Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Återigen, det är brottsoffret som upplever kränkningen, inte förövaren eller kritiska personer på Flashback. Tydligen finns det stöd i svensk lag för att JA på sannolika skäl är misstänkt för sexualbrott, något som har manglats senast igår i tingsrätten. Det finns alltså mycket goda skäl att tro att detta inte är något som skämmer ut svenskt rättsväsende överhuvudtaget utan den som skäms ut är JA.
De som är kränkta idag är de ärliga Svenskar som nu är våldtagna av Svenskt rättsväsende och dess styrande politiker. Även tänkande politiker måste känna sig våldtagna av pressen från USA.
Jag är också kränkt.
Jag skäms för Sverige. Jag skäms för Svenska politiker agerande. Jag skäms för vårt rättsväsende.
Förr var jag stolt för precis samma saker. Men nu? Bedrövligt är bara förnamnet.
Nu finns det i regeringskansliet och annorstädes de som mer än gärna går USA.s ärenden före vår nations egna intressen men de är förhoppningsvis borta efter höstens val. Tyvärr troligen ersatta av några med precis samma avsaknad av ryggrad att stå upp för Sverige och Sveriges bästa på sikt.
Ditt uppdrag att måla upp en bild av att svenskt rättsväsende är ofelbart, okränkbart och oberoende är pajaserier. Och det vet alla. Inklusive du själv. Resultatet är precis tvärtemot vad du skriver.
Ditt sätt att försöka med damage control för att minimerar de uppenbara idiotierna i rättsfallet utförs på ett sätt som inte gynnar någon i längden.
Dina argument för Svenskt rättvisa är så ihåliga att de skadar synen på Svensk rättvisa.
Dina argument för kvinnofrid är på en nivå som skadar kvinnors rättigheter på sikt.
Efter detta jävla dubbelspel har USA ingen respekt för oss. Inte på något plan.
Europa ser oss som en delstat i USA istället för en EU medlem.
Listan kan göras mycket längre.
Vi får på sikt betala ett mycket högt moraliskt och ekonomiskt pris på grund av hur vår politiska ledning agerar.
Nu är risken att någon tok tappar koncepterna helt och ger sig handgripligen på målsägarna och deras advokater, eller de domare som är inblandade.
Men det är antagligen målet. Att provocera fram konflikter.
Att destabilisera landet till den grad att massövervakning behövs och tolereras av våra politiker.
Och med det medlet möjligheten att sätta den politiska agendan och styra med oinskränkt makt med hjälp av utökad FRA/NSA övervakning.
USA och hela världens politiker lärde sig av 9/11 händelserna att politikerna gav tillåtelse till verktyg som de innan de tragiska händelser bara kunde drömma om att få igenom. Uppenbart försöker Svenska moderater med samma taktik. Provocera fram konflikter.
Vi ser samma destabiliserande taktik inom flera andra områden.
Massinvandring av fd stridande parter från inbördeskrig och hemvändande ISIS soldater.
Vänsterns våldstendenser och odemokratiska metoder för att skapa ökade konflikter och destabilisering av landet. Medias agendasättande journalistik som skapar konflikter ur intet som är politiskt användbara enligt ovan. Klimathotet. Alla hot som används som skäl för att kunna destabilisera samhället.
Och nu i den raden också Assange fallet.
I det mönstret AnonymAre är du en landsförrädare. En som förstör ett välmående, klokt, och stolt land till att bli en för överheten krypande, svagt och genustramsande land som snart är totalt marginaliserade av resten av världen. Det genom att föra en argumentation som provocerar mot vanliga Svenskar normala rättsuppfattning och värdegrund.
Allt för att provocera.
Risken finns att du lyckas.
Min fråga till dig är:
Varför?
”Krig är fred. Frihet är slaveri. Okunnighet är styrka.”
"Storebror ser dig"
Edit:
Ser fört efter jag postade ovan att du citerade ur en DN artikel. Som passar som hand i hanske
Citat:
Assanges rädsla för att lämnas ut till USA kan till viss del förstås. Den antiterrorlagstiftning som antogs efter 11 Septemberattackerna och skandalerna kring Guantanamo Bay har undergrävt förtroendet för det amerikanska rättsväsendet. Sättet på vilken Chelsea Manning, Wikileaks huvudkälla, har behandlats och hennes långa fängelsestraff kan som bäst beskrivas som djupt problematiskt.
Det har nu spritt sig till Svenskt rättsväsende. Och du är en av orsakerna till det.