Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-07-18, 18:20
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I Sverige fattar nästan ingen det här och som jag sa så har den senaste tidens diskussioner fått mig att chockeras av okunskapen som råder. Jag trodde inte det var så illa, men det är det. Jag ger upp "den nationella rörelsen" nu. Den är hopplös.
Du är en medlem som jag lärt mig mycket av under åren, i klass med Varnagel samt Ezzelino.

Då jag är skolad av den gamla skolan så kan jag inget annat än hålla med dig.
Men det är rent av för jävligt att den onda sidan tagit över rörelsen, fast ni intellektuella nationalister hela tiden funnits i bakgrunden och mer eller mindre styrt upp hela dagens svenska nationalistiska ideologi.

Jag skäms för mina medsvenskar, vilka är så jävla puckade att de hellre lyssnar på vansinniga tokstollar i radio Framåt, än på de auktoriteter som huserat på Flashback sedan hedenhös.
Citera
2014-07-18, 20:28
Medlem
RexGermanias avatar
https://www.realisten.se/2014/07/18/israel-palestina-konflikten-andra-halvlek/

Nu kan alla sluta oroa sig för att SvP skulle vara köpta av juden gällande Palestinafrågan.
Citera
2014-07-18, 20:32
Medlem
KlausSteins avatar
Kan vara intressant att uppmärksamma att Björn har svarat på kritiken samt utvecklat sitt resonemang. Speciellt intressant bör det vara för de som uttryckt starka åsikter i frågan: https://www.realisten.se/2014/07/18/israel-palestina-konflikten-andra-halvlek/

Min personliga åsikt är att, som vanligt, hugger väldigt många på allt som verkar avvika minsta lilla från den "rätta vägen" som står skriven i "den heliga skrift" utan att ens försöka förstå vad olika personer vill ha sagt. Det är väldigt olyckligt, men är väl ett sekteristiskt drag som troligtvis kräver minst ett generationsskifte för att få bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Du är en medlem som jag lärt mig mycket av under åren, i klass med Varnagel samt Ezzelino.

Då jag är skolad av den gamla skolan så kan jag inget annat än hålla med dig.
Men det är rent av för jävligt att den onda sidan tagit över rörelsen, fast ni intellektuella nationalister hela tiden funnits i bakgrunden och mer eller mindre styrt upp hela dagens svenska nationalistiska ideologi.

Jag skäms för mina medsvenskar, vilka är så jävla puckade att de hellre lyssnar på vansinniga tokstollar i radio Framåt, än på de auktoriteter som huserat på Flashback sedan hedenhös.

Tagga ner, grabben.
Citera
2014-07-18, 20:37
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
https://www.realisten.se/2014/07/18/israel-palestina-konflikten-andra-halvlek/

Nu kan alla sluta oroa sig för att SvP skulle vara köpta av juden gällande Palestinafrågan.

Nej du, jag vet minsann att judenheten och NWO satt upp en sedelpress märkt med SvPs logga. Pengarna förs sedan in i partiet via Brinkmann som sätter in pengarna på Södermans konto varifrån ukrainakriget, veckans judegift och självklart partiet självt finansieras.

Allvarligt talat är det bara inom veganvänstern jag tidigare ens hört konspirationsteoretiskt skitsnack om att folk ska vara "köpta" så fort man möter en åsikt eller fakta man ej tycker om.
Citera
2014-07-18, 20:55
Medlem
JedemDerSeines avatar
Jag kan villigt erkänna att jag gillar Björn; inte minst för att han har humor vilket han bevisar med

Citat:
Avslutningsvis vill jag bara sända ett meddelande till att sionistiska krafter som påstås ha mutat mig med pengar: Ni har skickat pengarna fel, inte en spänn har kommit fram. Lika gott det, jag är inte till salu.

Men jag måste också säga att jag tror att han har hamnat fel i denna frågan vilket dessa uttalanden visar,

Citat:
Israel är ett internationell maktcentrum. Den som förnekar det kan inte ha speciellt mycket kontroll på hur världen ser ut. Detta maktcentrum är destruktivt för många nationer och det bör lyftas fram. Israels maktsfär är dock mycket större än landet Israel och sträcker sig till New York, Berlin, Stockholm och så vidare.

På detta uttalande följer,

Citat:
Därför anser jag att Israelkonflikten är en ickefråga i svensk politik.

vilket är helt ologiskt med ovanstående premiss. Men jag vill säga till alla som anser sig vara visare än andra, att alla kan hamna fel ibland och att vi måste ha överinseende med att alla inte är perfekta hela tiden. Hur ofta har inte Björn bevisat vilken god nationalist han är och vilken tillgång han är för partiet? Jag tänker åtminstonde för min del inte döma honom...
Citera
2014-07-18, 21:11
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
vilket är helt ologiskt med ovanstående premiss.

Jo, jag håller med om din slutsats, men helt ologiskt är det inte om man ser till övrigt som skrivs. De judiska krigen i M.Ö. genererar bara så stort flyktingtryck på Sverige som vi själva tillåter så ur den aspekten är frågan ointressant. Judarna är inte heller beroende av att ha ett eget land för att ställa till jävulskap, vilket de visat gång på gång, varför Israelfrågan blir ointressant ur det perspektivet också. Om man ser på direkt påverkan som landet har är jag fullständigt övertygad om att judar inte kan bekämpas på traditionellt vis genom ekonomiska sanktioner eller krig utan snarare är att (om man får uttrycka sig religiöst vilket jag faktiskt inte är) jämföras med kriget mot djävulen själv. Judar lockar generellt människor med de sju dödssynderna, och så fort de fått någon i sin makt utnyttjar de den personen fullständigt.

