2014-04-16, 13:51
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie

2013-03-31 föll f ö domen i samma instans i fall B10297-13 där FELICIA
var målsägande.

Tråden igenom har du vinklat och farit med osanning, så jag hoppas att du lägger betoning på "var" målsägare eftersom hon inte biträdde åtalet, återkallade sitt öveklagande och därigenom inte längre var/är mä i HovR.
Citera
2014-04-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Tråden igenom har du vinklat och farit med osanning, så jag hoppas att du lägger betoning på "var" målsägare eftersom hon inte biträdde åtalet, återkallade sitt öveklagande och därigenom inte längre var/är mä i HovR.

Det där får du nog utveckla en smula, lille vän ...
Citera
2014-04-16, 15:15
Medlem
Minimois avatar
Det är du som behöver förklara varför du drar in ett hovrättsmål som inte har någon av trådens huvudpersoner inblandad. Det är off topic här.
Citera
2014-04-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det är du som behöver förklara varför du drar in ett hovrättsmål som inte har någon av trådens huvudpersoner inblandad. Det är off topic här.

Bör väl i så fall påpekas för moderator. Sedan undrar man ju om du inte
också tycker att "nöjdförklaringsuppgift" är ett festligt uttryck. Ingick
INTE i min vokabulär förut.

Men inte har jag väl ljugit och förvrängt i någon högre grad någonstans ...
Citera
2014-07-19, 12:10
Medlem
Ni alla pratar o skriver om massa ni inte vet ett skit om. Tror ni Acke ville döda han? Nej verkligen inte !!!! Ni såg inte smärtan i hans ögon .. när min vän insåg att han dödat. Han är ingen mördare.. Han var allltid glad o snäll. Älskade sitt jobb.. Ingen av oss fattar det som hänt .. Ena dan sitter man i en soffa med några vänner o nästa dan har en person dött vi alla sitter o våra familjer får läsa skit om oss på sidor som denna. vet ni ens att det var inte förens på morgonen dan efter som jag o Tove fick veta att det ens varit en kniv inblandad. Vi visste inte att han blivit huggen o vi kunde aldrig tänka oss dehär.. Om jag visste att han var huggen hade jag ALDRIG hämtat dom där jävla pengarna fuck pengar!!!!! Vad e det ? Inte värt någons liv iallafall! Jag hade ringt ambulans !! Kanske räddat han. Men jag visste ju inte !!! Jag såg inte i mörkret. O jag trodde inte att någon jag umgås med kan göra något sånt här. Allt började med att jag o Tove LURADE killar på pengar SJÄLVA med endast ORD!! Allt är bara så jävla sorligt och så jävla sjukt .. Acke kommer sitta läääänge o jag tänker på detta varje dag. Ni vet inget vi e inte dåliga människor. Livet har tagit oss hitt. Vi försöker bara överleva dagen
Ni skriver hemska saker om oss o ser oss som djur. Men hade detta varit ett krogbråk o någon ramlade slog i huvudet o dog då hade ni aldrig skrivit såna här elaka saker då hade man kanske till o med tyckt synd om Acke.
Citera
2014-07-19, 12:16
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felisiastaxx
Ni alla pratar o skriver om massa ni inte vet ett skit om. Tror ni Acke ville döda han? Nej verkligen inte !!!! Ni såg inte smärtan i hans ögon .. när min vän insåg att han dödat. Han är ingen mördare.. Han var allltid glad o snäll. Älskade sitt jobb.. Ingen av oss fattar det som hänt .. Ena dan sitter man i en soffa med några vänner o nästa dan har en person dött vi alla sitter o våra familjer får läsa skit om oss på sidor som denna. vet ni ens att det var inte förens på morgonen dan efter som jag o Tove fick veta att det ens varit en kniv inblandad. Vi visste inte att han blivit huggen o vi kunde aldrig tänka oss dehär.. Om jag visste att han var huggen hade jag ALDRIG hämtat dom där jävla pengarna fuck pengar!!!!! Vad e det ? Inte värt någons liv iallafall! Jag hade ringt ambulans !! Kanske räddat han. Men jag visste ju inte !!! Jag såg inte i mörkret. O jag trodde inte att någon jag umgås med kan göra något sånt här. Allt började med att jag o Tove LURADE killar på pengar SJÄLVA med endast ORD!! Allt är bara så jävla sorligt och så jävla sjukt .. Acke kommer sitta läääänge o jag tänker på detta varje dag. Ni vet inget vi e inte dåliga människor. Livet har tagit oss hitt. Vi försöker bara överleva dagen
Ni skriver hemska saker om oss o ser oss som djur. Men hade detta varit ett krogbråk o någon ramlade slog i huvudet o dog då hade ni aldrig skrivit såna här elaka saker då hade man kanske till o med tyckt synd om Acke.

