Från Miun hemsida
Borgmästaren
Ligger inne i stan och det tar knappt 5 minuter till Ica (Bergsgatan) och cirka 10 min till Hemköp. Det tar cirka 15 minuter att gå till universitetet. Dessutom är det krypavstånd till Kårhuset...
+ Inte lyhört och väldigt nära Kårhuset
- Lokalen på nedervåningen hyrs inte ut
Campus
På Grönborgsgatan 18 ligger Campus. Närmare universitetet än så här gå det inte att bo! Inom 50 meters radie ligger dessutom 2 pizzerior och en populär resturang som säljer baugetter och sallader (+ dagens pasta). Ca 1 km till närmaste mataffär som är Coop Nacksta. Tar ca 15 minuter att gå till stan.
+ Nära till skolan, lugnt även på lördagskvällar samtidigt som det är nära till Förrådet
- Lyhört
Fagerdal
Vid Sidsjön ligger Fagerdal. Det här är området för dig som gillar naturen! Motionsspår nästan utanför knuten. Känner ingen som bor här men hörde en anställd på MittHem säga något om att det nästan var de finaste studentlägenheterna. Utsikten går inte att klaga på i alla fall! Bussar till stan går var tionde minut vardagar17 - 18 (cirkatider).
+ Utsikten, nära till motionsspår och naturen. Tydligen riktigt fina studentlägenheter. Bra bussförbindelser!
- Ligger längre bort från stan
Förrådet
Allting händer på Förrådet! Tycker du om att bo mitt i händelsernas centrum så ska du bo här. Det är alltid någonting på gång, Inspark, Russian BBQ, Kårslaget eller något annat skojigt. Det tar ca 5 - 10 minuter att gå till universitetet, 15 minuter till stan och närmaste mataffär är Coop Nacksta, ca 1 km bortåt.
+ Det ligger mitt i händelsernas Centrum, det är alltid någonting på gång.
- Kan vara väldigt livat, ibland även på vardagar.
Nacksta StuBo
I Nacksta har du möjlighet att dela bostad med någon, alternativt bo själv om du hellre vill det. Möjlighet att hyra delad bostad, ettor och tvåor finns. Att dela bostad med andra skapar nya bekantskaper och en alldeles speciell gemenskap (när jag bodde i en delad lägenhet så bodde jag med två utbytesstudenter, vi turades om att bjuda på mat från respektive kultur). Närmaste mataffär heter Ica och ligger ca 5 minuter bort. Bussen går var tionde minut till stan vardagar 17 - 18 (cirkatider), det tar cirka 15 - 20 minuter att gå. Universitetet ligger cirka 15 - 20 minuter bort.
+ Nära till Ica, vissa lägenheter är nyrenoverade! Bra bussförbindelser! Även nära till gratis pool ^^
- Lite längre bort från stan
Oscarsgatan
Har aldrig varit inne i dessa lägenheter men gått förbi några gånger, så jag tog en livlina och ringde en vän. Det ligger centralt och nära Ica. Borde ta ca 10 minuter ner på stan och 15 minuter till universitetet (till fots alltså). Större lägenheter.
+ Riktigt kök som tydligen är riktigt mysigt
- Dusch i källaren