2014-07-20, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det är inget suck eller stön, det är faktiskt vad de står för att de undervisar och är tydligen stolta över det med all rätt, med den historian bakom sig om ~600 år.

Se studenten från uppsala här över... Ja, uppenbarligen har du ju fel.. Dom har behållit namnet.. Men det man undervisar är huvudsakligen religionspsykologi och sociologi. Inte teologi. Se mitt svar över...

Citat:
Att inte du vill tillstå det i denna debatt för att inte beslås med lögn det fattar alla som läst dina inlägg. Du erkänner ju inte att jorden snurrar kring solen om det blivit så felskrivet ens av misstag. Så att tillstå att teologi lärs ut trots att det står och de själva verkligen undertrycker det på deras portal det är inget som får en att ens lyfta på ögonbrynet.
Se ovan, och knip käft för en gång skull. Denna gången lurar du ingen.

Säger personen som endast med grund i institutionens namn, drar slutsatser om vad deras undervisning centrerar runt idag. LOL.. Logiskt! Antar att Feminister i regel inte kämpar för jämställdhet heller? Deras namn säger ju något annat.. Nolla..

JAg erkänner mig alltid fel när det bevisas, finns massa fall här på FB. Sedan jag började skriva här har jag ändrat åsikt om ett flertal saker då jag felbevisats.

Ja exakt, se ovan där en person som faktiskt har studerat inom det programmet skriver.. Men vad svarar MeanMe då? Ne, får man en källa som inte håller med en, då ignorerar du den och säger "nej, namnet måste vara mer centralt".. Du är verkligen en jubelidiot..

Citat:
Så bara för att du inte gillar kritiken så är kritikern okunnig och du omdefinierar frågeställningen? Du har sett för mycket på Carl Bildt och imponerats av hans retorik. Vi andra som är vuxna tycker den är rätt löjlig och den blir inte bättre när du prövar på den.
Jasså då kan du ju sätta in det i en kontext i inlägget då.

Nej, det är bara att du kritiserar något som inte finns.. Utom i din hjärna..

Vi som är vuxna? Trodde det var vuxna som röstat fram Calle till bland sveriges idag mäktigaste personer?

Fattar inte vad du menar med att sätta det i kontext. Moderna religionsundervisningar centrerar på hur religiösa människor tänker och lever.. Inte VAD dom tror..

Citat:
Du vet inte som självutnämnd lärare vad ett sekulärt samhälle är
Tala om att vara ett stolpskott av grövsta slag...
Hur kan du som sk "lärare" inte veta vad ett sekulärt samhälle är???
Helt otroligt...

What?? Klart jag vet vad ett sekulärt samhälle är.. (HAr i övrigt bevisat att jag är lärare nu, kan lägga upp dokumenten igen om du vill se)..

Jag ursäktar dock att min Svenska blev för svår för dig att förstå.. Sverige ÄR inte ett Sekulärt samhälle, vi bara säger det.. Religion påverkar hela tiden, 40% av vår befolkning är religiös, etc. Det är inte sekulärt..

Citat:
Spelar väl ingen roll om 99.99% i samhället är troende samhället kan ju vara sekulärt ändå.
Har inget som helst med att göra hur många % som är troende.
USA är det tom enligt deras författning.
Var den svår?

Det kan vara sekulärt om inte religion gör en stor påverkan.. KD är ett typiskt icke sekulärt inslag i vårt samhälle tex. I skolan talar man om "Kristen värdegrund"..

USA är ett starkt religiöst samhälle och inte det minsta sekulärt, dvs att stat och religion är skilda. republikanerna är en fundamentalt våldsam kristen grupp.. Låter det sekulärt??

Citat:
Jävla Clown...

Jävla bajsätande rövtampong..

Citat:
Och Zombievetenskap är samhällets vapen mot zombier...
Joo det låter ju rimligt...
Jag skiter i hur religiösa och hur fanatiska folk är bara de accepterar ett sekulärt samhälle.
Jag reagerar när de passerar den gränsen innan dess ska man bara hålla käften.
Jag står sida vid sida med den mest fanatiska religionsutövaren som finns och försvarar hens rätt att utöva sin religion fritt i samhället bara personen är sekulär. Folk får tro på vad de vill det kallas demokrati och stipuleras i de mänskliga rättigheterna vilka jag bejakar.
Så din logik tar dig så långt att pga att just du inte har användning för det så har ingen annan det heller. Imponerande verkligen imponerande. Du hävdade du var lärare va?

Så du tror inte vägen från religion går genom kunskap?? Det är i religionskunskapen religiösa ideal ifrågasätts. Det är där man diskuterar evolutionen i kontrast till folks religioner, etc. Detta vill du sätta i händerna på kyrkan? Lämna det till kyrkan att få människor att ifrågasätta sina religiösa ideal?

