2014-07-17, 16:23
Medlem
Denosynliges avatar
Jag kom just att tänka på en sak. På senaste tiden iaf känns det som att hon verkligen bloggat för oss på tråden. Hon hittar på sina egna historier. Hon svarar sällan på kommentarer i bloggen. Men på senaste tiden har hon skrivit mycket om det som skrivs i tråden på sina alldeles egna, mer eller mindre subtila sätt att göra det på. Hon vill inte riktigt låtsas om att hon har stenkoll på vad som skrivs i tråden hela tiden.
Citera
2014-07-17, 17:03
Medlem
motyls avatar
Hon ska ut i arbetslivet säger hon? Ptja, min gissning är som deltagare på en daglig verksamhet. Sitta med en hög kroniker med tardiv dyskinesi och göra julpynt i tidningspapper. Berny kommer säkert involvera dessa stackars människor i hennes drama som hon alltid gör, så det blir "pistolkaos" och "ambulanskaos" och allmänt "Bernykaos".

Theus förblir välrastad, välmående och stimulerad i en hyresrätt i en stad nära dig. Centralt. Lyxpizza och smält glass och cherry coke och Ikeabeställning och telefonsamtal till myndigheter och anmälningar och skriva på boken och sömnbrist och ankmun och... nä, snart dags att sluta läsa hennes blogg känner jag.

Varför drar hon upp allt med Jonas nu? Samtidigt som hennes anmälan mot läkaren OCH Madde nudå. Efter R och allt vad det hette. Är det hennes ångest som fullständigt rider henne och hon bara måste hitta orsaken till varför allt är åt helvete? För sanningen att hon är den gemensamma nämnaren i precis allting orkar hon inte inse utan det MÅSTE vara någon annans fel. Bernys ansvar är lika med noll livet ut. Hon är bara värd en massa belöningar och ömkan.
Citera
2014-07-17, 17:53
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
HAH! Älskar att du är inne på en tankebana jag själv balanserat på som många kanske skulle avfärda som en bagatell. Personligen tycker jag det är rätt roligt. Berny har ända sedan vingklipptperioden haft små, tja, kalla det stilistiska grepp i sitt språk för att göra sig själv mer speziell. Som du själv säger är cherry coke och B&J hennes just-nu-ord. Om jag får göra en väldigt amatörmässig psykologisk analys av det skulle jag säga att det rör sig om någon form av för henne mysig tripp down memory lane helt enkelt eftersom det var något hon sysslade väldigt mycket med när hon var en helt annan Berny än den hon är idag. En period var det bara vaniljvodkaaaaa, gula änkaaaan och guldig ögonskugga. Det var murder me Mickey och älgar i väggen. Det var cherry coke och babydoll-lajf 4-evah osv osv osv. Tror det ger henne en varm, nostalgisk känsla att hålla på sådär och att hon naturligtvis inte förstår hur fånigt det ser ut.

Hehe. Jo, din teori låter Berny-logisk. Hon vill nog fortfarande vara lite Tequila Rose och utbrista Ooh ibland, det där fejkade livet som hennes fans beundrade så. Nu är hon bara ett svettigt transformers-linne som lyckas skramla ihop två likes från typ samhallanställda retards på facebook.
Citera
2014-07-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Min vän berättade också att man i stort sett aldrig beviljas skuldsanering ifall man har dragit på sig nya skulder de senaste åren - skulderna ska vara gamla och man ska kunna visa att man verkligen försökt lösa dem. Knappast något Berny gjort va? Dessutom måste alla borgenärer godkänna/gå med på skuldsaneringen. Inte särskilt aktuellt i Bernys fall va? Men det känns antagligen bättre att låtsas att det är för att hon ska börja jobba (hahahaha!) som det inte är aktuellt, för då kanske hon kommer att kunna betala dem istället (hahhahahahahahaha!).

Fast det där är en sanning som Kronofogden gärna vill att folk ska tro (dock i ett gott syfte; folk ska hålla sig skuldfria). Du får ju bara en chans med skuldsanering, fuckar du upp den så sitter du i skiten tills du dör.

Kronofogden har släppt mycket på sina tyglar de senaste 10 åren, i princip alla som ansöker om skuldsanering får den beviljad (varit ett antal artiklar om det i diverse tidningar). Trots nya skulder. Borgenärerna behöver inte heller gå med på skuldsaneringen utan KF kan köra över (fel uttryck, men du fattar) t ex om 2 av 10 sätter sig emot.

Kfm resonerar ju som så att trots nya skulder är det bättre med skuldsanering än att dem du är skyldig pengar aldrig ser ett öre. Halfwin - Lose typ.

Jag har haft kontakt med Kronofogden och kommunens Budget & Skuldrådgivare, och fått detta berättat för mig.

Annars tror jag som du: Att Berny skriver om detta nu för att någon har reagerat på allt hon köper. Hon måste täcka upp utåt sett så att säga. Därför denna "hemliga överenskommelse" med Kfm och bestrida skulder till höger och vänster.
Berny står verkligen STARK i all sin självvalda skit.
Citera
2014-07-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Är inte mer juridiskt kunnig än gemene man men så mycket vet jag att det är inte förtal. Har nämnt detta förut och förtal är någonting som inte faller under allmänt åtal vilket innebär att Berny i så fall får driva en civilrättslig process mot Madde som hon själv får bekosta. GLHF Berny.

Är därför som, i princip, det bara är kändisar med pengar som driver Förtalsmål, t ex mot tidningar som skrivit något opassande eller rena lögner.

