2014-07-11, 18:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Var det inte någon som påstod att det var en helt annan tejp som användes på karateklubben?
Varför sårtejp om det inte var fråga om sår?
Jo, det var någon som påstod det. Duger inte sårtejp?
Citera
2014-07-11, 19:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har inte förklarat varför du är övertygad om att blodet i bakluckan inte kan komma från en död VB. Att jag inte kan komma fram med något "rejält påtagligt" är inte övertygande. Du har inte kommit med något "rejält påtagligt" om att blodet inte kan komma från en död VB. HR trodde inte på planteringsteorin med motiveringen att den utgick från att teorin byggde på att GM hade placerat VB:s döda kropp i bagageutrymmet, transporterat bort kroppen och återställt bilen. Men den har inte beaktat möjligheten att blod från en död VB placerats i bagageutrymmet, så HR:s resonemang övertygar inte mig. Övertygar det dig?

Du har rätt i att KJ kvarstår som dömd tills nya bevis eller omständigheter motiverar en resning.
Det fetade: Vad påstår du nu för någonting?
Det är klart att jag är övertygad om att blodet kommer från en avliden Vatchareeya.

Men det återstår för dig att göra det högst sannolikt att det är ditplanterat.
Tills dess något sådant sker kvarstår jag vid uppfattningen att KJ placerat en mördad
Vatchareeya Bangsuan i sitt bagageutrymme och jag utesluter fortfarande inte att
hon då redan är styckad.

Det kan, tro det eller ej, ha gått till på det här viset med dödandet av flickan.
https://www.youtube.com/watch?v=8VP5jEAP3K4
Och på samma ställe sker kroppsdelandet sedan även om inga synbara spår kunnat
påträffas vid den kriminaltekniska undersökningen. Killen kan ha spolat som aldrig förr
och öst klorin å det väldigaste...

Hon var ju utan kläder, väl, vid påträffandet?
VB blir varm i vårkvällen och gör det som det berömda filmklippet skildrar och då
agerar Commander KJ. Där uppenbarar sig det gyllene tillfället att utföra det perfekta mord som
han gjort sig såna livliga föreställningar om - hunden har han ju redan övat på... -
och så väcker VB sån ilska hos honom nu när hon visat tydligt och klart för honom
att det är inte till honom utan "den gamla kärleken" MB hennes lustar står.
Och det blir bara för mycket för stackars KJ med alla sina misslyckanden...

Citat:
Du har rätt i att KJ kvarstår som dömd tills nya bevis eller omständigheter motiverar en resning.

Samma förhoppning som du har när det kommer an till morddömde Fredrik Svensson och
förmodligen också beträffande tyskan Christine S. för något inlägg någonstans av dig
lät antyda att du betvivlade även den människans skuld till barnamorden i Arboga.

"De nya bevisen eller omständigheterna" lär utebli i samtliga fall, vågar jag göra gällande.

Senast redigerad av Grandioso 2014-07-11 kl. 19:26.
Citera
2014-07-11, 19:13
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Väldigt moget inlägg Yoloits lilla...

Du hamnar på min ignorelista från och med nu. Dina inlägg saknar alltmer något substansvärde alls och din trovärdighet är lika med noll eftersom du ertappats med byxorna nere om att ljuga angående KJs affekt i din egen lilla teori.
Idiotiska frågor förtjänar idiotiska svar. Vad härligt att jag hamnar på din ignore-list så jag slipper dina idiotiska frågor i fortsättningen och därmed slipper skriva idiotsvar som gör att trovärdigheten blir lika med noll men det spelar egentligen ingen roll för alla människor ljuger mer eller mindre. Om du går tillbaka och läser vad jag skrivit i inläggen efter min "teori" som du kallar det så framkommer klart och tydligt vad målet med inlägget var.
Senast redigerad av yoloits 2014-07-11 kl. 19:43.
Citera
2014-07-11, 19:16
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är klart att jag är övertygad om att blodet kommer från en avliden Vatchareeya.

Tills dess något sådant sker kvarstår jag vid uppfattningen att KJ placerat en mördad
Vatchareeya Bangsuan i sitt bagageutrymme och jag utesluter fortfarande inte att
hon då redan är styckad.

Det kan, tro det eller ej, ha gått till på det här viset med dödandet av flickan.
påträffas vid den kriminaltekniska undersökningen. Killen kan ha spolat som aldrig förr

VB blir varm i vårkvällen och gör det som det berömda filmklippet skildrar och då
agerar Commander KJ. Där uppenbarar sig det gyllene tillfället att utföra det mord som
han gjort sig livliga föreställningar om - hunden har han ju redan övat på... -
och så väcker VB sån ilska hos honom nu när hon visat tydligt och klart för honom

Samma förhoppning som du har när det kommer an till morddömde Fredrik Svensson och
förmodligen också beträffande tyskan Christine S. för något inlägg någonstans av dig
lät antyda att du betvivlade även den människans skuld till barnamorden i Arboga.

"De nya bevisen eller omständigheterna" lär utebli i samtliga fall, vågar jag göra gällande.

1) Lägenheten är utesluten som mordplats. Finns inga teckan på att han städat lägenheten heller. Se länken i min avatar.
2) Den 4/5 var det kallt ute. VB har knappast gått på promenad till MB i linne.
3) KJ har INTE styckat hunden. Finns inga belägg för ett sådant påstående.
4) Finns inget som tyder på att VB legat död i KJs utrymme annat än jycken UNOs markering. En hund som bevisligen markerar fel.
Senast redigerad av zero73 2014-07-11 kl. 19:19.
Citera
2014-07-11, 19:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

hon då redan är styckad.

agerar Commander KJ. Där uppenbarar sig det gyllene tillfället att utföra det mord som
han gjort sig livliga föreställningar om - hunden har han ju redan övat på... -

Det är rätt meningslöst att diskutera med någon som avsiktligt missförstår. Du vet mycket väl vad jag menar med blod från en död VB, och du har inte förklarat varför blodet inte kan vara ditplanterat.

