Jag kan villigt erkänna att jag gillar Björn; inte minst för att han har humor vilket han bevisar med
Citat:
Avslutningsvis vill jag bara sända ett meddelande till att sionistiska krafter som påstås ha mutat mig med pengar: Ni har skickat pengarna fel, inte en spänn har kommit fram. Lika gott det, jag är inte till salu.
Men jag måste också säga att jag tror att han har hamnat fel i denna frågan vilket dessa uttalanden visar,
Citat:
Israel är ett internationell maktcentrum. Den som förnekar det kan inte ha speciellt mycket kontroll på hur världen ser ut. Detta maktcentrum är destruktivt för många nationer och det bör lyftas fram. Israels maktsfär är dock mycket större än landet Israel och sträcker sig till New York, Berlin, Stockholm och så vidare.
På detta uttalande följer,
Citat:
Därför anser jag att Israelkonflikten är en ickefråga i svensk politik.
vilket är helt ologiskt med ovanstående premiss. Men jag vill säga till alla som anser sig vara visare än andra, att alla kan hamna fel ibland och att vi måste ha överinseende med att alla inte är perfekta hela tiden. Hur ofta har inte Björn bevisat vilken god nationalist han är och vilken tillgång han är för partiet? Jag tänker åtminstonde för min del inte döma honom...