Men vi har ju inte ett sekulärt samhälle, det tror man ju bara om man har 0 koll och faktiskt är riktigt jävla korkad..

Nej jag har bevisat att jag är lärare vid detta lag, sen kanske inte du såg bevisen medan jag hade dem uppe, men kan lägga upp dem igen vid intresse.. Och uppenbarligen var logiken bra, men du för korkad.. Det handlar inte om MIG, utan om gemeneman.. Och jag kan säga på rak arm att formeln du la fram inte behärskas av spådär 90% av vår befolkning.. Menar, ditt argument är så fasansfullt korkat från start. Ditt belägg emot att bara en minoritet får användning för gymnasiematte är en formel som berörs i universitetsmatte som jag kan garantera att väldigt få faktiskt har användning för..

Menar, när i ditt vanliga liv använder du den?

Citat:
Nej alla affärer, fraktföretag, industrier, inköpare för stat, landsting och kommun är väl nästan inga att räkna med. Faktum är att med din okunskap om vad det handlar om och din Dunning Kruger attityd visar hur jävla viktigt det är att ha mattekunskaper så man kan förstå sin omvärld och kan tolka den korrekt om den bara ges som en modell.

Jo, dom inräknas i de 10% som behöver gymnasiematte, vad är problemet?

Japp jag behöver dem verkligen.. VErkligen en bra idé att lära sig saker man aldrig någonsin kommer använda! Borde det inte bli obligatoriskt att lära sig gå på händer med?
Citera
2014-07-20, 12:17
Bannlyst
Citat:
Om du läser det Xploit skriver en gång till om tex ""läser man det teologiska kandidatprogrammet får man istället en fil.teologie"" så motsäger det ju totalt det du hävdar. Men du fick det till att man inte läste teologi...

""läser man det teologiska kandidatprogrammet får man istället en fil.teologie""
Betyder att man inte läser teologi enligt dig...
Märklig människa du är...

Inte märklig.. Bara irriterad och orkeslös att diskutera saker med idioter som inte skulle acceptera bevis om dom så våldtog deras öron..

JAg sa att Teologi utgör ca 15% av en normal religionsutbildning.. Inte att det inte är med alls..
Citera
2014-07-20, 13:06
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Inte märklig.. Bara irriterad och orkeslös att diskutera saker med idioter som inte skulle acceptera bevis om dom så våldtog deras öron..

JAg sa att Teologi utgör ca 15% av en normal religionsutbildning.. Inte att det inte är med alls..
Då tar vi och livar upp ditt som vanligt dåliga och på sanningen flytande minne:
Citat:
Ojj nu har du allt förvirrat dig.. Teologi är inte det som lärs ut som religionsvetenskap på universitet idag... =)

Teologi hör inte hemma nej, men religionsvetenskap, ja.
Näää men du, det liknar ju inte alls det du skriver...

Citat:
Suck.. Ja det heter fortfarande så.. Det är dock religionsvetenskap de lär ut, inte teologi.. Teologi har ju fortfarande lite rum, ca 10-15% för en lärare, förmodligen mer för en präst..
Och här pratar du om 10-15%... för lärare...
Men du... lärare är väl inte de enda som läser på Teologiska?
Du blandar ihop korten här och leker Carl Bildt,
och svarar på en helt annan fråga än det som avsågs.
Citera
2014-07-20, 14:08
Bannlyst
Citat:
Näää men du, det liknar ju inte alls det du skriver...

Exakt... Det fanns ingen motsägelse där.. Syftade ju på att teologi inte är av huvudsaklig vikt inom religionsvetenskapen.. Något som fortfarande stämmer. Man är jub faktiskt helt jävla dum i huvudet om man tolkar det som du just gjorde.. Du menar i stort sett att jag säger att religion inte skall tas upp i religionen.. Menar, du måste väl ha slutledningsförmåga nog att förstå att detta inte var vad jag menade?

Citat:
Och här pratar du om 10-15%... för lärare...
Men du... lärare är väl inte de enda som läser på Teologiska?
Du blandar ihop korten här och leker Carl Bildt,
och svarar på en helt annan fråga än det som avsågs.

Lärare, forskarstuderande, och präster utgör sådär 90%... Forskarstuderande läser samma som lärare till att börja med.
Citera
2014-07-20, 14:45
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Se studenten från uppsala här över... Ja, uppenbarligen har du ju fel.. Dom har behållit namnet.. Men det man undervisar är huvudsakligen religionspsykologi och sociologi. Inte teologi. Se mitt svar över...
Och ändå visade Xploit på annat och på deras egna portal skriver de om sin teologiundervisning...
Och mängden teologi visade du ju ovan bara gällde lärare...
Som om de var de enda studenterna på Teologiska...
Citat:
Säger personen som endast med grund i institutionens namn, drar slutsatser om vad deras undervisning centrerar runt idag. LOL.. Logiskt! Antar att Feminister i regel inte kämpar för jämställdhet heller? Deras namn säger ju något annat.. Nolla..

