Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-14, 08:34
Medlem
skrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurdish_boy
Någon som kan svara på denna fråga?

Nilssons Verkstads AB har sålt rör till ett företag, Schlyter, i Österrike. De har tillverkat rören helt enligt den ritning och de kvalitetskrav som de erhållit av Schlyter. Nu klagar Schlyter på rören och säger att kvaliteten inte är den de tänkt sig och vill inte betala för dem. Eftersom det finns en specifikation i beställningen så anser Nilssons Verkstads AB att de har rätt att få betalt. Vad kan de göra? Vem av de har rätt enligt lagen och vad ska Nilssons Verkstad AB göra om den Österrikiska företaget inte betalar?

Jag har inte läst igenom hela tråden men jag laddade ner Adobes app till min telefon och körde muntliga via den.
Citera
2014-07-14, 11:47
Medlem
Läser på Hermods och gjorde det nationella provet i Engelska 6/B för ca. två veckor sedan och undrar om det är någon som vet hur lång tid de tar på sig att rätta detta? Måste få göra den muntliga examinationen snarast och tycker de borde ha rättat det under dessa två veckor.
Citera
2014-07-14, 15:34
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xScaryKidx
Läser på Hermods och gjorde det nationella provet i Engelska 6/B för ca. två veckor sedan och undrar om det är någon som vet hur lång tid de tar på sig att rätta detta? Måste få göra den muntliga examinationen snarast och tycker de borde ha rättat det under dessa två veckor.
Har du testat att maila din lärare och fråga? Annars så gör det! Du kan även maila och säga att du vill ha en examination snarast möjligt så är det kanske möjligt, vem vet. Annars så ja, dem borde ha rättat ditt nationella prov, tycker jag.
--
För övrigt, så håller jag på och läser Geografi 2. Uppdrag två ska vara klart 07-18 och jag är redan klart med det och jag tänkte börja med Uppdrag 3 idag, har lite problem att komma igång dock.
Jag ska göra en landskapsanalys och jag undra lite om någon här har gjort den och vilka kartor ni använde? Häradskarta finns inte över där jag bor, tyvärr.
Senast redigerad av irken 2014-07-14 kl. 15:38.
Citera
2014-07-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xScaryKidx

När jag läste engelska 7, tog det rejäl tid innan dom svarade, så jag mejlade support och skrev att det har gått för lång tid, och vips, fick jag mitt svar tillslut!
Citera
2014-07-20, 17:57
Medlem
Hur många gånger kan man göra om en kurs man inte klarar?
Citera
2014-07-21, 10:50
Medlem
Wentons avatar
Fick precis betyget F efter en muntlig examination. Fixade C på alla uppdrag och tyckte jag kunde allting väldigt bra. Pluggade på det mesta men fick knappt en fråga jag hade skrivit upp som rörde uppdrag/frågor under det muntliga. Fördröjning och usel svenska gjorde så jag ibland knappt hörde personen jag talade med.

Skit samma. Jag läser två sommarkurser, misslyckades nu alltså med ena. Går det att fixa ett godkänt betyg i denna kurs innan årsskiftet ändå? Finns möjligheten att kanske pröva ämnet via komvux till hösten? Planerar att ansöka till högskola VT15 och denna kurs var alltså ett steg mot mitt mål. Tacksam för svar.
Citera
2014-07-21, 11:26
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wenton
Fick precis betyget F efter en muntlig examination. Fixade C på alla uppdrag och tyckte jag kunde allting väldigt bra. Pluggade på det mesta men fick knappt en fråga jag hade skrivit upp som rörde uppdrag/frågor under det muntliga. Fördröjning och usel svenska gjorde så jag ibland knappt hörde personen jag talade med.

Skit samma. Jag läser två sommarkurser, misslyckades nu alltså med ena. Går det att fixa ett godkänt betyg i denna kurs innan årsskiftet ändå? Finns möjligheten att kanske pröva ämnet via komvux till hösten? Planerar att ansöka till högskola VT15 och denna kurs var alltså ett steg mot mitt mål. Tacksam för svar.

Det brukar gå (kan variera beroende på kommun) att göra en skriftlig prövning i kurser du misslyckats med. Dessa prövningar skrivs då vanligtvis i Hermods lokaler och kan bara ge som bäst E i betyg, men de brukar vara rätt enkla. Ring Hermods och fråga.
Citera
2014-07-21, 16:25
Medlem
Tjejen88s avatar
Citat:

får man fråga vilken kurs det var? kan du inte göra muntliga examen igen med någon annan lärare??
Citera
2014-07-21, 19:48
Medlem
Citat:

Vilken kurs handlar det om?
Citera
2014-08-06, 14:27
Medlem
XpS06s avatar
Hejsan allesammans!

Jag har muntlig examination med Bengt Söderberg i Biologi 2 på Fredag. Är det någon här som har haft honom och kan säga hur hans examinationer brukar ske? Brukar han endast ställa frågor från uppdragen man gjort tidigare eller kan han överraska med något annat?

Jag har på de olika uppdragen fått B-C-C, tror ni att man kan kugga hela kursen om man skulle tabba sig rejält på muntan trots de relativt stabila betygen på uppdragen?

Tacksam för svar!

XpS06
Citera
2014-08-06, 22:00
Medlem
Hermods : svenska 3 uppdrag 3, vilka uppgifter?

Hej, någon oerhört snäll själ som gjort svenska 3-kursen på hermods och kan säga vilka frågor som är på uppdrag 3 i kursen?=)

tack så sjukligt mycket på förhand!!!=)
Citera
2014-08-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grehn
Hej, någon oerhört snäll själ som gjort svenska 3-kursen på hermods och kan säga vilka frågor som är på uppdrag 3 i kursen?=)

tack så sjukligt mycket på förhand!!!=)

Kanske ställa frågan i den stora tråden om Hermods:
(FB) Allt om Hermods - diskussioner, frågor och rop efter hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in