Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Det som är intressantast med de här nya uppgifterna tycker jag inte är de där två
figurerna som KJ skulle dragit hem med och som gjorde att den sovande gästen upplevde
obehag - väl mycket fixering vid dessa, tycker jag kanske - utan istället att det noteras
en
machete och en
jaktkniv samt att det flitigt omdiskuterade
duschdraperiet
fortfarande var kvar trots påståendet från den säregne lägenhetsinnehavaren att det gjordes
av med flera månader tidigare.
Så
Lagro behöver nog inte oroa sig: Kristoffer hyrde inte in några professionella
styckmördare för det här som skulle utspela sig den 4 maj...

(Lagros somaliska gubbar
med badkarsförsedd skåpbil slipper konkurrens alltså...)
Det skötte han sig så bra själv på alldeles egen hand. Är jag fortfarande övertygad om.
Hjälp i någon form
efteråt, det kan mycket väl tänkas, men det är en helt annan sak, ju.
Det här är inget vittne utan källan är ett rykte som har satts igång för att skapa en trådsanning.
Det finns ingenting som visar att det finns någon sanning i ryktet av de förhör som gjorts med de som kände KJ och även med KJ, och kommunikationer över nätet som KJ haft. Ryktets motiv är att skapa en trådsanning att KJ skulle vara gärningsmannen och haft medhjälpare av personer med utländsk bakgrund eftersom enligt ryktet de skulle ha pratat dålig svenska.
Varför uppger inte ryktet nationaliteten på de här utlänningarna som påtstås ha besökt honom ?
Det här med macheten, jaktkniven och duschdraperiet, som ryktet inte kände till färgen på, kan man väl tro vad man vill om.
Jag anser det finns absolut ingen trovärdighet i det här ryktet, men nu är det på det viset att allt som kan peka på att KJ är gärningsmannen accepteras mycket lätt, även om det är helt orimligt.
Därför förvånar det mig inte alls att Grandioso har anammat ryktet.
När jag ser till det här fallet på ett objektivt och rättvist sätt var KJ ingen gärningsman och hade ingenting med mordet på VB att göra.
Några bevis fanns inte heller att han är någon gärningsman, utan alltsammans är påståenden som saknar bevis.