Citat:
Ursprungligen postat av
Herr gurka
jag är inte något stort fan av derbies men den där borde göra jobbet galant. Kanske tråkigt varm på sommaren men jag antar att du har andra skor också.
Citat:
Ursprungligen postat av
bleu
Tack! Givetvis använder jag skorna mer än på sommarhalvåret så är kanske lite missvisande men, men.
Likt Gurkan är jag heller inget större fan av derbies men om du gillar det så kör på. Skorna du länkar till ha gummisula vilket kan vara bra regniga sommardagar men varma och torra dagar skulle jag nog inte rekommendera dig att använda dem. I övrigt ska de nog fungera väl.
Är själv på jakt efter en munksko i mörkbrun mocka som ska funka till t.ex. jeans och mindre formella utstyrslar.
Citat:
Ursprungligen postat av
hoodog
Jag är, till skillnad från Gurkan och bleu, ett stort fan av derbies av det lite elegantare slaget. IMO är det exempelvis mer passande med en nätt derby till de flesta uddakavajer, jämfört med de vanligaste oxford-alternativen.
Skorna från Carmina torde göra jobbet alldeles utmärkt. En relativt formell derby i mörkbrunt, på en klassisk läst och med Dainite-sula. Gillar du själva skon låter det hela som en riktigt vinst.
Min garderob består tyvärr inte av några speciellt formella plagg, förutom en uddakavaj men det går ju inte att ha på sig den varje gång man går ut. Därav känns ett par derbies rätt passande i min garderob.
Sen känner jag att sommaren är relativt kort jämfört med dom tre andra årstiderna vi har så en Dainite-sula känns rätt användbart även om det kanske hade varit trevligt att få testa ett par med lädersula. Ett plus är att mina kängor får möjligheten att vila varannan dag om det inte är allt för mycket snö på vintern också. Varma och torra dagar så kan jag ju fortsätta använda dom skorna jag redan äger.
Tack för åsikterna i alla fall! Jag får bege mig till huvudstaden vid senare tillfälle så jag får prova dom i butik.