2014-07-18, 00:26
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisssSweden
Ni som håller på och skriver en massa skit och elakheter om Berny? Vet ni ens om att hon blev våldtagen vid upprepade tillfällen när hon endast var fem år gammal?! Vet ni vad det gör med människor, och hur folk som blir utsatta för liknande blir traumatiserade?! Tänk efter innan ni uttrycker er på detta vis, det finns ju en anledning till varför hon beter sig som hon gör!!

Det var faktiskt någon i tråden som nyligen försökte räkna antalet ggr som Berny "blivit våldtagen" men kom fram till att det inte går att ha någon koll på det längre... Är ju en ggn i halvåret snart, bonus om heroin och kidnappningar är inblandat

Och bara för att man blivit "traumatiserad när man var fem år" så rättfärdigar det inte att man sitter och lurar och bedrar människor på pengar i över 10 års tid och inte har planer på att sluta.
Citera
2014-07-18, 00:38
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisssSweden
Ni som håller på och skriver en massa skit och elakheter om Berny? Vet ni ens om att hon blev våldtagen vid upprepade tillfällen när hon endast var fem år gammal?! Vet ni vad det gör med människor, och hur folk som blir utsatta för liknande blir traumatiserade?! Tänk efter innan ni uttrycker er på detta vis, det finns ju en anledning till varför hon beter sig som hon gör!!

Ja vi har ju läst hennes böcker ffs vi VET!
Det är klart att det finns en anledning, men det ger inte henne rätten att bete sig hur som helst heller! Alla har varit med om något hemskt men de flesta andra brukar faktiskt inte låta det gå ut över andra. Berny, däremot försöker återuppleva och återskapa övergreppen nu i vuxen ålder istället, det låter ju verkligen muntert och sunt eller så inte... Dessutom tror jag att Berny är ganska härdad vid det här laget. Och skriver man medvetet provokativa inlägg så får man vara beredd på respons.
Citera
2014-07-18, 00:51
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Redan innan hon har dumpat Janne skriver hon om hur hon återskapar trauman (läs, bli knullad av äldre man).
Sen den här grejen om hur hon "citerar" personer som säger bra saker om henne, alltså fyfan..senast
"Du har erfarenhet och är smart. Du lägger upp något i enkla steg på fem minuter medan jag inte ens tänkt på dina lösningar."

Haha, det är min favoritgrej! Hon har så grandios personlighet att hon tycker att hon maskerat självhävdelsen riktigt snyggt där, det var ju trots allt något en annan person sa, helt apropå. Ofta handlar det om att hon är tuff och kall och hård, det går hon riktigt igång på.

För övrigt röstar jag på TRAUMA som Bernys mest använda ord genom tiderna.
Citera
2014-07-18, 01:07
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Haha, det är min favoritgrej! Hon har så grandios personlighet att hon tycker att hon maskerat självhävdelsen riktigt snyggt där, det var ju trots allt något en annan person sa, helt apropå. Ofta handlar det om att hon är tuff och kall och hård, det går hon riktigt igång på.

Exakt. My ass att hon "lägger upp något i enkla steg på fem minuter" när det nyligen tog dagar att göra en jävla ikea-beställning, att hon inte klarar av att städa och hålla rent eftersom det var helt omöjligt för henne att organisera och så vidare så sent som för någon/några veckor sedan?! Antar att den tiden är förbi nu.
Eller ja, det är alldeles uppenbart att hennes period med svår ADHD och aspie-symtom är över nu, eftersom att hon nu istället gått all in för att vara fysiskt sjuk.
Det skulle inte förvåna mig ett skit om hennes kräkningar kom på grund av en simpel långdragen rethosta som gör att hon hostar tills hon spyr. Om hon nu över huvud taget kräks det vill säga.
Men det ska bli intressant att se vad nästa period blir. Antagligen något med droger eftersom det verkar luta åt det hållet nu.

I övrigt toppar nog trauma listan på mest använda ord, ja. Tätt följt av "Xanor depot" (alltid detta jävla påpekande om att det är depot-tabletter), "ångest", "övergrepp" och "skrivandet" (eller annan valfri böjning av skriva).
Citera
2014-07-18, 01:08
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

Trauma, glitter och ängel.

I övrigt till den person som sa att vi inte visste hur det kändes att bli utsatta av övergrepp och blabla, get yo facts straight.

Jag tror de flesta i denna tråd har varit med om VERKLIGA övergrepp.
T, ex jag är väl bekant med övergrepp men vem fan bryr sig om det då detta är en tråd om BP.

förvisso tror jag på att berny blivit utsatt men inte alla gånger som hon påstått sig att ha blivit det.

