Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-15, 01:17
Medlem
TheZoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Hur menar du "tills man får svar på ansökan"? Du klickar på "anmäl intresse" och sedan är den din. När du har klickat på "anmäl intresse" så kan ingen annan söka den. Kontrakt kommer på posten. Det gäller bara att hitta en lägenhet du vill ha först. Just nu finns det inga 3or på Mitthems hemsida vad jag kan se.

Se till att du i dina personuppgifter har klickat i att du har studieintyg bara.

Edit: Jag utgår från att du faktiskt har kommit in på ett program och inte tänker välja en lägenhet i Sundsvall baserat på att du är reserv 914 till basårsprogrammet.

Det är inte det enda programmet jag har sökt i Sundsvall. Men låt oss leka med tanken att jag väljer att sno åt mig en lägenhet nu, men kommer inte in, vad händer då?
Citera
2014-07-15, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Det är inte det enda programmet jag har sökt i Sundsvall. Men låt oss leka med tanken att jag väljer att sno åt mig en lägenhet nu, men kommer inte in, vad händer då?

Har inte Mitthem ditt studieintyg/antagningsbesked så lägger de ut lägenheten på hemsidan igen efter några dagar. Du får alltså inte betala några "böter" eller så, men du får inte lägenheten heller. Det enda som händer är att det går några dagar då andra inte kan ta den.
Citera
2014-07-15, 09:09
Medlem
TheZoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Har inte Mitthem ditt studieintyg/antagningsbesked så lägger de ut lägenheten på hemsidan igen efter några dagar. Du får alltså inte betala några "böter" eller så, men du får inte lägenheten heller. Det enda som händer är att det går några dagar då andra inte kan ta den.

Och när kommer de kräva mitt studieintyg? Så snart som möjligt via mejl eller när man ska skriva på kontraktet?
Citera
2014-07-15, 11:13
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Och när kommer de kräva mitt studieintyg? Så snart som möjligt via mejl eller när man ska skriva på kontraktet?

Jag minns inte säkert men jag TROR det räcker med att skriva ut det från antagning.se. Eller så kan Mitthem kolla det automatiskt. Ring dem och fråga.
Citera
2014-07-15, 11:23
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungTony
Jag har inte bott i Sundsvall men pluggade på Mittuniversitetet på distans ett år, det var verkligen inget att rekommendera, upplägget verkade vara gjort utav en 5-åring och vi var väl 7st kvar i klassen i slutet av första året och vi började med runt 55st men nu har jag kommit in på en annan skola utan distans, är väl ganska så säker på att det blir bättre på Mittuniversitet om man inte kör på distans så får hoppas att du kommer att trivas !

Vilket program läste du? Jag kan inte annat än att hålla med här. Jag skrev vad jag tyckte om distansutbildningen i antagningstråden:

Citat:
Jag kan bara tala för mig själv men jag blev mycket besviken på Mittuniversitetets distansutbildning som jag hoppade på HT -13. Elevplattformen kändes rätt krånglig och bökig, lärarna glömde då och då att spela in föreläsningarna och lägga upp på hemsidan. Genomgångarna vara rätt monotona och en del lärare hade ingen koll på deadlines öht då en del gavs muntligt, andra skriftligt och ibland gick dessa två emot varandra.

Jag hade visserligen ett heltidsjobb och kunde inte fokusera fullt ut på utbildningen men många utav mina "klasskamrater" diskuterade även ovanstående problem.

Förhoppningsvis så är det två skilda upplevelser att studera på distans jämfört med campus.
Citera
2014-07-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkknightx
Jag ska ringa de på morgonen ca10 A.M och då kan lämna ett svar här på FB

Ringde MittHem kundservice. De sade att det finns en kylskåp i alla lägenheter
Senast redigerad av Darkknightx 2014-07-15 kl. 15:05.
Citera
2014-07-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ringde MittHem kundservice. De sade att det finns en kylskåp i alla lägenheter

Tack för svar, blir att gömma en frys inuti en garderob, borra & dra kablar bakom garderoben för att det inte ska ta så mycket plats, sedan ha kläderna i övre delen av garderoben! Behöver ingen jättestor frys, men överlever inte utan att kunna frysa in massa kött
Citera
2014-07-15, 23:29
Medlem
Citat:
Man får en kandidat examen på grundnivå från Miun och Civilingenjör examen från KTH (det enda villkoret som de har för att få Civilingenjör examen från KTH är att klara grund utbildning under max 5 år.

Iaf Miun är bättre för mig för att det är mindre klasser, bättre kontakter, mitt hem är bara 1 km borta och jag komma säkert få bra resultat första 3 år
Om jag stannar här i Stklm komma jag slösa hela dagen med transport "ca 4 timmar varje dag" och i fall jag hittar en lägenhet nära KTH så är det mkt dyrt "lite ekonomisk "
Bror jag funderade ca 5 månader tills jag bestämde mig att söka till Miun. Dessutom fråga många personer på olika platser för att bli säkert på det jag gör. Frågade personalerna på Saco mässan, programansvariga på KTH, 2 st SYV KTH, 1 St SYV Miun + jag mailade många personer som jobbar på båda skolor och även fick tag på stora chefer i Scania och Ericson för att den 0,01% som jag hade då i hjärnan ska försvinna.
Tror du att jag är en idiot för att lämna KTH och gå till MIUN utan att tänka?

Nej det är klart efter några år så är erfarenhet viktigare än universitetets namn på examemsbeviset. Men tänk på att KTH har bra kontakt med företag och näringsverksamheter och det finns fler relevanta sommarjobb tidigare i Stockholm och sen har säkert KTH högre ingångslöner. Men om du känner att Mittuni. är bra för dig så välj det. Lycka till
Citera
2014-07-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daveid
Nej det är klart efter några år så är erfarenhet viktigare än universitetets namn på examemsbeviset. Men tänk på att KTH har bra kontakt med företag och näringsverksamheter och det finns fler relevanta sommarjobb tidigare i Stockholm och sen har säkert KTH högre ingångslöner. Men om du känner att Mittuni. är bra för dig så välj det. Lycka till

Jag håller med dig 100% (efter några år är erfarenheten och personligheten som spelar roll bara)
Citera
2014-07-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G4S
Tack för svar, blir att gömma en frys inuti en garderob, borra & dra kablar bakom garderoben för att det inte ska ta så mycket plats, sedan ha kläderna i övre delen av garderoben! Behöver ingen jättestor frys, men överlever inte utan att kunna frysa in massa kött

Vsg ^_^

Det skulle vara smartare att lägga frys över garderob istället för inuti den. På detta sätt sparar du mer plats
Citera
2014-07-16, 13:35
Medlem
YoungTonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Vilket program läste du? Jag kan inte annat än att hålla med här. Jag skrev vad jag tyckte om distansutbildningen i antagningstråden:

Förhoppningsvis så är det två skilda upplevelser att studera på distans jämfört med campus.
Nätverksteknik, mycket likt det du beskrev i ditt inlägg i antagningstråden.
Citera
2014-07-16, 13:40
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungTony
Nätverksteknik, mycket likt det du beskrev i ditt inlägg i antagningstråden.

Jag gick Nätverksdrift, kan det rent av vara samma utbildning, 120 HP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in