2014-07-21, 07:44
Medlem
Irrelevantnames avatar
Hon har självklart skrivit med både dig och honom samtidigt och väljer honom då han pröjsar en resa. Ta o glöm bruden. Agna ett annat bete och försök fånga en annan fisk istället.

Semester = knulla.
Citera
2014-07-21, 09:15
Medlem
Spashs avatar
Hon är på G med fler än dig och efter resan kommer hon och denna "killkompis" vara tillsammans. Dumpa henne så fort du får chansen!!!
Citera
2014-07-21, 09:22
Medlem
Katzyns avatar
Skulle du själv tackat nej till en gratis utlandsresa med en kompis på grund av att din tjej var svartsjuk? Låter osunt isf...
Citera
2014-07-21, 09:29
Medlem
Vem vet vad som händer? Du kan inte göra något åt det så det är bara att försöka släppa det och se vad som händer i framtiden. Lev ditt liv som vanligt. Många killkompisar som bara är kompisar med tjejer vill ligga med dom om tillfälle skulle ges, kom inte och säg att så behöver det inte vara alls! Och nej, det behöver det inte men i många fall så är det så. Det händer till och med då och då att det blir fylleknull mellan vänner även om man knappt tänkt sexuella tankar om varandra innan, man är full och kåt helt enkelt och då tänker man inte alltid klart. Båda kommer givetvis vid flera tillfällen under semestern vara jävligt kåta då det är mänskligt så vem vet vad som händer.

Poängen är inte att vara elak genom att säga detta utan snarare realistisk. Det är inte någon idé att försöka äga någon, det som händer det händer och man kan inte göra något åt det. Knullar hon med snubben så var det inte någon tjej att bygga vidare på något med. Bygg inte upp din värld kring en tjej såhär tidigt i er relation. Lev ditt liv som vanligt och se vad som sker.
Citera
2014-07-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Vem vet vad som händer? Du kan inte göra något åt det så det är bara att försöka släppa det och se vad som händer i framtiden. Lev ditt liv som vanligt. Många killkompisar som bara är kompisar med tjejer vill ligga med dom om tillfälle skulle ges, kom inte och säg att så behöver det inte vara alls! Och nej, det behöver det inte men i många fall så är det så. Det händer till och med då och då att det blir fylleknull mellan vänner även om man knappt tänkt sexuella tankar om varandra innan, man är full och kåt helt enkelt och då tänker man inte alltid klart. Båda kommer givetvis vid flera tillfällen under semestern vara jävligt kåta då det är mänskligt så vem vet vad som händer.

Poängen är inte att vara elak genom att säga detta utan snarare realistisk. Det är inte någon idé att försöka äga någon, det som händer det händer och man kan inte göra något åt det. Knullar hon med snubben så var det inte någon tjej att bygga vidare på något med. Bygg inte upp din värld kring en tjej såhär tidigt i er relation. Lev ditt liv som vanligt och se vad som sker.
Tack det va ett bra svar!
Men ja om hon knullar snubben, hur ska ja få reda på det ? Vi har liksom 0 gemensamma vänner och bör 20 mil från varandra..och hon lär ju knappast säga det, då sitter man där med en idiot utan att veta om det.
Citera
2014-07-21, 11:12
Medlem
Fan TS tror du verkligen att hon är en "fin flicka" eller vadå?! Såna tjejer existerar inte, som många andra säger, hon är på g med "Killkompisen" också, efter resan kommer de att bli tillsammans...
Och om inte , så kan du ju fundera på vilka killkompisar som bjuder en tjej på gratis resa utan att få något tillbaka.. Möjligtvis en bög.
Citera
2014-07-21, 11:29
Medlem
Jag tycker du ska låta henne åka, så får du ta kontakt med egna tjejer där hemma istället! Fast du ska inte gå FÖR långt (flirta lite och sånt är ok), bara ha kontakten med dom så du har backup ifall din "tjej" gör något fuffens på sin resa
Citera
2014-07-21, 11:32
Medlem
Maeglins avatar
Nottroll:

I vårt samhälle får vi lära oss att vi män/killar inte under några som helst omständigheter får känna känslor som liknar svartsjuka. Vi får inte oroa oss överhuvudtaget. Vi ska blint lita på våra förhållanden och vända bort huvudet. För vissa som har problem med svartsjuka är det säkert jättebra.

För andra som via intuition känner när något är "fel" kan det vara mycket nyttigt att ta in den där känslan av att saker och ting inte stämmer.

17 år är ingen ålder. Då är man långt ifrån mogen.

Jag tror att du innerst inne vet om du kan lita på henne eller inte. Alldeles för många människor blundar för magkänslan när de är kära. Hur är din magkänsla?
Citera
2014-07-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Nottroll:

I vårt samhälle får vi lära oss att vi män/killar inte under några som helst omständigheter får känna känslor som liknar svartsjuka. Vi får inte oroa oss överhuvudtaget. Vi ska blint lita på våra förhållanden och vända bort huvudet. För vissa som har problem med svartsjuka är det säkert jättebra.

För andra som via intuition känner när något är "fel" kan det vara mycket nyttigt att ta in den där känslan av att saker och ting inte stämmer.

17 år är ingen ålder. Då är man långt ifrån mogen.

Jag tror att du innerst inne vet om du kan lita på henne eller inte. Alldeles för många människor blundar för magkänslan när de är kära. Hur är din magkänsla?
Ja hon är långt ifrån mogen, kan liksom inte riktigt greppa om det.
Ja du, min magkänsla säger att jag kan lita på henne, men samtidigt att jag kan inte lita blint på henne.. därav mitt tvekande..
Vad tycker ni ? ska jag ha kontakt med henne när hon är borta eller inte? Känner själv att jag vill ge henne space och inte smsa osv med henne när hon är borta.
Citera
2014-07-21, 12:16
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
En 17 årig tjej är knappast mogen nog att ha ett riktigt förhållande. Hon kommer säkert att ligga med honom nån kväll när dom har druckit. Hitta en tjej som är minst 20 iaf, har snackat med tjejer som är 20 och som ändå är väldigt omogna men det blir väl bättre än 17 iaf.

Vänta tills de är 30 minst!
Citera
2014-07-21, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Tror ingen normal kille skulle acceptera detta.
Tror nog de flesta killar skulle acceptera det, så länge dom inte är svartsjuka vill säga.
Citera
2014-07-21, 13:16
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Tror nog de flesta killar skulle acceptera det, så länge dom inte är svartsjuka vill säga.

Sånt där varierar från fall till fall. Med min nuvarande hade jag accepterat det utan vidare.
Jag har varit riktigt nojjig om det istället varit mitt ex och vi fortfarande var tillsammans.

Du gör det lite lätt för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in