JAg erkänner mig alltid fel när det bevisas, finns massa fall här på FB. Sedan jag började skriva här har jag ändrat åsikt om ett flertal saker då jag felbevisats.

Ja exakt, se ovan där en person som faktiskt har studerat inom det programmet skriver.. Men vad svarar MeanMe då? Ne, får man en källa som inte håller med en, då ignorerar du den och säger "nej, namnet måste vara mer centralt".. Du är verkligen en jubelidiot..
Nu ljuger du igen och så uppenbart med.
Jag citerade deras egna presentation av sig själva och vad institutionen bedrev forskning och undervisning i. Det är en helt annan sak det. Xploit gav att det ges rena teologie kandidatexamina med en examen av fil.teologie...

Och nu ger ju inte Xploit dig rätt det är ju där skon klämmer.
Där ljuger du ju igen.
Du låter ju som egenutnämnde psykopaten MattiasBeming här på forumet, han hävdar ju med han har rätt i sida upp och sida ner, hur fel han än har... Det liksom imponerar inte på oss normala människor.
Citat:
Nej, det är bara att du kritiserar något som inte finns.. Utom i din hjärna..

Vi som är vuxna? Trodde det var vuxna som röstat fram Calle till bland sveriges idag mäktigaste personer?

Fattar inte vad du menar med att sätta det i kontext. Moderna religionsundervisningar centrerar på hur religiösa människor tänker och lever.. Inte VAD dom tror..

Och igen hittar vi på en ansats som inte efterfrågades och svarar på den.
Citat:
What?? Klart jag vet vad ett sekulärt samhälle är.. (HAr i övrigt bevisat att jag är lärare nu, kan lägga upp dokumenten igen om du vill se)..

Jag ursäktar dock att min Svenska blev för svår för dig att förstå.. Sverige ÄR inte ett Sekulärt samhälle, vi bara säger det.. Religion påverkar hela tiden, 40% av vår befolkning är religiös, etc. Det är inte sekulärt..
Nej det gjorde du inte när du skrev svaret.
I så fall kan du svara på vilken relevans hur många människor som var troende i ett land för om det kunde vara sekulärt eller inte? Det har ingen relevans, så därför kan du inte ha förstått vad ett sekulärt samhälle innebär. Och i frågeställningen talades det inte om hurvida Sverge var det eller ej.
Citat:
Citat:
Religionsvetenskap är än mer onödigt att undervisa i, i ett sekulärt samhälle. Det är något kyrkan själv kan köra i sin egna regi. Vi undervisar inte i ufologivetenskap trots att många tror på det osv. Fantasiutbildningar hör inte hemma på universiteten. Zombiekunskap är lika relevant som att studera GT men ingen av kurserna hör hemma på ett universitet imnho.
Det kan vara sekulärt om inte religion gör en stor påverkan.. KD är ett typiskt icke sekulärt inslag i vårt samhälle tex. I skolan talar man om "Kristen värdegrund"..
Citat:
Sekulärt samhälle? Vilket samhälle är det? För i det globala samhället är 90% religiösa.. Så verkar vara väldigt relevant. I sverige tror 41% på "något".. Så vilket samhälle är det du pratar om? Ditt påhittade?
Citat:
Du vet inte som självutnämnd lärare vad ett sekulärt samhälle är
Tala om att vara ett stolpskott av grövsta slag...
Hur kan du som sk "lärare" inte veta vad ett sekulärt samhälle är???
Helt otroligt...

Spelar väl ingen roll om 99.99% i samhället är troende samhället kan ju vara sekulärt ändå.
Har inget som helst med att göra hur många % som är troende.
USA är det tom enligt deras författning.
Var den svår?

Jävla Clown...
Inte med ett ord nämns Sveriges konstitution och evt sekularitet.
Det hittade du på helt själv för detta inlägget.
Ljuger åter igen mao.
Så den var inte för svår men tydligen så svår för dig att du var tvungen och hitta på vad frågan behandlade och ljuga ihop ett svar. Imponerande...
Citat:
USA är ett starkt religiöst samhälle och inte det minsta sekulärt, dvs att stat och religion är skilda. republikanerna är en fundamentalt våldsam kristen grupp.. Låter det sekulärt??
Och sedan när vart andelen religiösa ett mått på hur sekulärt ett samhälle är?
Att ett politiskt parti består av troende personer betyder vad menar du?
Du visar ju igen att du inte har en pejling på vad ett sekulärt samhälle innebär...
Men vi tittar på vad deras författning säger det är samma som våran grundlag då.
Citat:
"Separation of church and state" (sometimes "wall of separation between church and state") is a phrase used by Thomas Jefferson and others expressing an understanding of the intent and function of the Establishment Clause and Free Exercise Clause of the First Amendment to the Constitution of the United States. The phrase has since been repeatedly used by the Supreme Court of the United States.

