2014-07-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Kan vi inte ta nånting som man faktiskt idag kan ta på och jämnföra med annan befintlig materiel? Hopp och önskedrömmar blir oftast som man säger - "bidde bara en tummetott".

Vad finns idag? Inte vad som är "12% klart" eller "nästa år" eller "innan 2020" skulle vara intressant att diskutera
Vad som finns "idag" kommer du aldrig få veta något om.
Det är endast 30% av värdelös information Iran bränner framför TV kameran. Vad tror du egentligen? Att ett land avancerar med ett missilsystem under så kort tid och visar upp allt?
Det är klassificerad information i flera olika nivåer som är av betydelse. Kolla på deras verksamhet framför kameran.Jag kan peka ut vilka som är skådespelare,statister eller i vissa fall övningar för rekrytering.

Vad tror du egentligen?Att Iran visar sina nyckelpersoner?IRGCs soldater?Eller tekniska detaljer om systemen? Eller hur man möjligen fick ner RQ-170?

Jag ska tala om för dig att propaganda och speciellt den amerikanska varianten "teknoterrorismen", säger oss inget om verkliga strider. Till slut kan vi fortfarande bekräfta att felaktiga underrättelser kan på allvar utmana toppmoderna teknologier.
Du förstår, vi har inga rutiner i Iran, vi har ingenting centrerad på samma sätt som västerländska länder,vi har inga fasta arbetstider på samma sätt etc etc.Inte för att vi inte kunnat göra det men vi har valt att inte följa schablonerna.Hur ska du skapa kaos? Allt är redan kaos..
Citera
2014-07-18, 20:52
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det är endast 30% av värdelös information Iran bränner framför TV kameran. Vad tror du egentligen? Att ett land avancerar med ett missilsystem under så kort tid och visar upp allt?
Det är klassificerad information i flera olika nivåer som är av betydelse. Kolla på deras verksamhet framför kameran.Jag kan peka ut vilka som är skådespelare,statister eller i vissa fall övningar för rekrytering.

Vad tror du egentligen?Att Iran visar sina nyckelpersoner?IRGCs soldater?Eller tekniska detaljer om systemen? Eller hur man möjligen fick ner RQ-170?

Jag ska tala om för dig att propaganda och speciellt den amerikanska varianten "teknoterrorismen", säger oss inget om verkliga strider. Till slut kan vi fortfarande bekräfta att felaktiga underrättelser kan på allvar utmana toppmoderna teknologier.
Du förstår, vi har inga rutiner i Iran, vi har ingenting centrerad på samma sätt som västerländska länder,vi har inga fasta arbetstider på samma sätt etc etc.Inte för att vi inte kunnat göra det men vi har valt att inte följa schablonerna.Hur ska du skapa kaos? Allt är redan kaos..

Inga rutiner i Iran? Well, utan rutiner hur får man då fram dugliga soldater? Är det inte du som ständig går på om Irans vinnande strategier och doktriner? Allt detta bygger på att man övat in just rutiner om hur man agerar i givna situationer just för att undvika att allt blir kaos i egna gruppen. Som vanligt visar du upp noll och ingen förståelse vad som är betydelsefullt när kulorna börjar vina runt öronen på dig.
Citera
2014-07-19, 01:35
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Hundratals sidor trummande, och du har ännu inte förstått att det inte går att hålla luftvärnssystem och medeldistansrobotar hemliga om man vill öva med dem. Hur många hundra sidor till krävs?

Förstår du enkla samband överhuvudtaget?
Citera
2014-07-19, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hundratals sidor trummande, och du har ännu inte förstått att det inte går att hålla luftvärnssystem och medeldistansrobotar hemliga om man vill öva med dem. Hur många hundra sidor till krävs?

IR5 har varken skrivit att USA inte känner till dessa system eller om Iran har testat dessa eller inte, det ända han talar om är att allt visas inte för allmänheten, både genom TV och Internet, han talade inte om USA's underrättelseinsamling när det kommer till Iranska förmågor, både positivt eller negativt.
Citera
2014-07-19, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

Hej!
Jag tror du har missförstått mig.
Jag har redan tidigare påpekat att USA:s underrättelsetjänster observerade irans provskjutning av Ghadr F och även så andra missiler.Nej,det är inga hemligheter.
Men vad som är hemligt är deras maximala räckvidd .
Det måste man analysera i samband med landets rymdprogram,utveckling av motorer som testats etc etc.

