Citat:
Ursprungligen postat av
YoungTony
Jag har inte bott i Sundsvall men pluggade på Mittuniversitetet på distans ett år, det var verkligen inget att rekommendera, upplägget verkade vara gjort utav en 5-åring och vi var väl 7st kvar i klassen i slutet av första året och vi började med runt 55st men nu har jag kommit in på en annan skola utan distans, är väl ganska så säker på att det blir bättre på Mittuniversitet om man inte kör på distans så får hoppas att du kommer att trivas

!
Vilket program läste du? Jag kan inte annat än att hålla med här. Jag skrev vad jag tyckte om distansutbildningen i
antagningstråden:
Citat:
Jag kan bara tala för mig själv men jag blev mycket besviken på Mittuniversitetets distansutbildning som jag hoppade på HT -13. Elevplattformen kändes rätt krånglig och bökig, lärarna glömde då och då att spela in föreläsningarna och lägga upp på hemsidan. Genomgångarna vara rätt monotona och en del lärare hade ingen koll på deadlines öht då en del gavs muntligt, andra skriftligt och ibland gick dessa två emot varandra.
Jag hade visserligen ett heltidsjobb och kunde inte fokusera fullt ut på utbildningen men många utav mina "klasskamrater" diskuterade även ovanstående problem.
Förhoppningsvis så är det två skilda upplevelser att studera på distans jämfört med campus.