The First Amendment to the United States Constitution provides that "Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof ..." and Article VI specifies that "no religious Test shall ever be required as a Qualification to any Office or public Trust under the United States." The modern concept of a wholly secular government is sometimes credited to the writings of English philosopher John Locke, but the phrase "separation of church and state" in this context is generally traced to a January 1, 1802 letter by Thomas Jefferson, addressed to the Danbury Baptist Association in Connecticut, and published in a Massachusetts newspaper.
Visar ju att du hade helt fel, inte lite fel utan helt fel i ditt påstående.
Vad gjorde du i grundskolan på religionen?
Du kan inte läsa.
Du kan inget om sakfrågorna.
Du hittar på och ljuger i dina svar.
Citat:
Jävla bajsätande rövtampong..
Det hade jag också tyckt om jag blivit piskad så styggt som du blir så att det som återstår för dig är att hitta på och ljuga. Du måste ha ett jävla hävdelsebehov om du finner det nödvändigt att blåljuga i ett anonymt internetforum... Ja herre jösses...
Citat:
Så du tror inte vägen från religion går genom kunskap?? Det är i religionskunskapen religiösa ideal ifrågasätts. Det är där man diskuterar evolutionen i kontrast till folks religioner, etc. Detta vill du sätta i händerna på kyrkan? Lämna det till kyrkan att få människor att ifrågasätta sina religiösa ideal?

Men vi har ju inte ett sekulärt samhälle, det tror man ju bara om man har 0 koll och faktiskt är riktigt jävla korkad..

Nej jag har bevisat att jag är lärare vid detta lag, sen kanske inte du såg bevisen medan jag hade dem uppe, men kan lägga upp dem igen vid intresse.. Och uppenbarligen var logiken bra, men du för korkad.. Det handlar inte om MIG, utan om gemeneman.. Och jag kan säga på rak arm att formeln du la fram inte behärskas av spådär 90% av vår befolkning.. Menar, ditt argument är så fasansfullt korkat från start. Ditt belägg emot att bara en minoritet får användning för gymnasiematte är en formel som berörs i universitetsmatte som jag kan garantera att väldigt få faktiskt har användning för..

Menar, när i ditt vanliga liv använder du den?
För mig är inte en fakultet som bygger på en transcendent grund något som har i ett universitet att göra. Vidare har inga andra än de troende själva något med deras tro att göra, det är inget staten genom universiteten ska blanda sig i. Det råder religionsfrihet i landet och det är bara att acceptera då.

Sedan får du lära dig läsa innan du kallar folk för riktigt jävla korkade.
Ingenstans hävdar jag att Sverige är sekulärt utan säger:
""bara de accepterar ett sekulärt samhälle""
""bara personen är sekulär""
...

Jag kan lägga upp papper på att jag är kung i Sverige med...
Har vilken examina jag vill...
Säger liksom inte ett skit, bra argument säger så otroligt mycket mer.
Och du som hittar på/ljuger, saknar elementär kunskap,
nej, spelar ingen roll vad du ger för dokument.
Bättre du slutar ljuga då och höjer din nivå i argumentationen i stället.
Citat:
Jo, dom inräknas i de 10% som behöver gymnasiematte, vad är problemet?

Japp jag behöver dem verkligen.. VErkligen en bra idé att lära sig saker man aldrig någonsin kommer använda! Borde det inte bli obligatoriskt att lära sig gå på händer med?
Nu är du ju fortfarande inne på att folk inte kan avancera mm.
På mitt jobb finns nog inte en enda av oss ingenjörer som inte gör det.
Jobbar med matte mest varje dag.
Kompis jobbar i industrin och jobbar med att mäta bl.a ytfinhet på bearbetningar sk Ra en formel som krävs att man kan gymnasiematte för att fatta vad det är som mäts. Att fatta vad som mäts gör att han kan avgöra om vissa bitar kan skickas med ändå och slippa bearbetas om. Sparar skitmycket pengar för företaget varje år. Skulle kunna sitta här och ge dig sida upp och sida ner med exempel där gymnasiematte används i vanliga jobb men vad hjälper det? Vill du inte tro att det behövs blir mina argument bara effektsökeri för dig.
Citera
2014-07-21, 12:43
Bannlyst
(kortar dina svar lite)

Citat:
Och ändå visade Xploit på annat och på deras egna portal skriver de om sin teologiundervisning...
Och mängden teologi visade du ju ovan bara gällde lärare...
Som om de var de enda studenterna på Teologiska...

