2014-07-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nej, det diagnosen fick han inte heller. Förutom det att det inte är en sjukdom.
Jo, sluta ljug nu.
Citat:
Ja, tänka sig. Och ändå är det du som står under vård. Hur det nu kan komma sig?
Jag gör det för att få tillgång till medicin jag behöver.
Citera
2014-07-18, 18:33
Medlem
Moltas666s avatar
Vet någon var Bergwall befinner sig idag? Jag såg en person som var ofantligt lik Bergwall sitta på en uteservering i Malmö under sena eftermiddagen.
Citera
2014-07-18, 18:45
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Jo, sluta ljug nu.

Du får väl plocka fram utredningen av honom och titta efter?
Citera
2014-07-18, 20:13
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Jo, sluta ljug nu.

Så Du menar att det var fel av SB att vara oärlig för att få den medicin han ville ha /ansåg sej behöva.Men i Ditt fall är det rättfärdigat? Jag måste bara fråga för det är ju samma sak.
Citera
2014-07-18, 20:22
Medlem
Citat:
Du får väl plocka fram utredningen av honom och titta efter?
Enligt Rättsmedicinalverket har Sture Bergwall en psykisk störning, men den är inte allvarlig i dagens läge. Det föreligger ändå risk för att han återfaller i missbruk, bedömer RMV.
Citera
2014-07-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Så Du menar att det var fel av SB att vara oärlig för att få den medicin han ville ha /ansåg sej behöva.Men i Ditt fall är det rättfärdigat? Jag måste bara fråga för det är ju samma sak.
Jag erkänner inga mord och övergrepp jag inte begått för att få tillgång till medicin. Sture är en missbrukare som blir farlig under drogruset, medans jag oftast inte är våldsam så länge jag tar min medicin
Citera
2014-07-18, 20:34
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Enligt Rättsmedicinalverket har Sture Bergwall en psykisk störning, men den är inte allvarlig i dagens läge. Det föreligger ändå risk för att han återfaller i missbruk, bedömer RMV.

Var inte det där en omtolkning. Ska det inte vara att risk för återfall i brott finns om han återfaller i missbruk.Men riskfaktorn betraktas som låg dvs den lägsta graden?
Citera
2014-07-18, 22:37
Medlem
Citat:
Var inte det där en omtolkning. Ska det inte vara att risk för återfall i brott finns om han återfaller i missbruk.Men riskfaktorn betraktas som låg dvs den lägsta graden?
Var det inte medelhögt?
Citera
2014-07-19, 13:07
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Var det inte medelhögt?

Nej
Citera
2014-07-19, 19:23
Medlem
Citat:
Nej
Då var det risken om övergrepp mot barn.
Citera
2014-07-19, 21:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Då var det risken om övergrepp mot barn.

Nej
Citera
2014-07-19, 21:08
Medlem
Stina-Linas avatar
Med tanke på att det är 40 år sen och mer så anses det inte föreligga risker i den riktningen då han är drogfri. Han har ju tydligen en stabil situation med syskon och deras familjer så fattade jag det när han blev utskriven ur slutenvården.Han följs ju också kontinuerligt med drogtester till vilket han själv säger sej vara positiv enligt RMVs utredning.

Däremot sägs risken vara större att han blir utsatt för hot av människor omkring honom som nämnvärd pga att han är en person som många känner igen via media
Senast redigerad av Stina-Lina 2014-07-19 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in