2014-07-16, 19:50
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av promannen
Vill inte sluta snusa , men gör ett litet uppehåll frams till 25e pga inga cash och vill inte låna, håller fan på att bli galen. Undrar om man kommer vara lika sugen på snus den 25e.

Men blir du inte trött på att hålla på och budgetera runt snuset? Liksom bygga in det i sin ekonomi, att en viss mängd varje månad måste räcka till snus, och paniken om snuset tar slut? Det är just såna aspekter som gör att man inte är lika fri som människa när man är snusare. Själv värderar jag den personliga friheten högt, och det går inte ihop med att vara substansberoende (för mig alltså, kan inte tala för hela världen)
I alla fall, det är när man inte slutar frivilligt, som nu i ditt fall, som suget gör en nästan galen. Slutandet är väldigt psykiskt och bygger på motivation, så oroa dig inte, du lär älska ditt snus den 25:e Uppehållsprillorna är alltid godast, de enda prillorna jag kan sakna! Sen blir de snabbt äckliga igen.
Citera
2014-07-17, 00:46
Medlem
Chuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
3 veckor nu. Drömde inatt att jag snusade av misstag.

Annars går det rätt bra Morgonpigg som fan!

Hade en snarlik dröm för några dagar sedan. Drömde att jag injicerade snus
Citera
2014-07-17, 13:10
Medlem
Är inne på fjärde dygnet utan nikotin. Känns bra faktiskt. Som jag skrev tidigare så har jag knappt någon abstinens, vilket förvånar mig något. Nu idag känner jag däremot den där typiska "något saknas" känslan i kroppen.

När jag ska ut, och vet att jag inte ska handla, så lämnar jag plånboken hemma för säkerhetens skull.

Känns som att denna gång kommer bli lyckad
Senast redigerad av ThatCoolGuy77 2014-07-17 kl. 13:36.
Citera
2014-07-18, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThatCoolGuy77
Är inne på fjärde dygnet utan nikotin. Känns bra faktiskt. Som jag skrev tidigare så har jag knappt någon abstinens, vilket förvånar mig något. Nu idag känner jag däremot den där typiska "något saknas" känslan i kroppen.

När jag ska ut, och vet att jag inte ska handla, så lämnar jag plånboken hemma för säkerhetens skull.

det låter utmärkt, bra inställning att det kommer att lyckas, håll fast vid den inställningen tills du får kramp, för du kommer att bli utmanad av suget senare. rock on!
Citera
2014-07-18, 09:00
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatCoolGuy77

Jätteglad för din skull, du blev ju så besviken sist när det inte gick. Heja dig!
Och jag säger som GrownUpAlphabet ; Håll fast vid inställningen!
Försök tänka igenom vad som var dina fällor sist (tex feströkning) och undvik dem. You can do it!
Citera
2014-07-18, 12:29
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Jag försöker vara lika stark på småätningsområdet som tyvärr har tilltagit sedan jag slutade snusa. Har alltid gillat socker i alla dess former ju. Om jag ändå kunde vara lika benhård när en chokladcraving kickar in kl 22...

Det SKA gå.
Citera
2014-07-18, 12:36
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Jag försöker vara lika stark på småätningsområdet som tyvärr har tilltagit sedan jag slutade snusa. Har alltid gillat socker i alla dess former ju. Om jag ändå kunde vara lika benhård när en chokladcraving kickar in kl 22...

Det SKA gå.

I hear you brother! Fan att det bara inte går. Det får bli nästa projekt.
Citera
2014-07-18, 17:39
Medlem
CarmeloAnthonys avatar
Hallåja, jag har snusat i ungefär 3 år och har bestämt mig för att sluta. Har varit nikotinfri i 7 dagar och känner ingen speciell abstinens som t.ex kli i kroppen eller dylikt. Det enda är trött/seghet samt att jag av någon anledning verkar ha förlorat intelligens, kan knappt tänka ut vad klockan kommer vara om 8 timmar. Någon som känner igen sig?
Citera
2014-07-18, 19:47
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarmeloAnthony
Hallåja, jag har snusat i ungefär 3 år och har bestämt mig för att sluta. Har varit nikotinfri i 7 dagar och känner ingen speciell abstinens som t.ex kli i kroppen eller dylikt. Det enda är trött/seghet samt att jag av någon anledning verkar ha förlorat intelligens, kan knappt tänka ut vad klockan kommer vara om 8 timmar. Någon som känner igen sig?
Kanske inte riktigt, men ändå nästan. Hela min kropp sa att nåt var fel. Det var ständigt närvarande, ungefär som om nån tvingade mig att gå baklänges hela tiden.
Citera
2014-07-19, 13:57
Medlem
Hej på er f.d nikotinister!

Firar 9 veckor som snusfri i dag och har tagit mig i genom den värsta tröttheten, abstinensen och diverse happenings som svensexor där det flödade alkohol och snus.

Känner mig dock igen gällande detta med småätande, det är hemskt! Kan knappt handla utan att jag fyller vagnen med choklad och kex. Det blir även bubbelvatten varje dag som inte är onyttigt men kostar en massa pengar. Håller dock vikten tack vare träningen.

Önskar alla här på tråden en trevlig helg
Citera
2014-07-19, 14:15
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Hej på er f.d nikotinister!

Firar 9 veckor som snusfri i dag och har tagit mig i genom den värsta tröttheten, abstinensen och diverse happenings som svensexor där det flödade alkohol och snus.

Känner mig dock igen gällande detta med småätande, det är hemskt! Kan knappt handla utan att jag fyller vagnen med choklad och kex. Det blir även bubbelvatten varje dag som inte är onyttigt men kostar en massa pengar. Håller dock vikten tack vare träningen.

Önskar alla här på tråden en trevlig helg

Härligt att se att du är kvar på banan, och grattis till milstolpen 9 veckor
Själv fick jag pausa träningen pga enorm trötthet och värk i hela kroppen. Har fortfarande grymt ont i höger knä, och då har jag ändå inte tränat på kanske 12 dagar. Så formen är inte så bra nu :/ Men ska försöka lite försiktigt när knäet känns bra, saknar verkligen träningen! Nu blir det bara strandhäng hela dagarna
Citera
2014-07-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Härligt att se att du är kvar på banan, och grattis till milstolpen 9 veckor
Själv fick jag pausa träningen pga enorm trötthet och värk i hela kroppen. Har fortfarande grymt ont i höger knä, och då har jag ändå inte tränat på kanske 12 dagar. Så formen är inte så bra nu :/ Men ska försöka lite försiktigt när knäet känns bra, saknar verkligen träningen! Nu blir det bara strandhäng hela dagarna
Inget fel med strandhäng!

Skynda långsamt med träningen och var snäll mot din kropp, det viktigaste är att vi håller oss undan den lilla nikotindjävulen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in