Jo fast lärare läser ju tillsammans ett flertal delar med andra, såsom präster etc. Det som skiljer lärare är ju att vi läst pedagogik efter det.. Eller AUO som det heter. Så det är ungefär samma sak man läser.

Citat:
Nu ljuger du igen och så uppenbart med.
Jag citerade d-...

Din kritik grundades dock i att religion inte hör hemma på universitet, och grunden för det var just att det centrerade runt något icke vetenskapligt.. När det kommer till större delen av de som utbildas inom religion (de enda undantagen jag kan tänka mig är just präster) så är det just den vetenskapliga delen av religionen som studeras. Inte teologin. Med andra ord är din kritik fortfarande obefogad.. Du argumenterar kring undantagen (fil.teologie), inte kring "regeln".

Religion på universitetet, lär i regel ut religionssociologi och religionspsykologi som de mest centrala delarna.

Citat:
Och nu ger ju inte Xploit dig rätt det är ju där skon klämmer.
Där ljuger du ju igen.
Du låter ju som egenutnämnde psykopaten MattiasBeming här på forumet, han hävdar ju med han har rätt i sida upp och sida ner, hur fel han än har... Det liksom imponerar inte på oss normala människor.

Jag såg inte en enda punkt i hans inlägg som inte JAG håller med om iaf.. Så... Du kanske missuppfattat antingen mig eller honom?

Tror inte du klassas som "normal" människa, och "normala" människor är i övrigt de sista jag vill imponera på, vill helst inte veta av dem alls.. (Normal är för mig det samma som tråkig). Faktum är, vad du än tror, så har jag imponerat på mina professorer, DESSA är människorna jag försöker imponera. Vad du tycker och toapapper stoppar jag på samma plats så att säga.. Utan att försöka förolämpa..

Citat:
Och igen hittar vi på en ansats som inte efterfrågades och svarar på den.
Nej det gjorde du inte när du skrev svaret.
-....

Den efterfrågades iom att du sa att religion inte var ett vetenskapligt ämne på universitetet... Kan ge dig att de ca 15% teologi inte direkt är vetenskap, men ur en annan aspekt är det det.. Teologi centrerar ju kring vad folk tror, det är ju fortfarande fakta att dom faktiskt tror dessa saker.

Sekulärt innebär att staten är skild från religionen.. Så är det inte i Sverige.. Som sagt, "kristen etik skall läras ut i skolorna", står i alla läroplaner..

Ja det är ju uppenbarligen kopplat.. Anta att 0 i ett land tror, då finns det förmodligen väldigt lite koppling mellan detta lands lagar, exempelvis, och någon religion. Ju fler religiösa i ett land desto mindre chans att landet sekulariseras. Borde säga sig själv faktiskt..

Citat:
Inte med ett ord nämns Sveriges konstitution och evt sekularitet.
Det hittade du på helt själv för detta inlägget.
Ljuger åter igen mao.
Så den var inte för svår men tydligen så svår för dig att du var tvungen och hitta på vad frågan behandlade och ljuga ihop ett svar.

Du verkar inte läst vad jag skrev.... Eller med tanke på att du citerar verkar det in fact som du inte kan läsa ordentligt..

DU: religion är onödigt (inom undervisning) i ett sekulärt samhälle
JAG: Sverige är inte sekulärt
Du: Tolkar detta som att jag inte vet vad ett sekulärt samhälle är =ologiskt och utan grund om du förstår svenska..

Du har ju missförstått ALLT.. JAg frågade inte "vilket samhälle" som att jag inte visste vad ett sekulärt samhälle var.. JAg frågade om du trodde på myten att Sverige är sekulärt.. Uppenbarligen gör du det. Vi är dock "mer sekulära" än många..

Citat:
Och sedan när vart andelen religiösa ett mått på hur sekulärt ett samhälle är?
Att ett politiskt parti består av troende personer betyder vad menar du?
Du visar ju igen att du inte har en pejling på vad ett sekulärt samhälle innebär...
Men vi tittar på vad deras författning säger det är samma som våran grundlag då.

Hur dum är du? Det handlar inte om mängd! Det handlar om att den huvudsakliga makthavaren har radikalt kristna idéal som starkt färgar politiken.. FFS..

USA har i stort sett ett kristet styre med kristna lagar.. DET är vad jag talar om.. Fan konstigt att jag blir irriterad..

Citat:
Visar ju att du hade helt fel, inte lite fel utan helt fel i ditt påstående.
Vad gjorde du i grundskolan på religionen?
Du kan inte läsa.
Du kan inget om sakfrågorna.
Du hittar på och ljuger i dina svar.

JA? Så för att det står så på ett papper så följs det? Det är logiken du lägger fram, på riktigt?

Fan va sjyst, kanske själv ska gå ut å skjuta ett gäng människor å skriva att jag inte gjorde det?