Duschscenen från Psycho övertygar inte. Kriminalteknikerna hade upptäckt blod eller klorin i det skitiga badkaret.

Du refererar till andra trådar för att du tror domstolar är ofelbara. Men varför tror du att vi har överklagandeinstrumentet? Jo, för domstolar kan göra fel. Och kan en domstol göra fel kan även en annan domstol göra fel, både TR och HR.
Citera
2014-07-11, 20:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det är rätt meningslöst att diskutera med någon som avsiktligt missförstår. Du vet mycket väl vad jag menar med blod från en död VB, och du har inte förklarat varför blodet inte kan vara ditplanterat.

Duschscenen från Psycho övertygar inte. Kriminalteknikerna hade upptäckt blod eller klorin i det skitiga badkaret.

Du refererar till andra trådar för att du tror domstolar är ofelbara. Men varför tror du att vi har överklagandeinstrumentet? Jo, för domstolar kan göra fel. Och kan en domstol göra fel kan även en annan domstol göra fel, både TR och HR.
Därför att ingenting tyder på att så är fallet.

Och själva dådet vittnar väldigt tydligt om att det är en mycket störd person som begått det.
En minst sagt "säregen" personlighet.

Herr B eller hans hustru, vilka ni så gärna tycks vilja nagla fast vid det här mordet, hade
knappast utfört det på det sätt som skett.
Motivet ni anför för deras räkning håller ytterst dåligt vid minsta granskning.
Alibin för kvällen ifråga föreligger därtill för båda två även om du och andra stångat era
huvuden blodiga för att slå dem i kras.

Citat:
Det är rätt meningslöst att diskutera med någon som avsiktligt missförstår.
Det är tämligen meningslöst, hävdar jag å min sida, att diskutera med rättshaveristiska
alternativteoretiker med en grundmurad misstro mot rättsväsendet och med påfallande
benägenhet att sväva ut i det blå allt som oftast.
Det uppvisar tråden åtskilliga exempel på för att inte tala om andra av forumets krimtrådar.
Citera
2014-07-11, 20:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Därför att ingenting tyder på att så är fallet.

Och själva dådet vittnar väldigt tydligt om att det är en mycket störd person som begått det.
En minst sagt "säregen" personlighet.

Herr B eller hans hustru, vilka ni så gärna tycks vilja nagla fast vid det här mordet, hade
knappast utfört det på det sätt som skett.
Motivet ni anför för deras räkning håller ytterst dåligt vid minsta granskning.
Alibin för kvällen ifråga föreligger därtill för båda två även om du och andra stångat era
huvuden blodiga för att slå dem i kras.
Det är ingen förklaring till varför det inte kan vara ditplanterat. Visst ger dådet sken av att vara utfört av en mycket störd person, det kan ha varit avsikten.

Varför kan inte blodet vara ditplanterat?
Citat:
Det är tämligen meningslöst, hävdar jag å min sida, att diskutera med rättshaveristiska
alternativteoretiker med en grundmurad misstro mot rättsväsendet och med påfallande
benägenhet att sväva ut i det blå allt som oftast.
Det uppvisar tråden åtskilliga exempel på för att inte tala om andra av forumets krimtrådar.
Nu uppvisar du en argumentationsteknik som börjar bli otrevlig. Jag kan svara med samma krut, men jag vill inte förgifta tråden mer.
Citera
2014-07-11, 20:31
Medlem
Jag tror att blodet i bagaget kommit dit på ’naturlig väg’.
VB har blött av någon anledning och ’torkat bort’ det med handskens ovansida och sedan lagt den på plastpåsen.
VB fick låna tejprullen av KJ som förband och när de senare kom till KJ lade hon rullen på badrumsskåpet.
Liklukten kan ha kommit dit på flera olika sätt:
1. Med någon av alla de saker som legat där när kompisar åkt med.
2. Planterat av någon.
3. Kommit från någon av VBs händer.
4. Eller gud förbjude ditsatt av polisen avsiktligt eller oavsiktligt.
Citera
2014-07-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Karate verkar vara en jobbig sport om man måste tejpa sig före varje träning utan att vara skadad på något sätt. Kn man inte linda in fötterna på annat sätt än att tejpa tårna?

Berg är tejpad på varenda bild från dojon.
Citera
2014-07-11, 22:07
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Det är troligt att brottslingar vill sätta dit andra, och gör det om de kan. Men de kan sällan. Men sällan är inte aldrig.

Varför kan en buse eller en mördare bara "sällan" sätta dit - eller försöka sätta dit genom rimligt tvivel - någon annan? Borde väl i princip alltid gå att försöka? Men ändå sitter många och skakar på huvudet.
Citera
2014-07-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Berg är tejpad på varenda bild från dojon.
Kolla inlägg 80591 och framåt från Henkess. Annan typ av tejp används för omlindning, ej sårtejp.
Sidan 6716.
Senast redigerad av Vierstein 2014-07-11 kl. 22:14.
Citera
2014-07-11, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Varför kan en buse eller en mördare bara "sällan" sätta dit - eller försöka sätta dit genom rimligt tvivel - någon annan? Borde väl i princip alltid gå att försöka? Men ändå sitter många och skakar på huvudet.
De inser oftast att det är meningslöst. De flesta som försöker skyller på partnern, minns du Lindomne? Vet du hur många som har lyckats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in