Vad som behövs för att besegra juden är lite jävla omutbarhet och karaktär!
Citera
2014-07-19, 00:50
Medlem
Lelianas avatar
Finns det något ställningstagande när det gäller homosexualitet? Jag har kollat på SvPs hemsida men kan inte hitta någon text om just homosexualitet, utöver att de inte ska få adoptera barn. Söker man på Realisten får man upp mest nyheter om ämnet. Skulle svenska homosexuella kunna falla under punkten att Sverige ska styras för svenskarna och därmed ha det som idag fast med mindre rättigheter, t ex. olagligt att hetsa mot homosexuella men de ska inte få adoptera? Eller anser man t ex. att homosexualitet är en sjukdom som bör behandlas i någon form?
Citera
2014-07-19, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Finns det något ställningstagande när det gäller homosexualitet? Jag har kollat på SvPs hemsida men kan inte hitta någon text om just homosexualitet, utöver att de inte ska få adoptera barn. Söker man på Realisten får man upp mest nyheter om ämnet. Skulle svenska homosexuella kunna falla under punkten att Sverige ska styras för svenskarna och därmed ha det som idag fast med mindre rättigheter, t ex. olagligt att hetsa mot homosexuella men de ska inte få adoptera? Eller anser man t ex. att homosexualitet är en sjukdom som bör behandlas i någon form?

SvP:s ståndpunkt är väl att det är upp till individen vad man gör i sovrummet så länge man inte stör någon annan. Däremot så kommer garanterat offentlig homosexualitet, homo propaganda, vigslar, adoptioner osv att vara förbjudet
Citera
2014-07-19, 12:46
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
SvP:s ståndpunkt är väl att det är upp till individen vad man gör i sovrummet så länge man inte stör någon annan. Däremot så kommer garanterat offentlig homosexualitet, homo propaganda, vigslar, adoptioner osv att vara förbjudet

Är det officiellt av partiet att man tycker så? Har själv läst liknande om att man får göra vad man vill i sovrummet men inte att det är vad partiet anser officiellt. Man är iallafall negativ inställd till offentlig homosexualitet med exempel du har givit, men det är kritik som enbart finns på Realisten verkar det som (förutom om frågan om adoption).

Så man ska anta att partiet är emot homosexuella människors livsstil och att inneha samma rättigheter som heterosexuella par men enbart när det gäller familjepolitik, och har inget emot homosexuella människors existens?
Citera
2014-07-19, 15:49
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Ska jag bli som er i det ny SD?

Svenskarnas Demokratiska parti (SdP)?
Vill fråga dig som vet allt om att SvP är det nya sd. Hur många judar är medlemmar i SvP? Hur många judar har framträdande roller i SvP? Vad har SvP eller någon av SvP:s medlemmar framfört som ens skulle vara i närheten av sd:s sjuka öppna Svenskhet tex? På vilket sätt jobbar SvP inte för Sverige och Svenskarna? Måste man gapa om juden och fördöma juden i varenda mening. Och gör man inte det är man en judelakej? Jag tycker ochså du borde tagga ner lite och inte komma med verklighetsfrånvända stolleprovsbeskyllningar.
Citera
2014-07-19, 16:54
Bannlyst
Eran partikamrat och så kallad "professor" verkar vara väldigt mån om att försvara judarna och Israel.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Thomas Jackson
Hej alla. Jag vill påpeka att jag förstår inte kommentarernas moraliska grund här. Vi har alltså en situation där Islamister på Gaza beskjuter israeler år efter år med dödliga vapen. Självklart måste israelerna få beskydda sig. Norge, Sverige och andra länder öser in miljarder till Gaza och västbanken år efter år. Resultatet är att de köper vapen för att vända mot israelerna. Hade något land terroriserat Sverige på liknande sätt hade jag varit betydligt hårdare mot det landet än vad israelerna är mot palestinierna. Israelerna har i krig vunnit och försvarat sitt territorium trots upprepade angreppskrig från muslimer. De förtjänar sitt land, judar/israeler är ett kämpande folk, de står upp för sitt folk, för sin tro, för sin kultur hundra gånger bättre än vad svenskarna gör. Vänligen blanda inte ihop Israels kamp för sin överlevnad med den judiska elitens internationella kontroll över media och finanser - detta är en kontroll som germaner och anglo-sachser stillatigande har accepterat. Det kan vi ändra på genom att demokratisk röstaoch förbjuda omskurna att äga mer än t.ex. 5 % av media i Sverige, genom att demokratiskt rösta om och förbjuda omskurna (judar och muslimer)
att äga finansiella institutioner i Sverige, Europa och USA. Men blanda inte ihop er kritik mot judiska eliten med Israel. Ni som skriver här är ju nationalister - låt då judarna få ha en egen nation också!!!
Ser fram mot att få svar på denna kommentar, skall med stort intresse läsa dem och försöka förstå dem!

https://www.realisten.se/2014/07/18/israels-markinvasion-nu-paborjad/#comment-1491051064
Citera
2014-07-19, 17:52
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruppstahl
Eran partikamrat och så kallad "professor" verkar vara väldigt mån om att försvara judarna och Israel.
Han var bara med i SvP några få veckor innan han
fick kalla fötter och gick ur. Detta var för 2-3 år sedan.
Han är inte med i partiet idag, vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in