Personligen väljer jag att döma situationen och det faktiskt samhället istället för något som står på ett papper.. Och i realiteten är USA ett religiöst samhälle, inte sekulärt alls.. Och det beror alltså inte på mängden religiösa, utan på hur mycket religion genomsyrar politiken och lagarna.

Citat:
Det hade jag också tyckt om jag blivit piskad så styggt som du blir så att det som återstår för dig är att hitta på och ljuga. Du måste ha ett jävla hävdelsebehov om du finner det nödvändigt att blåljuga i ett anonymt internetforum... Ja herre jösses...

Du inser att DU började med personangreppen? Så, ja, paragrafen här över är ju faktiskt riktad till dig själv.. (den svarade på "bajsätande rövtampong).

Sen känner jag mig inte piskad, tycker in fact du har visat upp alldeles finfint att du har grava lässvårigheter, alternativt bara skummar. För så mycket missuppfattningar du har gjort av vad jag skrivit är nästan läskigt, SFI nästa?

Citat:
För mig är inte en fakultet som bygger på en transcendent grund något som har i ett universitet att göra. Vidare har inga andra än de troende själva något med deras tro att göra, det är inget staten genom universiteten ska blanda sig i. Det råder religionsfrihet i landet och det är bara att acceptera då.

Varför acceptera när man kan försöka förändra? Jag står för långt hårdare undervisning i ateistisk prägel. DVS, ett starkt bemötande av religiösas åsikter och idéer. Dom hör inte hemma i denna tid.

Citat:
Sedan får du lära dig läsa innan du kallar folk för riktigt jävla korkade.
Ingenstans hävdar jag att Sverige är sekulärt utan säger:
""bara de accepterar ett sekulärt samhälle""
""bara personen är sekulär""

Jag sa " det tror man ju bara om man har 0 koll och faktiskt är riktigt jävla korkad.".. Om du inte tror det var det ju aldrig riktat emot dig från början..

Citat:
Jag kan lägga upp papper på att jag är kung i Sverige med...
Har vilken examina jag vill...
Säger liksom inte ett skit, bra argument säger så otroligt mycket mer.
Och du som hittar på/ljuger, saknar elementär kunskap,
nej, spelar ingen roll vad du ger för dokument.
Bättre du slutar ljuga då och höjer din nivå i argumentationen i stället.

Jo men det finns vissa saker som är väldigt svåra att få tag i om man inte är lärare (gäller ju andra yrken med andra saker med). Jag har visat att jag har tillgång till material som det vore ytterst ovanligt att en icke lärare skulle ha tillgång till.. Det är det närmsta bevis jag kan komma utan att säga precis vem jag är..

Sen är man ju ganska jävla retarded om man sitter och ifrågasätter saker man inte kan varken bevisa eller motbevisa från första början.. Menar, säger någon här "jag är sjuksköterska" kräver inte jag bevis till att börja med utan räknar med att det är sant.

Det är mitt jobb att argumentera bra, och jag gör gärna detta med personer jag finner värde i att göra så med.. Detta gäller dock inte de flesta på FB.. Med andra ord, jag finner inte dig vara värd tiden att faktiskt verkligen anstränga mig..

Var långt seriösare i början, men sen upptäckte jag att ingen läser källor utan bara säger rakt av "det är inte sant" om dom från början inte håller med.. Efter 2 år av sådant sänker man sin nivå lite.. Menar, man tröttnar..

Citat:
Nu är du ju fortfarande inne på att folk inte kan avancera mm.
På mitt jobb finns nog inte en enda av oss ingenjörer som inte gör det.
Jobbar med matte mest varje dag.
Kompis jobbar i industrin och jobbar med att mäta bl.a ytfinhet på bearbetningar sk Ra en formel som krävs att man kan gymnasiematte för att fatta vad det är som mäts. Att fatta vad som mäts gör att han kan avgöra om vissa bitar kan skickas med ändå och slippa bearbetas om. Sparar skitmycket pengar för företaget varje år. Skulle kunna sitta här och ge dig sida upp och sida ner med exempel där gymnasiematte används i vanliga jobb men vad hjälper det? Vill du inte tro att det behövs blir mina argument bara effektsökeri för dig.

Om dom avancerar flyttas dom upp till dessa 10%, samtidigt ramlar någon ur av diverse själv.. Så ca 10% håller sig rätt bra oavsett..

Ingenjörer HAR användning för denna matte, dom räknades in i de 10%, så ser inte argumentet.

Jag kan räkna ut statistisk signifikans, det är avancerad universitetsmatte. Jag kan inget från gymnasiets matte, hur gick detta till?? Jo, det är så att du kan lära sig formler som hör till universitetsmatte även om du bara har 7:ans matte bakom dig. Det är det fina med formler vet du, man behöver bara veta vad som ska in var.

