014-07-20, 22:01
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
borde de inte vara tvärtom, vad jag förstår de är subutex starkare man borde väl gå åt andra håller & till sista trappa ut helt?

Förlåt, jag borde ha varit lite mer specifik!

Jag planerar nämligen att försöka lägga ner min Lyrica i någon veckan för att få ner toleransen, och då kommer jag behöva något starkt substitut och därför har jag valt buprenorfin. Men jag har ju ingen tolerans mot opioider, så då kommer jag ju börja med 0.5mg-linor. Och när man är nere i så låga doser så är min fråga om det egentligen spelar någon roll om det är Suboxone istället för Subutex.
Citera
2014-07-21, 02:49
Medlem
orrecrists avatar
Citat:

Jag planerar nämligen att försöka lägga ner min Lyrica i någon veckan för att få ner toleransen, och då kommer jag behöva något starkt substitut och därför har jag valt buprenorfin. Men jag har ju ingen tolerans mot opioider, så då kommer jag ju börja med 0.5mg-linor. Och när man är nere i så låga doser så är min fråga om det egentligen spelar någon roll om det är Suboxone istället för Subutex.

Har själv ingen erfarenhet av Subuxone. Men skulle ändå säga att jag inte tror de spelar någon roll om de är subuxone eller subutex, de ska slå nästan lika hårt sägs de, dock är subutexen en aningen starkare, tror för din del utan tollerans inte att de spelar någon roll. 0,5 mg lär räcka, men passa dig så du inte fastnar i subbet istället, ej något roligt att ta sig ur. själv tycker jag tolleransen höjs något enormt på snabb tid & då spelar de ingen roll om jag har uppehåll en vecka.
Citera
2014-07-21, 06:21
Medlem
Findmucks avatar
Tänk på att om du ska ta sub flera dagar i sträck så höjs toleransen oftast snabbt som attan, precis som med Lyrica. Kanske bättre att försöka trappa ut lyrican och sen köra uppehåll än att riskera att bli beroende av sub? Vet inte om du hade tänkt att ta sub bara ett fåtal dagar men om du ska vara utan Lyrica en vecka lär det ju bli lite jobbigt.
Citera
2014-07-21, 10:57
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:

Tror det kan fungera bra. Mitt tips är att du undviker att snorta det, dels för att minska risken för att fastna i något mycket värre än lyricamissbruk och dels för att det stannar kvar längre i kroppen=jämnare nivå= mindre svängningar.
0,5mg låter som en bra förstados. Känns det bra efter några timmar kan du fylla på upp till 1mg, högre än så ska du ej behöva gå.
Citera
2014-07-21, 13:58
Medlem
KringExs avatar
Finns det nån i Sverige som får utskrivet riktiga B8r eller får alla dom här kopiorna?
Saknar dom riktiga subutex så att det svider i själen :P
Citera
2014-07-21, 14:03
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Tänk på att om du ska ta sub flera dagar i sträck så höjs toleransen oftast snabbt som attan, precis som med Lyrica. Kanske bättre att försöka trappa ut lyrican och sen köra uppehåll än att riskera att bli beroende av sub? Vet inte om du hade tänkt att ta sub bara ett fåtal dagar men om du ska vara utan Lyrica en vecka lär det ju bli lite jobbigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Tror det kan fungera bra. Mitt tips är att du undviker att snorta det, dels för att minska risken för att fastna i något mycket värre än lyricamissbruk och dels för att det stannar kvar längre i kroppen=jämnare nivå= mindre svängningar.
0,5mg låter som en bra förstados. Känns det bra efter några timmar kan du fylla på upp till 1mg, högre än så ska du ej behöva gå.

Mitt Lyricabruk ligger på en löjligt hög nivå alltså, jag måste bli av med skiten... Fast när jag använder bensodiazepiner så försvinner livsglädjen helt och hållet, vilket är anledningen till att jag tänkte prova buprenorfin denna gång. Jag vill så gärna komma över den där första helvetesveckan utan Lyrican. Men sommarjobbarna kom inte med något idag, så jag hoppas på leverans imorgon istället.

Jag ska nog pröva sublingal administration först.

Tror ni att jag kommer känna av något av Lyrica-AT:n när jag går över till buprenorfin, och i så fall - vad?
Citera
2014-07-21, 15:35
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Mitt Lyricabruk ligger på en löjligt hög nivå alltså, jag måste bli av med skiten... Fast när jag använder bensodiazepiner så försvinner livsglädjen helt och hållet, vilket är anledningen till att jag tänkte prova buprenorfin denna gång. Jag vill så gärna komma över den där första helvetesveckan utan Lyrican. Men sommarjobbarna kom inte med något idag, så jag hoppas på leverans imorgon istället.

Tror ni att jag kommer känna av något av Lyrica-AT:n när jag går över till buprenorfin, och i så fall - vad?

Vet bara att vice verca tar bort ev subutex abstinens helt.
Citera
2014-07-21, 18:11
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:

Okej, då kan du nog behöva doser runt 1mg.
Det är ju helt olika substanser som påverkar kroppen på olika sätt.
Men buprenorfin borde maskera atn ganska heltäckande kan jag tänka mig. Återkom gärna med rapport.

Sen tycker jag inte alls att man bygger tolerans fort.
Citera
2014-07-21, 19:34
Medlem
Dolanks avatar
Har gått 50h sen min sista line suboxone och har 20mg oxyconting krossat och färdigt, är det lugnt att röka oxyn i en ligjhtbulbpipa utan att subben förstör något?
Citera
2014-07-22, 02:34
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolank
Har gått 50h sen min sista line suboxone och har 20mg oxyconting krossat och färdigt, är det lugnt att röka oxyn i en ligjhtbulbpipa utan att subben förstör något?

Subben kan va lömskt, bör vara ok. Men personligen hade jag väntat en dag eller två till. Fast de brors kanske på hur mycket & hur hög tollerans du har på subbet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in