Iran lägger alltså fram klassificerad information från olika delar.
Detta innebär att allt är mer eller mindre information USA redan har. Men i allt man visar upp framför rutan så skickar Iran något budskap: *Jag vet att du vet*. Men det tolkas inte på samma sätt av allmänheten.
Där har du det största misstaget som många begår. Nämligen tanken att Iran vill hävda sig genom TVrutan.
Citera
2014-07-19, 04:11
Bannlyst
Citat:
Hej!
Jag tror du har missförstått mig.
Jag har redan tidigare påpekat att USA:s underrättelsetjänster observerade irans provskjutning av Ghadr F och även så andra missiler.Nej,det är inga hemligheter.
Men vad som är hemligt är deras maximala räckvidd .
Det måste man analysera i samband med landets rymdprogram,utveckling av motorer som testats etc etc.

Detta innebär att allt är mer eller mindre information USA redan har. Men i allt man visar upp framför rutan så skickar Iran något budskap: *Jag vet att du vet*. Men det tolkas inte på samma sätt av allmänheten.
Där har du det största misstaget som många begår. Nämligen tanken att Iran vill hävda sig genom TVrutan.
Kolla PM..

Ghadr F..? Var det inte Qaim som testades från öknen till Indiska oceanen?
Citera
2014-07-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR10
Kolla PM..

Ghadr F..? Var det inte Qaim som testades från öknen till Indiska oceanen?
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=110164&size=full
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=110163&size=full

Ghadr F. Målet var 1900km bort i Indiska Oceanen.
I det området har amerikanska UAV bevakat händelsen. Men dessa har ännu inte kommit med några uttalanden.
Citera
2014-07-20, 04:48
Bannlyst
Citat:
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=110164&size=full
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=110163&size=full

Ghadr F. Målet var 1900km bort i Indiska Oceanen.
I det området har amerikanska UAV bevakat händelsen. Men dessa har ännu inte kommit med några uttalanden.
Men!
Qhadr F är inte lika exakt som Qaim eller Khalije Fars i både versionerna..
Eller.. Jag tror att den vanliga missilen http://4.bp.blogspot.com/-QnFAOOxmG8E/Tq0_rC-QD6I/AAAAAAAAADI/lERz9cr5bqI/s1600/Ghadr-F-spec.jpg och den nya Elektro-optiska sökaren (?) som presenterade ger bättre reslutat
Citera
2014-07-22, 17:59
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Hur avancerat är Jamaran?Vet du det?

Citat:
Ursprungligen postat av IR10
Men!
Qhadr F är inte lika exakt som Qaim eller Khalije Fars i både versionerna..
Eller.. Jag tror att den vanliga missilen http://4.bp.blogspot.com/-QnFAOOxmG8E/Tq0_rC-QD6I/AAAAAAAAADI/lERz9cr5bqI/s1600/Ghadr-F-spec.jpg och den nya Elektro-optiska sökaren (?) som presenterade ger bättre reslutat
Qadr F,H och S är shahabderivat.Hangarfartyg är över 300 meter lång och roboten slår betydligt mindre mål.Roboten kan assisteras av obemannade flygplan.
Citera
2014-07-23, 05:37
Bannlyst
Ryska sändebuden till Iran förklarar att förhandlingarna om ny ersättningsystem till Iran pågår.
Iran kommer få modernare system i jämförelse med det tidigare beställda S300PMU1, Ambassadören (ryska) i Iran meddelade tidigare under veckan att Iran kommer få modernare ersättningsmissil än denna redan beställda.

www.mk.ru och www.vpk.name skriver även att denna steget togs som svar på det amerikanska sanktionerna mot Ryssland.
Citera
2014-07-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Hur avancerat är Jamaran?Vet du det?.
Det spelar ingen roll. I ett klassiskt krig mot USA, vore det bättre att glömma det där. En sak ska du veta Bahram, i varje klassisk konfrontation kommer USA att segra. Det är inte för att amerikaner är övermänniskor, nej, det för att du krigar utifrån metodologier som fienden äger.

Men frågan är vad som man vinner till slut genom att segra...
Senast redigerad av IR5 2014-07-26 kl. 19:03.
Citera
2014-08-28, 16:16
Bannlyst
Jag kom försenad! http://i.imgur.com/ANcV9bf.jpg och http://i.imgur.com/TcyC6Gs.jpg
Talash 3 ("Sayyad 3", Notera! Inte efterföljaren till HQ2s kopia, utan forsättning på Talash serien) kommer presenteras under paraden 22 September (över 200 km, källa: http://irna.ir/fa/News/81290562/%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9%DB%8C_%D9%88_%D8%A7%D9%86 %D8%AA%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87_%D9%85%D9%88% D8%B4%DA%A9%DB%8C_&_171;%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4%2 03&_187;_31_%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B1_% D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D9%85%D B%8 C%20%D8%B4%D9%88%D8%AF)
@IR5
@IR10, vet ni något om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in