Så, det var om något inte ett argument varför mattematik skall prioriteras.. DESSUTOM.. Låt oss säga att du har en poäng, och säg 30% faktiskt har användning för gymnasiematte, vilket är kraftigt överdrivet.. Då är det ÄNDÅ ännu fler som får användning för religionsämnet. Så min huvudsakliga poäng kvarstår oavsett om du har rätt eller inte.
Citera
2014-07-23, 00:31
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Rationalisterna|49633694]
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Självklart? och sedan sätter du sj'lvklarheten i direktförbindelse med allmänbildning.

grattis till att ha kvalat in till sfi förberedande

Precis som? bra du.. då vet jag att du håller precisionsmillimeterpetimäter-logike-leken, frågan är om du bara leker eller om du på riktigt anser att dagisnivå är "för alla".

nej inga självklarheter, en demokrati binder inte folk att med tvång hjärntvätta till unison underkastelse för nivå lekskola

förstår att ganska fundamentalistisk premiss smugits i i också skolvärlden, oroar inte dig, men lysnar du på barnen får du höra annat.

skola och resp. religions dogma.. är inget som psykologiskt-kognitivt har någon korrelation till FÖRMÅGAN DISPOSITIONEN BAKOM PANNBEN, ATT ÄGNA SIG ÅT VAD ENSKILDA MÄNNISKAN ÖNSKAR FOKUSERA PÅ, DÄRFÖR HAR FAKTISKT I SVNSK SKOLA ALDRIG FÖRR HELLER VARIT SÅ HÖGLJUDDA RÖSTER OM ATT REL.KUNSKAP, ÄR NÖDVÄNDIGT, NEJ : EXISTENS HAR MED ANDRA PARAMETRAR ATT GÖRA, MAN BEHAGADE DOCK PLOCKA BORT BARNKUNSKAP UR SKOLA - KANSKE KOMMER TBX : HOPPAS, SÅ KAN EXTREMISTERNA STÄLLA SIG OCH PLUGGA VERSER OCH VERTSTOLKNINGAR I SINA, OCH VÄLDIGT NOGA PRESKRIBERAT ATT DERAS "KUNSKAPER" ÄR SELEKTIVT FRANTAGNA ATT OCKSÅ GÄLLA O FUNGERA SELEKTIVT.

MEDBORGARSKUNSKAP OCH BARNKUNSKAP SPRÅK FRAMFÖRALLT OCH NÅGOT SÅ LÖJLIGT GIVET SOM DE KREATIVA OMVANDLINGARNA MUSIK HEMKUNSKAP BILD OCH TRÄ METALL : TOLKAS F.Ö BÄTTRE, DÄR DEN UNGA INDIVIDEN SJÄLV MED ATT KÄNNA MATERIAL GER TANKARNA HELT ANNAN FÖRANKRING.

Ändå intressant hur auktoriteter ur religionstekniska skikt, öht tolkar människan i hennes framtid : framgår en hel del som var helt nytt för mig, jag såg som de flesta att det finns elaka intentioner, men nu uppstod det insikt i fler orsaker, tyckte det är nog med redan uppnådda.. men då vet man iaf att teokratiska mandat är vad som fått SD att hicka till, där t.o.m SD i sin färg inte står alldeles fixt, så som dessa röster här, vilka helt ignorerar ämnen som diskuteras, men försöker grunda oförankrad "vetenskap" och så är det enbart diskussion, eftersom också de värsta religionsdårarna i slutänden, vet med sig att dem som "vet" att det finns tio religioner i världen som gör si och så håller den och den tesen.. inte är vad som är = människan förstod vad hon i framtiden kommer förstå, för behörigheten

ni vet nog era egna agendor bäst.

kollektivisterna visar sig extemindividualister men vet inte när de ska tänka själv och när piskornas vinande borde ha annat än mobbat.

Därför hjälper inte religionskunskap, men begär inte att sfi-pedgogiken kan täcka vad "världens konflikter" påkräver.

Att sätta likhetstecken mellan religionskunskap och eleven är därför p.g.a ha betat av och vet skillnad mellan islam och judendom.. därmed att den saken bör avgöra huruvida den ska in på handels jurist eller teknik eller språk, nej..

SPRÅK, är ännu otroligt viktigare, i språkuppläggen kan de själv välja texter att själv disponera, den ingången INOM språk, är så mycket bättre än att eleven sitter med religion och ska följa pedagogernas tolklinje, dem som ska rakt in i militär, vilka verkar många.. hr det bra att veta skiljelinjerna då gränssättning i uppfattning av vad den andre försöker förmedla är av vikt, men det ska inte hjärntvättas ensidigt som det görs när en religion i taget brukar uppta just den tid det tar att värva - skola är ingen värvningsarena.

