Ok angående hammare eller kniv i JH fallet:
Kan
sansade inläggare här enas om följande?; Hammare är ett bättre
stridsvapen men kniven bättre
mordvapen. JHs kombo
började (ev.) med hammare och
slutade med kniv. Hela snacket härom tycks bottna i groll om JHs fall uppfyller rekvisit för mord eller dråp. Om jag minns rätt.
Om ni tänker efter har vi ju vår
Thor i Svensk mytologi försedd med en
stridshammare. Han är dessutom numera superhjälte i Hollywood. Jag känner inte till någon superhjälte med
kniv som förstavapen (eller andra-vapen);"Knifeman saved me"?

Inga medeltida ryttare heller för den delen; "fästningen ansattes hårt av danska dolkryttare"?
Men ok, Wolverine har 10 st.
Jag får dock en känsla av att det lika gärna kan ha varit ett baseball/brännbollsträ (av trä eller lättmetall). Eller kanske bara ett fyrkantsrör. Eller en hovhammare?
Kom igen det är klart det är mord. Frågan är om GM var påverkad av psykisk sjukdom?
Ps. "Kropp sargad""Illa tilltygad" Vad döljer sig egentligen här...
? Vi ska ju komma ihåg att ev. "Örebroläckan" påstod att kroppen duschats av i badkaret innan/efter styckning. Den var inte täckt med blod i så fall. Ren och fin. Det här får mig att tro att det kan ha varit en större grej än hammare som tygat till offret. Sen har vi mystiska fyndet på åkern som var avlångt. Det hittades efter att JH erkänt i sak. Så antingen har GM gått på offret med "overkill", först slagit ihjäl offret sen stabbat henne vilket skulle ge en "illa tilltygad" kropp eller så har hon på något sätt skändat den senare?
Vad säger tunnelbane-vigilanten? och Malon?