Berny snackar goja, hon har inget mål whatsoever att komma med mot Madde. Madde har alla bevis och allting på sin sida. Berny är bara pissed för att Madde inte ger med sig.
Amelia bodde förvisso i huset och var ansvarig för halva hyran, men Berny var den drivande parten bakom hela husaffären. Så trots delat ekonomiskt ansvar är Berny ensamt moraliskt ansvarig gentemot Madde.

Måste vara a bitch när hennes så kallade kändisskap biter henne tillbaka i arslet. Då funkar det inte att låtsas vara en gravt handikappad aspie med fejkad ptsd som knappt kan koka ris.
Citera
2014-07-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Hur allvarligt tar polisen det när samma narkoman sitter och anmäler person efter person efter person hela tiden .
Om jag har rätt nu så har hon under denna månad anmält 3 Pers.

Mot madde kan hon ju knappast vinna då det finns så mycket bevis mot b och vad hon själv gjort.

Förresten, Finns det någon partner berny INTE knarkat ihop med?

Nån tar väl emot anmälan men tänker inombords vilken uttråkad jävla galning jag har framför mig.

Två dagar senare mottar B säkerligen ett brev med texten: Förundersökningen är nedlagd.
Vi hör ju aldrig talas om rättegångar där hon är målsägande. Hennes konstanta anmälningar leder aldrig nånstans.
Citera
2014-07-17, 19:28
Medlem
Discorporations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frastructura
Ar det bara jag eller borjar allas var attention addict forsoka provocera alltmer pa sistone? Kanns som att for nagot ar sen skulle hon kunna dra till med nagot i bloggen som sprakade livlig diskussion - nu rycker folk pa axlarna at hennes mytomani. Harav allt javla tjat om mobler for 20000 och hennes retina och mobler som hon slanger och sa vidare. Hon lever nog pa vara reaktioner till hennes efterblivna handlande.

Själv tror jag att hon försöker få sina kritiker att fokusera på allt annat än Pervot med sin fru och deras stackars dotter.

Att allas vårt skabbluder gärna orerar om hur svårt det har varit, och är att vara henne framgår med all önskvärd tydlighet.
Plötsligt står här en snuskgubbe med både gottepåse med knark och annat i handen. Likt ett svultet tryffelsvin så snaskar Berny i sig. Allt hon behöver bjuda igen är väl lite röv och en del historier om sitt svårmod.
Betänk då att en ung tjej i formativa år med sina egna diagnoser och problem mer eller mindre drivs djupare in i en nedåtgående spiral av ingen annan än Bernys glittrige älskare.

Om den vinkeln hamras på tillräckligt så blir det rätt trist för vår starka Berny. Hon bidrar då med all önskvärd tydlighet till att ännu en människa drivs in i samma beteende och problematik hon själv bölar och tjuter om.
Det mest tragiska är väl att flickan troligen får riktiga problem till skillnad från grisfrossandet i glass och läsk med tillhörande gasbildning som allas vår starka glitterdrottning lider av.

Det är det här som hennes lobotomerade fanskara ska få försöka försvara. Hur deras starka och lysande Berny bidrar till en ung flickas lidande genom att bjuda ut sitt geggveck till ett psykotiskt regnrockspervo.
Citera
2014-07-17, 20:33
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Så trots delat ekonomiskt ansvar är Berny ensamt moraliskt ansvarig gentemot Madde.

Jag kan hålla med dig om det. Amelia var utblottad narkoman redan när hon och Berny fann varandra. Tror t o m Amelia var hemlös (läs: sov på någons soffa) redan då medan Berny fortfarande hade en hel del cash efter bokintäkterna och betalde för allt. Detta har Berny dessutom själv verifierat i efterhand.
Citera
2014-07-17, 22:51
Medlem
langaocbs avatar
Redan innan hon har dumpat Janne skriver hon om hur hon återskapar trauman (läs, bli knullad av äldre man).
Sen den här grejen om hur hon "citerar" personer som säger bra saker om henne, alltså fyfan..senast
"Du har erfarenhet och är smart. Du lägger upp något i enkla steg på fem minuter medan jag inte ens tänkt på dina lösningar."
Citera
2014-07-17, 23:17
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
"Du har erfarenhet och är smart. Du lägger upp något i enkla steg på fem minuter medan jag inte ens tänkt på dina lösningar."

Ja, typ som en mice an place med alla hennes verktyg innan hon tar en sil kanske. Det är väl typ det hon har erfarenhet av... Och sen när är den som inte kan koka eller ens orkar ta reda på hur man kokar ris verkligen samma person som den som refereras som "problemlösaren" och "smart"?? Ursäkta nej jag tror inte det va, get over yourself Berny.
Hon är verkligen en drama queen
Senast redigerad av Denosynlige 2014-07-17 kl. 23:20.
Citera
2014-07-17, 23:50
Medlem
Mune Sangss avatar
Har försökt traggla mig igenom tråden.
Fortfarande inte fått svaret på min ursprungliga
undran.
Vem är Berny (sicket djävla namn) ?
Varför intresserar denna söndertrasade människa
så många FB-medlemmar, och av vilken orsak ?
Över 600 Fb-sidor, där man diskuterar detta människovraks
vardag och blogg.
Över min låga förståndsnivå - ser inte ens någon humor i
vrakspillran.
Citera
2014-07-17, 23:52
Medlem
Ni som håller på och skriver en massa skit och elakheter om Berny? Vet ni ens om att hon blev våldtagen vid upprepade tillfällen när hon endast var fem år gammal?! Vet ni vad det gör med människor, och hur folk som blir utsatta för liknande blir traumatiserade?! Tänk efter innan ni uttrycker er på detta vis, det finns ju en anledning till varför hon beter sig som hon gör!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in