Kunskapsarena är att eleverna medan dom har fria utrymmet, ges lov att helt utesluta religionskunskapen där, för att lägga in vad eleven klarar.

dyslektiker som ju avvikert i samtliga ämnen, ges sådant förspel, i demokrati är sådant inte e sak som ska behöva betalas, då kompetenser finns nog att täcka alla eevernas val. inte enbart handikappade som kör i egen motorvägsfil, om fundamentalisternas barn vägrar evolutionsteoretiska detaljkunskaper, är det inte heller tvån och inte helelr equal med ateism, när så många "tolkar" ateism att vara religion, men så skapas konflikter när kunskapsignorans blir legio, man vill hellre tolka än lära sig.

Man vill bestämma att solen också är en människa, att du också ska tycka att olja egentligen är vandrande stenar med ögon som har hjärta och stenarna har vilja med mera.

Att sådant står som markör för att wow.. nu har eleven en vidgad hjärna.. är helt fel.

Finns poesi inom svenskkunskaper och engelska också. Och skulle något stå förberedande så är det nog filosofi, eftersom all konfliktskapande verksamhet, håller viss etisk vurm i att ge sig lov, varför filosofi som alltid går in i bib elläsarens el koranistens tvivel.. för att avta när den ser verserna.. men när den är i världen, klassrummet, då behöver den viss neutralitet, som religionskunskap aldrig kan tillgodoser. För den enskilde kan det vara mysigt, men också flagrant inställning i tron att allmänbuildning är = gilla bibeln, gilla koranen, gilla konfucius. Det går under historia.

För det första, efter att ha skrivit detta inlägg bör man inte föreslå SFI för andra personer... Du är uppenbarligen i behov..

I övrigt är det faktiskt unikt, det är inte ett enda giltigt argument i hela detta inlägg.. Det är fan 100% logiska felslut, på riktigt! Dom få argument som är relativt sunda är inte relevanta till svaret, så dom blir ologiska på det sättet.

Det är nu rätt väl källbelagt i tråden att många fler har användning för religionsämnet än matteämnet i sitt liv utanför utbildningen. Ditt argument är verkligen:

"Det är mindre användbart, så det ska prioriteras högre.. "

Menar, har du lärt dig 0 om hur man för en diskussion? Om källor och argument läggs fram som ändrar dina premisser måste du utgå ifrån detta.. Du helt enkelt ignorerar all information och fortsätter argumentera som om inga argument lagts fram emot dig. DVS, definitionen av att tala med en vägg.
Som jag sa, i demokrati står inte ämnet religion som kríterie, i vad eleven bör ha i sin ryggsäck för att sägas rustad att tillgodogöra sig vidare utbildning ELLER förmåga att socialisera sig fullfjädrat i det arbetsliv som eleven kanske ska ut i direkt, utan att passera unversitet : där DU fallerar, din nolla. Du har religionen som din grillvante och halmstrå.

Et enda du är bra på är att sparka på smalben, du sa vad din nivå kräver här.. i som vanligt, gå off topic att helt förvilla dig i den vurm för religion du defacto har, om än du vill... etikettera dig som "anarkist"

Låt mig säga, en isf väldigt kunskapsfattig "anarkist" som sätter likhetstecken med din uppleva anarki och att man "bör polemisera" med statistikfiffel, det enda du visat dig klara av. Pappersleken.

Du fattar inte ens vad jag berört.
Senast redigerad av BlackJewel 2014-07-23 kl. 00:33.
Citera
2014-07-24, 23:48
Medlem
DenLedes avatar
Jag kommer att uppfostra mina barn efter en objektiv moral.

Allt annat är ju bestialiskt och främmande.
Vad uppfostrar ni andra era barn med? Naturen?
Citera
2014-07-25, 01:42
Medlem
DenLedes avatar
Vad skulle man annars ha? En skola där man säger att mobboffret är en defekt som förtjänar det han är utsatt för?
Att vi jagar varandra efter drifterna vi känner, eller vad?
Vi är väl mer än så? Eller hur?
Citera
2014-07-25, 01:50
Medlem
goran744s avatar
Man skall inte hålla på och kalla varandra för korkskalle och dumhuvud. Då har man missat religionslektionerna och den lilla individen jag
Citera
2014-07-25, 01:57
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Man skall inte hålla på och kalla varandra för korkskalle och dumhuvud. Då har man missat religionslektionerna och den lilla individen jag
Typ nej.
Vad håller du på med?

"Synda inte igen"- eller vad har du missat?
Citera
2014-07-25, 11:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

Det har redan föreslagits, att religion kan ingå i en större kategori "idéhistorie", så religion inte ensam kommar att stå för ämnet etik .... vilket (om religion står ensam för etik) inte är särskild lyckad med tanke på religions-etikens icke-homogenitet och subjektivitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in