Citat:
Ursprungligen postat av
zy45N
(min fetning)
Personangrepp hör inte till trådämnet
Uppenbarligen, du inte läst, ur RMV:
Ur FR, villkor för öppen rättspsykiatrisk vård:
1. Förbud mot alkohol och andra droger med hänsyn till Sture Bergvalls tidigare missbruksproblematik
2. Regelbundet ska underkasta sig provtagning och drogtest.
3. Professionellt stödsystem som en skyddsfaktor för återfall i brottslighet
4. Sture Bergvall ska hålla regelbunden kontakt med psykiatrisk öppenvårdsenhet och med öppenvårdssjuksköterska /kontaktperson
5. Sture Bergvall ska ta emot kommunala stödinsatser i hemmet
Som det framgår av villkoren, handlar det om både tvångsvård och tillsyn
Personangrepp hör inte till trådämnet-Och det ser Du nu! Hur många gånger har jag inte blivit påhoppad och den regeln inte har gällt?
Jo jag har visst läst RMVs utredning den är på 27 sidor så det avsnitt Du tagit är bara en del av en av utredarnas
Jag skriver att SB utan invändningar godtagit reglerna
Sen vill jag klarlägga att för mej handlar det här inte om en person i sej utan om en hel röra personer om vars handlingar och ansvar jag velat diskutera professionella och som emot en bra lön gjort ett bristfälligt arbete.Jag menar att det handlar om att följa regler lagar och reglemente för de anställda ansvariga.
När nu 8 frikännanden gjorts kan man ju utgå ifrån att alla proffs som var inblandade gjorde en hel del fel som de inte kan skylla på någon annan. SB har uttryckt sitt ansvar för det han gjort men det har ingen annan hittills utom möjligen Fransson till viss del som insåg i efterhand att de var förledda i psykoterapin som han också gick i för egen del,plus handledning och utbildning.
Det kunde ha handlat om vem som helst som varit inne i denna röra men hetat något annat än SB , tex AK -det hade varit samma sak.
Det handlar inte om personen
utan om hur professionella gjort och inte gjort för jag som tidigare var anställd inom vanlig akutpsykiatri anser att den som har en yrkesroll måste kunna klara av att sköta den väl.... Gör de inte det,ska de söka hjälp som är pålitlig och bra för att kunna göra det.Aldrig ha samma person som handledare utbildare och egen terapeut.
Det var likadant inom den rättsliga delen och till slut blev de inom vård och rättsväsende ett enda team som samarbetade för att få till stånd de domar som nu hävts. Med anledning av att de hävts kan man utgå att det är inte personen SB de lägger ansvaret på utan rättssystemet i första hand och bakom det som stöd och ständiga givare av uppgifter till rättsväsendets proffs stod vården. Det var vården som inledde samarbetet med polisen istället för att tänka efter före. Om patienten hade hetat Karl Karlsson hade det inte gjort någon skillnad