2014-07-06, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Här ser vi vad ett enormt mediauppbåd, hjälp av en hoper batikhäxande anställda inom flyktingindustrin (som "hjälpt" barnen i sina familjehem) och idel snyftartiklar kan ställa till med.

Undra var en sådan där Batikhäxa får i bonus när hon lyckas få familjen yrkeskriminell att stanna i Sverige? Batikhäxor måste tjäna grova pengar på asylindustrin, skulle inte förvåna mej om det får 250k till 500k insatt på någon nummerkonto i lämplig alpland, det har lyckas fått familjen Muhammed att få ett PUT.
Senast redigerad av Niggers 2014-07-06 kl. 14:54.
Citera
2014-07-08, 16:46
Medlem
arboratoruss avatar
Sjukdomsasyl, del 83:

Norran: Hon överlever inte utvisning

Ayten Bagirova, 20, och hennes familj kan tvingas lämna Sverige, trots att hon är beroende av sondmat, som inte finns i Azerbajdzjan.

Ayten Bagirova har sedan fyra års ålder haft gång– och talsvårigheter på grund av en neurologisk sjukdom. Trots sjukdomsbesvären har hon klarat av att gå i skolan, med hjälp av en rollator. Men i höstas försämrades hennes tillstånd ordentligt.
Citera
2014-07-08, 18:16
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Sjukdomsasyl, del 83:

Norran: Hon överlever inte utvisning

Ayten Bagirova, 20, och hennes familj kan tvingas lämna Sverige, trots att hon är beroende av sondmat, som inte finns i Azerbajdzjan.

Ayten Bagirova har sedan fyra års ålder haft gång– och talsvårigheter på grund av en neurologisk sjukdom. Trots sjukdomsbesvären har hon klarat av att gå i skolan, med hjälp av en rollator. Men i höstas försämrades hennes tillstånd ordentligt.
Haha! Det är ju ren bullshit dessutom. Azerbajdzjan är inte något u-land med bristfällig sjukvård. Sen kanske du måste betala för den, men det är en annan sak.

Edit: Citatet lyder "Enligt ett läkarutlåtande från Azerbajdzjan kan hon inte få sondnäring i hemlandet, eftersom de saknar kunskap apati. [sic]" Det är ett bisarrt uttalande, och att Migrationsverket inte tar någon som helst hänsyn till det är självklart. Orsaken till att det möjligen skulle saknas kunskap om apati, är att apati är ett asylsökarsymptom. Och även om det saknades kunskap om apati, så saknar man väl för fan inte kunskap om sondmatning??
Senast redigerad av Kaiser Chief 2014-07-08 kl. 18:19.
Citera
2014-07-09, 19:40
Medlem
arboratoruss avatar
På väg hem till Ukraina:

Norran: Planerar för hemresan

Nu får den syriska familjen i Mellansel beskedet att de måste lämna landet inom fyra veckor.
– Vi har inget val, men jag är inte bitter på Sverige, säger dottern Iman Al Aidi, som hela tiden har hoppats att få stanna och kunna börja studera här.
I september kom familjen Al Aidi till Mellansel. Det var fyra förhoppningsfulla människor som hade flytt från krig och elände i Syrien. Kvar var dock pappan, som i dag känns som ett av få hopp för att de ska kunna få stanna kvar i Sverige.
Citera
2014-07-09, 23:13
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Haha! Det är ju ren bullshit dessutom. Azerbajdzjan är inte något u-land med bristfällig sjukvård. Sen kanske du måste betala för den, men det är en annan sak.

Edit: Citatet lyder "Enligt ett läkarutlåtande från Azerbajdzjan kan hon inte få sondnäring i hemlandet, eftersom de saknar kunskap apati. [sic]" Det är ett bisarrt uttalande, och att Migrationsverket inte tar någon som helst hänsyn till det är självklart. Orsaken till att det möjligen skulle saknas kunskap om apati, är att apati är ett asylsökarsymptom. Och även om det saknades kunskap om apati, så saknar man väl för fan inte kunskap om sondmatning??

Man kanske skulle ta och lära sig det som medborgarna kräver då?Och sondmatning är väl inte direkt hjärnkirurgi.

Citat:
På väg hem till Ukraina:

Norran: Planerar för hemresan

Nu får den syriska familjen i Mellansel beskedet att de måste lämna landet inom fyra veckor.
– Vi har inget val, men jag är inte bitter på Sverige, säger dottern Iman Al Aidi, som hela tiden har hoppats att få stanna och kunna börja studera här.
I september kom familjen Al Aidi till Mellansel. Det var fyra förhoppningsfulla människor som hade flytt från krig och elände i Syrien. Kvar var dock pappan, som i dag känns som ett av få hopp för att de ska kunna få stanna kvar i Sverige.