Cry me a river.

Du kan väl lägga upp förundersökningen här så att fler kan jämföra den med ditt inlägg?
Citera
2014-07-19, 12:25
Medlem
Hej Felisia,

Jag förstår verkligen att det är svårt för dig. Det är jättesynd om er som sitter i den här situatione, och Acke som hamnat i en så trist situation.

FEL! Du och Tove hjälpte till att RÅNA personer. Inte dåliga människor säger du? NI RÅNADE PERSONER! Det gör er, de facto, till vidriga människor. Ingen av er kunde tänka sig att det skulle gå såhär? Är ni helt hjärndöda? Det kanske blir så när man pundar och tror att man är gangster, men varje rationellt tänkande individ fattar ju att det kan gå hur som helst, som i det här fallet då Acke som är så glad och snäll högg en person till döds i ljuset av din förbannade mobiltelefon och därefter lämnade en person att dö. Han är en mördare, och du borde sitta lika länge. Det är en skam för samhället och för rättsväsendet att inte hela ert gäng ruttnar i en cell till dagen ni lämnar jordelivet.

Och hur du kan jämföra ett krogbråk med att ni avsiktligt 1. lurar människor till en ödslig plats, 2. rånar denne och när det inte går som ni trott 3. hugger ihjäl honom.
Du har själv sett bilderna när snubben sitter hopsjunken med blod överallt. Ta ditt förbannade ansvar för det som inträffade istället för att komma hit och försvara dig och därigenom bevisa vilket samvetslöst äckel du är. Det är ingen slump att "livet tagit dig dit", ta av dig offerkoftan och inse att DU har valt vägen du vandrar.

Staxx... pff... heter du så för att ni "staxx ihjäl honom" eller för att du glorifierar kriminella pundare som dig själv?
Citera
2014-07-19, 13:12
Medlem
Har aldrig kollat på bilderna..
Citera
2014-07-19, 13:15
Medlem
Vadå vi stack honom ??? Det var en person som gjorde de här inte vi andra. Vi såg inte. Ni kommer aldrig förstå. Skaffa ett liv och sluta skriv om mitt
Citera
2014-07-19, 13:43
Medlem
Men jag har sett bilderna, det borde du också göra så du kanske förstår ditt ansvar i det hela.

Jag skriver inte om ditt liv, jag skriver om det som togs av er i samförstånd och under brottslighet. Jag kommer aldrig förstå hur människor som er kan göra en sån sak. Framförallt kommer jag aldrig förstå hur du sen kan skriva offentligt utan någon tillstymmelse till skuldkänsla eller skam.
Du måste ta ansvar för att det hände, oavsett vem som höll kniven.

Jag önskar att resten av ditt liv enbart består av sorg, ensamhet, kyla och misär. Jag hoppas du snart sitter under en bro, frusen och hungrig med en kanyl i armen. Det hade varit det öde du förtjänar.

Och ett litet tillägg: Inte se? Du måste väl hört, sett hur han misshandlades oavsett om du såg att kniven var inblandad eller inte?
Det enda positiva i det här är att snubben som dog inte var nån duvunge, och framförallt inte hans kompisar.
Senast redigerad av Vederbörande 2014-07-19 kl. 13:49.
Citera
2014-07-23, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dulce2015
B 7160-13.pdf
Har letat, men är det här den enda FUP som finns? Är bilderna inte släppta?
Citera
2014-07-23, 05:18
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Ja det är ju allmänt känt att "Bra människor" lurar folk på pengar och som vi alla vet är Sverige ett U-land där alla behöver slåss för brödfödan..

Citat:
Vadå vi stack honom ??? Det var en person som gjorde de här inte vi andra. Vi såg inte. Ni kommer aldrig förstå. Skaffa ett liv och sluta skriv om mitt

Nu har ju en människa dessvärre förlorat sitt liv pga era lurendrejeriaffärer och jag är ledsen över att behöva säga det, men jag tycker inte synd om någon av er. Jag tycker synd om de anhöriga, vännerna osv till den mördade mannen. Du har själv satt dig i den här situationen så du får nog räkna med lite skriverier om dig och om fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in