• 1
  • 2
2014-07-21, 01:42
Medlem
Hej FB! Har dejtat en tjej i flera månader nu, kort sagt så känner vi varandra bra och trivs bra.
Det är väl lite på distans, hon bor ca 20 mil bort så därför har dejtandet varit periodvis segt.
Men hon har sagt att hon gillar mig mycket, och det känner jag också när vi träffas. Jag gillar henne också, om allt nu hade flutit på bra hade vi redan varit tillsammans.

Men och ett jävligt stort MEN, jag har tillitsproblem, har aldrig haft det tidigare men nu har jag det.
Hon sa här om dagen att hon snart ska på resa utomlands, kul tyckte jag och vi snackade lite om det. Visade sig att hon hade en killkompis som hade en "plats över" på en resa utomlands, okej ja frågade hur många är ni ? "det är bara jag och han" WTF! Där började allt.. hon åker alltså ensam med en "killkompis" utomlands i flera veckor.. ja va säger man ?
Sa direkt att jag gillar inte det, accepterar det inte. Hon blev jätteledsen och förklarade att de är ju bara kompisar osv. och att hon SKA ändå åka. Så nu åker de om några dagar..
Hon känns verkligen inte som en tjej som ligger runt o så, nej det är hon inte heller... men jag har varit riktigt orolig och konstig de senaste dagarna.. hur fan ska jag tänka och fungera när hon är borta ?
Ja FB, vad gör man ? Inget åt att hon ska åka, det kan jag inte påverka..
Känner inte ens killen, vet inte vem fan han är eller nåt..
Värt att påpeka att jag är 20, hon är 17.
Tack på förhand FB!
Citera
2014-07-21, 01:47
Medlem
pluto-s avatar
Du ska stötta henne, oavsett. Du förstör bara av att säga att du inte accepterar det. Förstår dock din oro.
Citera
2014-07-21, 01:51
Bannlyst
ge henne en chans om du nu litar på henne ser ingen anledning varför du ska ha kontakt med henne annars
Citera
2014-07-21, 02:01
Medlem
BonerBatmans avatar
Lugna dig killkompisar brukar vara bögar. Med tanke på att de ska iväg några veckor och har tänkt hålla varandra sällskap så är det nog ingen flört det är tal om, mer en "girls night out".
Citera
2014-07-21, 02:16
Medlem
HerrAnckarstroms avatar
Som du säger så kan du inte påverka att hon åker, därför är det bara onödigt att bråka med henne om det. Det gör inte saken bättre.

Vet du om de ska dela rum? I så fall hade jag varit orolig som fan om jag var du.

Men du säger ju själv att hon inte verkar vara en sån som ligger runt, det märker du väl själv på henne? Om hon var svår att få i säng, eller om ni inte ens gjort det än så har du nog inget att oroa dig för. Försök lita på tösen!
Citera
2014-07-21, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrAnckarstrom
Som du säger så kan du inte påverka att hon åker, därför är det bara onödigt att bråka med henne om det. Det gör inte saken bättre.

Vet du om de ska dela rum? I så fall hade jag varit orolig som fan om jag var du.

Men du säger ju själv att hon inte verkar vara en sån som ligger runt, det märker du väl själv på henne? Om hon var svår att få i säng, eller om ni inte ens gjort det än så har du nog inget att oroa dig för. Försök lita på tösen!
Nej jag vet inte om de delar rum, men ja skulle inte förvåna mig..
Ja det är ju så jag upplever henne iaf. svår o svår, det kom bara naturligt helt enkelt, tänkte inte på om det va svårt eller ej..
Ja jag har önskat henne trevlig resa o så. Men har blivit lurad av tidigare tjejer på liknade sätt.. så oron finns kvar tyvärr...
Citera
2014-07-21, 02:28
Medlem
Det är inte så mycket att vara orolig över. Du behöver inte vara mer orolig när hon åker än vad du brukar vara. Strular dom till det när dom är iväg så var det inte du och hon i vilket fall. Visa att du litar på henne och låt henne åka. Är det verkligen hela världen om det går åt helvete? Går det bra så vet du ju i framtiden att hon är en bra tjej som är att lita på. Går det dåligt så var det inget att bygga på iaf.
Citera
2014-07-21, 02:33
Medlem
HerrAnckarstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nottroll
Nej jag vet inte om de delar rum, men ja skulle inte förvåna mig..
Ja det är ju så jag upplever henne iaf. svår o svår, det kom bara naturligt helt enkelt, tänkte inte på om det va svårt eller ej..
Ja jag har önskat henne trevlig resa o så. Men har blivit lurad av tidigare tjejer på liknade sätt.. så oron finns kvar tyvärr...

Hade själv en brud som var otrogen VÄLDIGT många gånger mot mig innan jag fattade vad som pågick. Detta var dock i fjunåren (jag var 15 år för att vara exakt), och jag är ganska säker på att den flickvännen jag hade då var för omogen för att förstå vilken stor skada hon gjorde på mig, och alla min förhållanden i framtiden.

Poängen är att om din flickvän är mogen, så är hon antagligen smart nog att inte göra något som hon vet kommer såra dig. (Otrohet brukar komma fram på ett sätt eller annat)
Hon är ju faktiskt bara 17 år, tror du hon tar förhållandet lika seriöst som du?
Citera
2014-07-21, 02:48
Medlem
En 17 årig tjej är knappast mogen nog att ha ett riktigt förhållande. Hon kommer säkert att ligga med honom nån kväll när dom har druckit. Hitta en tjej som är minst 20 iaf, har snackat med tjejer som är 20 och som ändå är väldigt omogna men det blir väl bättre än 17 iaf.
Citera
2014-07-21, 03:32
Medlem
Må hända att jag är fördomsfull nu, men.. Hon är 17, och därmed i mina ögon, inte speciellt pålitligt.
Hon är ung och ska ut på äventyr i den stora vida världen, med en annan snubbe dessutom.

Jag tycker att du gör bäst i att släppa förhållandet, åtminstone tills hon kommer tillbaka. Låt henne leka av sig lite grand, du kan ju alltid göra detsamma!
Citera
2014-07-21, 03:40
Medlem
MisterMGMTs avatar
Tycker du gjorde det bra som gav henne lite anledning att känna oro så att hon inte känner sig så "säker" att något "råkar" hända. Nu kanske hon tänker till två gånger om något "är på väg att hända" if u understand. "Oh det var det här han var orolig över, nu förstår jag" etc. Annars kanske hon bara hade fortsatt glad, framåt etc och då är det enklare att "något händer". Skönt att du sa det du tyckte.

Nu är det bara att hoppas att inget händer. Händer något så vet du var du stod i början av allting, så då är det enklare att veta vad som är rätt.
Citera
2014-07-21, 04:02
Medlem
Xstars avatar
Tror ingen normal kille skulle acceptera detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in