Hur går det med Janne?

FÖTRESTEN.

Jag ser att Emma kommenterat en relativt nytagen bild på B's instagram med "du är vacker" och att även Emma har gått hårt in för ben&jerrys.
Senast redigerad av Gafflen 2014-07-18 kl. 01:11.
Citera
2014-07-18, 12:24
Medlem
Kardnialvokals avatar
Yeeeees. Ny hemlig man i hennes liv. Kan bara sluta på ett sätt: awesome.
Citera
2014-07-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
FÖTRESTEN.

Jag ser att Emma kommenterat en relativt nytagen bild på B's instagram med "du är vacker" och att även Emma har gått hårt in för ben&jerrys.

På tal om Emma. Hon lade nyligen upp en video på ig med caption i stil med åå fick nyss en panikattack igen. I videon sitter hon och röker och försöker se "förförisk" ut. Alltså. Det är så otrovärdigt att det inte är sant. Vem fan gör så när man precis har haft en panikångestattack. I call bullshit, det gör jag med hela hennes påstådda psykiska problematik, hon lärde sig fejka av drottningen av diagnoser själv. För övrigt måste ett av Bönans favoritord vara "stark"
Citera
2014-07-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprstr
På tal om Emma. Hon lade nyligen upp en video på ig med caption i stil med åå fick nyss en panikattack igen. I videon sitter hon och röker och försöker se "förförisk" ut. Alltså. Det är så otrovärdigt att det inte är sant. Vem fan gör så när man precis har haft en panikångestattack. I call bullshit, det gör jag med hela hennes påstådda psykiska problematik, hon lärde sig fejka av drottningen av diagnoser själv. För övrigt måste ett av Bönans favoritord vara "stark"

Glöm inte bort ordet "hemlösheten"

känns som att det smäller snart
Citera
2014-07-18, 17:00
Medlem
Alltså den här "sömnlösheten" som hon klagar på går mig lite på nerverna.

Heta tips:
Lägg dig i sängen.
Släck lampan.
Vänta in sömnen i 10- 20 minuter innan du rusar upp igen och dricker cola, äter glass, bloggar och brygger kaffe.
Jag vet att det verkar svårt och kräver en del ansträngning, men dessa tips hjälper många av oss att somna varje kväll!
Citera
2014-07-18, 17:39
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Alltså den här "sömnlösheten" som hon klagar på går mig lite på nerverna.

Heta tips:
Lägg dig i sängen.
Släck lampan.
Vänta in sömnen i 10- 20 minuter innan du rusar upp igen och dricker cola, äter glass, bloggar och brygger kaffe.
Jag vet att det verkar svårt och kräver en del ansträngning, men dessa tips hjälper många av oss att somna varje kväll!

För min del är koffein oftast rena "dödsfällan" när det gäller att sova på natten så jag rekommenderar Berny (och även andra som läser detta) att INTE inta koffein 2-3 timmar innan läggdags (även ifall vissa somnar som en stock ändå - antar att dom är vana sedan många år tillbaka). Jag skulle hellre föreslå en svag nattlampa (helst svagt rött ljus - finns att köpa på nätet) istället för att släcka lyset direkt. vänta sedan ca 20-25 minuter när man lagt sej med rött svagt ljus - det får kroppen att varva ner rejält (detta är något jag själv använder mej utav och det funkar jättebra faktiskt för Min del!).

EDIT: Det funkar faktiskt många gånger bättre för Mig än alla sömnmediciner jag testat i mina dagar!
Senast redigerad av Hyperexium 2014-07-18 kl. 17:52.
Citera
2014-07-18, 19:06
Medlem
Jag trodde faktiskt inte att jag kunde tycka att någon var mer teatralisk och patetisk än Berny, men Emma är nästan i en helt egen klass nu.

Varför börja skära sig och fejka psykisk sjukdom på nätet när hon inte är det minsta psykotisk? Ljushuvudena som kommenterar hennes IG är annars ganska underhållande, det är bara massa sockersöta, glittrande kommentarer om hur Stark! Emma är och att Hon måste kämpa!

En grupp idioter som sammanstrålar på första parkett. Med Berny som förebild...

Gissningsvis är det samma bernyaner som också kommenterar Emma.
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-07-18 kl. 19:09.
Citera
2014-07-18, 20:00
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
HAHAHA åh herreguuud vilken underhållning hon där Emmas instagram är... Jag vill bara ta en baby wipe alternativt en högtryckstvätt och TVÄTTA HENNES ANSIKTE. Förfan.

"Gothic"

i övrigt har någon kommenterat en bild på B's instagram på en bild där hon röker i sängen.
vågat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in