Vad i helvete, medborgarskap i Ukraina? Vad fan gör dom här då? Vill man studera här så finns väl alla möjligheter till det, fast just ja, man får betala för det. Och vad trevligt att pappan vill just hit, men hade inte syrier put direkt när dom kom?
Citera
2014-07-11, 16:55
Medlem
arboratoruss avatar
Jag har ljugit för er i 12 år, varför tror ni mig inte?

Ung vänster: Yara 16: Jag ska utvisas efter 12 år

Sagt och gjort, vi angav en helt främmande identitet, och jag som ett litet barn, som knappt begrep vad som hände stod där och försökte övertala inhumana myndigheter om att jag heter Tamara, och inte Yara. Mitt riktiga namn. Att jag var från Irak, inte Jordanien. Irak är ju väldigt krigsdrabbat, dit kan man omöjligen utvisa människor. Hela familjen hade uppehållstillstånd i ett år, tills min farbror bestämde sig för att berätta om min fars lögner för myndigheterna, och vårt uppehållstillstånd blev tillbakadraget.
Citera
2014-07-11, 22:05
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Jag har ljugit för er i 12 år, varför tror ni mig inte?

Ung vänster: Yara 16: Jag ska utvisas efter 12 år

Sagt och gjort, vi angav en helt främmande identitet, och jag som ett litet barn, som knappt begrep vad som hände stod där och försökte övertala inhumana myndigheter om att jag heter Tamara, och inte Yara. Mitt riktiga namn. Att jag var från Irak, inte Jordanien. Irak är ju väldigt krigsdrabbat, dit kan man omöjligen utvisa människor. Hela familjen hade uppehållstillstånd i ett år, tills min farbror bestämde sig för att berätta om min fars lögner för myndigheterna, och vårt uppehållstillstånd blev tillbakadraget.

Inte ätit eller druckit i 65 dagar? Hungerstrejk har jag hört talas om, men inte vattenstrejk. Vilket inte är konstigt då dom flesta dör efter 7-10 dagar utan vatten. Sen blir morsan , knappt vid medvetande , utkastad på gatan, utan pengar, där hon sover i två dar tills hon får tag i en telefon?
Citera
2014-07-11, 23:07
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Inte ätit eller druckit i 65 dagar? Hungerstrejk har jag hört talas om, men inte vattenstrejk. Vilket inte är konstigt då dom flesta dör efter 7-10 dagar utan vatten. Sen blir morsan , knappt vid medvetande , utkastad på gatan, utan pengar, där hon sover i två dar tills hon får tag i en telefon?

Måste ha spenderat tiden på sjukhus med dropp för att överleva så länge, till hur enorm kostnad då?

Hon har alltså ljugit 2 vändor innan och är förvånad att dom inte tror på henne vända 3?
Citera
2014-07-17, 12:38
Medlem
Citat:
Migrationsverket måste ställas till svars

I denna stund sitter Ermias på en förläggning i väntan på utvisning till Italien.

De har fått uppgifter från Italien som, enligt dem, tyder på att han är 19 år. Han har även lämnat fingeravtryck där vilket innebär att han blir ett så kallat Dublinärende.

Migrationsverkets arbetsmetoder har förvandlat en levnadsglad pojke till ett nervvrak.

http://www.etc.se/debatt/migrationsverket-maste-stallas-till-svars
Citera
2014-07-17, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
http://www.etc.se/debatt/migrationsverket-maste-stallas-till-svars

"Arbetsmetoderna är inte acceptabla i ett demokratiskt land som Sverige år 2014."

Håll i hästarna nu!

- Han har fått sin sak prövad i Italien, check!
- Han har fått sin sak prövad i Sverige, check!
- Han har bevisats vara en som omfattas av Dublinkonventionen (som alla vurmar så hårt för), check!

Vad är problemet? Vad är det för fel på våra unkna journalister?
Citera
2014-07-18, 05:03
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Den.Lille
"Arbetsmetoderna är inte acceptabla i ett demokratiskt land som Sverige år 2014."

Håll i hästarna nu!

- Han har fått sin sak prövad i Italien, check!
- Han har fått sin sak prövad i Sverige, check!
- Han har bevisats vara en som omfattas av Dublinkonventionen (som alla vurmar så hårt för), check!

Vad är problemet? Vad är det för fel på våra unkna journalister?

Dom registreras mot sin vilja verkar vara ett stort problem.
Citera
2014-07-18, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Dom registreras mot sin vilja verkar vara ett stort problem.

Ingen registrering verkar ha förekommit här. Eller ja, om man nu anser att kolla på ens persons resehandlingar som pass eller id är registrering så.

Jag skulle gärna flyga till Ghana, Kambodja, Brasilien, Kanada eller Ryssland utan pass, men så funkar ju inte världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in