2014-07-19, 19:30
Medlem
stoppar precis in en prilla här, vidrigt som fan, 100%
Citera
2014-07-19, 21:39
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinforest
stoppar precis in en prilla här, vidrigt som fan, 100%
Say what? Ut med vidrigheten igen då

Citat:
Ursprungligen postat av CarmeloAnthony
Hallåja, jag har snusat i ungefär 3 år och har bestämt mig för att sluta. Har varit nikotinfri i 7 dagar och känner ingen speciell abstinens som t.ex kli i kroppen eller dylikt. Det enda är trött/seghet samt att jag av någon anledning verkar ha förlorat intelligens, kan knappt tänka ut vad klockan kommer vara om 8 timmar. Någon som känner igen sig?
Jag var sjukt flummig i början, kanske inte ointelligent, men som sagt flummig och lite ofokuserad.
Citera
2014-07-19, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Men blir du inte trött på att hålla på och budgetera runt snuset? Liksom bygga in det i sin ekonomi, att en viss mängd varje månad måste räcka till snus, och paniken om snuset tar slut? Det är just såna aspekter som gör att man inte är lika fri som människa när man är snusare. Själv värderar jag den personliga friheten högt, och det går inte ihop med att vara substansberoende (för mig alltså, kan inte tala för hela världen)
I alla fall, det är när man inte slutar frivilligt, som nu i ditt fall, som suget gör en nästan galen. Slutandet är väldigt psykiskt och bygger på motivation, så oroa dig inte, du lär älska ditt snus den 25:e Uppehållsprillorna är alltid godast, de enda prillorna jag kan sakna! Sen blir de snabbt äckliga igen.

Värdet av substanserna tycker jag beror på om en substans ger något eller inte. Jag kan lägga mycket pengar på typ alkohol men inte på tobak, speciellt inte snus som gjorde så att jag fick sår i halsen och halsbränna, sen gav det inte någon kick. Typ alkohol ger ju en kick, man blir berusad, snus ger inte ett skit.
Citera
2014-07-20, 09:42
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Värdet av substanserna tycker jag beror på om en substans ger något eller inte. Jag kan lägga mycket pengar på typ alkohol men inte på tobak, speciellt inte snus som gjorde så att jag fick sår i halsen och halsbränna, sen gav det inte någon kick. Typ alkohol ger ju en kick, man blir berusad, snus ger inte ett skit.

Absolut ger ett par drinkar en bättre kick, snus är som sagt en smutsig skitdrog som tar mycket men ger lite! MEN- jag skulle för den delen inte vilja vara slav under alkoholen, isåfall skulle jag hellre sluta dricka med. Ett beroende av den skulle ge samma sak; mycket besvär, liten kick. Tycker folk romantiserar sina beroenden för mycket, jag vill vara friare än så.

TVÅ MILSTOLPAR IDAG! Den här tråden firar tio år på Flashback och jag firar 60 dagar utan snus!! WIHOO!
Citera
2014-07-20, 10:08
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Tycker folk romantiserar sina beroenden för mycket, jag vill vara friare än så.

WORD.
Citera
2014-07-20, 10:13
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
TVÅ MILSTOLPAR IDAG! Den här tråden firar tio år på Flashback och jag firar 60 dagar utan snus!! WIHOO!

Grattis grattis!
Citera
2014-07-20, 12:03
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Grattis grattis!

Tackar Känns fint som snus! (vi Göteborgare och våra ordvitsar )
Trodde nog inte att jag någonsin skulle klara det här.
Citera
2014-07-20, 15:02
Medlem
Citat:
Absolut ger ett par drinkar en bättre kick, snus är som sagt en smutsig skitdrog som tar mycket men ger lite! MEN- jag skulle för den delen inte vilja vara slav under alkoholen, isåfall skulle jag hellre sluta dricka med. Ett beroende av den skulle ge samma sak; mycket besvär, liten kick. Tycker folk romantiserar sina beroenden för mycket, jag vill vara friare än så.

Grattis, bra jobbat!
Citera
2014-07-20, 15:43
Medlem
CarmeloAnthonys avatar
Citat:

Grattis!!

Själv är jag inne på min 9onde dag som snusfri! Allting rullar på och jag mår helt okej. Jag undrar dock om det finns någon period som är värst? T.ex: efter 10 dagar är det jobbigt. Och isåfall när kommer denna perioden?
Citera
2014-07-20, 17:32
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarmeloAnthony
Grattis!!

Själv är jag inne på min 9onde dag som snusfri! Allting rullar på och jag mår helt okej. Jag undrar dock om det finns någon period som är värst? T.ex: efter 10 dagar är det jobbigt. Och isåfall när kommer denna perioden?

Det där verkar vara så himla olika! Men jag själv, och flera andra, har upplevt att det plötsligt blir svårare igen runt 4 veckor efter stoppet. Första månaden hade jag mer påtaglig kroppslig abstinens, men andra månaden har känts värre psykiskt. Eftersom man inte bara har snusat ett kort tag, utan i decennier, har snuset gjort enorma avtryck i ens kemi. Men aldrig mer vill jag desperat famla i fickan efter dosan, rusa till kiosken vid stängningsdags, vakna med snusfläck på kudden....blä vilket ovärt liv!

Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Grattis, bra jobbat!

Tackar, jag är dig alltid hack i häl Men du är ändå veteranen med nån vecka till i protokollet. Grymt kämpat av oss
Citera
2014-07-21, 13:55
Medlem
praxes avatar
Firar 1 månad imorgon. Det har gått rätt bra den här gången.

Drack lite för mycket sprit i helgen och blev sugen. Tryckte in en papperstuss under läppen för att stilla det envisa begäret, men i övrigt har jag slutat med de dumheterna.

I övrigt har jag inget särskilt sug/begär. Sockersuget har försvunnit mer eller mindre, inte efter måltid men i övrigt. Vaknar tidigt och utvilad för det mesta, vilket känns underbart.

Det har aldrig varit så fint att vara nikotinfri som just nu, faktiskt.
Citera
2014-07-21, 17:52
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Firar 1 månad imorgon. Det har gått rätt bra den här gången.

Drack lite för mycket sprit i helgen och blev sugen. Tryckte in en papperstuss under läppen för att stilla det envisa begäret, men i övrigt har jag slutat med de dumheterna.

I övrigt har jag inget särskilt sug/begär. Sockersuget har försvunnit mer eller mindre, inte efter måltid men i övrigt. Vaknar tidigt och utvilad för det mesta, vilket känns underbart.

Det har aldrig varit så fint att vara nikotinfri som just nu, faktiskt.
Det låter som en saga nästan, vilket drömslut!! Bara att gratulera, och konstatera att man verkar behöva några misslyckade försök före en riktigt lyckad slutning. Sjukt starkt av dig btw att du valde papperstussen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in