2014-07-16, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag har inte sagt att jag har noll empati för Lucas. Jag har sagt eftersom jag inte kände Lucas så blir jag inte känslomässigt upprörd - det påverkar inte mitt liv och min tillvaro.

Att inte falla in i en känslostorm innebär dock inte att man inte kan känna både empati och respekt för det en person stod för.

Du vet själv vad du sa. Men vara en iskall feministiskt robot med 0% empati och 100% kampanda för rörelsen är väl er tolkning av "respektfull".
Citera
2014-07-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Du vet själv vad du sa. Men vara en iskall feministiskt robot med 0% empati och 100% kampanda för rörelsen är väl er tolkning av "respektfull".

Vad respektlöst du uttrycker dig. Om du hade den minsta lilla känsla för att en annan människa valt att ta sitt liv skulle du inte använda dennes död för att hacka på folk du inte tycker om. Du beter dig rätt vidrigt just nu.

Att man när man inte kände Lucas säger att man inte känner sig upprörd på samma sätt som om det varit en nära anhörig eller vän är väl rätt självklart.

Att låtsas vara djupt sörjande av någon man inte ens visste fanns till förrän det är kom ut är ju sjukt.
Citera
2014-07-16, 16:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, jag vet vad jag sagt.

Även om jag skulle sakna empati - vilket jag inte gör - så är det absolut mer respektfull att utgå från det Lucas ville än att sätta sig över det för att det passar de egna syftena - såsom du och andra gjort i tråden.
Citera
2014-07-16, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Ett: Mina intentioner har från början varit att bara förklara läget och hoppats att folk skulle förstå och typ känna sig nöjda. Insåg senare att det kanske inte skulle gå så bra.
Två: Media kontaktade mig, inte jag dem.
Tre: Jag försöker prata om saken och hur jag tänker, men det gör ingen nytta. Jag är inte här som Lucas alterego utan jag är här som Lucas vän.
Fyra: Jag kräver inte att någon ska känna empati för Lucas, däremot kräver jag att ingen ska påstå sig känna empati för Lucas samtidigt som de menar att allt är feminismens fel.
Fem: Jag är inte med i UF och har inte sympatier för F!, utan är en vän från Lucas hemort i Hälsingland.
Ni måste förstå att jag inte har några intentioner att sprida någon propaganda eller rentvå de personer som är med i UF (för övrigt är jag förmodligen lika irriterad på det ungdomspartiets "uttalanden" om saken som ni är) utan jag ville bara komma hit och försöka få folk att förstå situationen bättre. Problemet är att jag har blivit så djävulskt provocerad av alla som har skrivit massor av dynga om feminismen "FÖR LUCAS SKULL". Någon nämnde att Micro beter sig respektlöst mot Lucas och hens anhöriga, well jag råkar vara en av Lucas anhöriga och känner nästan samtliga av hens anhöriga och vet att jag kan tala för alla av oss när jag säger att det just nu är ni som kommer till tråden för att hata mot feminismen som beter er respektlöst mot Lucas, mig och alla andra. Under nästan hela Lucas begravning talades det om Lucas kamp för feminism. Snälla förstå att för mig handlar mitt inträde här mer om att försöka göra vad Lucas förmodligen hade önskat av det här istället för att försöka vinna politiska poäng.

Ok att mörka totalt och flytta fokus är din bild av att vara respekfull.
Det är feminister som till 100% startade hela begreppet näthat och förstår du fortfarande inte att det som hände Lukas hände för att han hade kuk så är nog hoppet ute för dig.
Att det talas om feminism på hans begravning är ju verkligen bara rakt igenom vidrigt. Folk har fan ingen skam i kroppen längre.

Citat:
Ursprungligen postat av nie
Vad respektlöst du uttrycker dig. Om du hade den minsta lilla känsla för att en annan människa valt att ta sitt liv skulle du inte använda dennes död för att hacka på folk du inte tycker om. Du beter dig rätt vidrigt just nu.

Att man när man inte kände Lucas säger att man inte känner sig upprörd på samma sätt som om det varit en nära anhörig eller vän är väl rätt självklart.

Att låtsas vara djupt sörjande av någon man inte ens visste fanns till förrän det är kom ut är ju sjukt.

Det är ni feminister som kommit in i tråden och vet ni inte tsen så läs den igen. Det är bara ni som bråkat eftersom ni inte varit ont en enda jävla gång utan bara vill försöka vinkla det här till att ha någonting överhuvudtaget med antifeminism att göra. Vilket det inte har och så är det med den saken.
Citera
2014-07-16, 16:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Även om jag skulle sakna empati - vilket jag inte gör - så är det absolut mer respektfull att utgå från det Lucas ville än att sätta sig över det för att det passar de egna syftena - såsom du och andra gjort i tråden.

Så nästa gång en kvinna våldtas eller dödas av sin man säger vi samma sak då, hon ville leva med honom och det ska vi respektera. Rikta ingen kritik mot mannen för hon hade valt honom, allt annat är respektlöst.

Ska vi köra på det micro?
Citera
2014-07-16, 16:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så nästa gång en kvinna våldtas eller dödas av sin man säger vi samma sak då, hon ville leva med honom och det ska vi respektera. Rikta ingen kritik mot mannen för hon hade valt honom, allt annat är respektlöst.

Ska vi köra på det micro?
Rikta inte kritik mot alla som är män, eller allt som står för något "manligt" - är i så fall den relevanta jämförelsen.

Och du - det brukar ni ju faktiskt inte göra heller, ni brukar starta dreven mot offren - slagna, mördade, våldtagna "får skylla sig själva" i en eller annan variant.

Du behöver knappast mitt tillstånd för att fortsätta med den retorik du har...
Citera
2014-07-16, 16:17
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Ok att mörka totalt och flytta fokus är din bild av att vara respekfull.
Det är feminister som till 100% startade hela begreppet näthat och förstår du fortfarande inte att det som hände Lukas hände för att han hade kuk så är nog hoppet ute för dig.
Att det talas om feminism på hans begravning är ju verkligen bara rakt igenom vidrigt. Folk har fan ingen skam i kroppen längre.

Att du inte ens tar dig tid till att stava Lucas namn rätt och fortsätter att felköna hen så säger det en hel del om hur mycket du bryr dig om att visa respekt för Lucas.
Att de talar om feminism på Lucas begravning är lika naturligt som att de kommer tala om fotboll på Zlatans begravning. Feminism var Lucas liv.
Citera
2014-07-16, 16:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Rikta inte kritik mot alla som är män, eller allt som står för något "manligt" - är i så fall den relevanta jämförelsen.

Och du - det brukar ni ju faktiskt inte göra heller, ni brukar starta dreven mot offren - slagna, mördade, våldtagna "får skylla sig själva" i en eller annan variant.

Du behöver knappast mitt tillstånd för att fortsätta med den retorik du har...

Fel, du argumenterar för att vi inte ska kritisera feminismen pga att Lucas var feminist. Då är det helt i samma linje att säga att man inte ska kritisera en man som dödar sin kvinna, hon hade ju valt honom precis som Lucas valde feminismen.

Ser du inte hur absurt det blir. Alla ska plötsligt respektera feminismen pga att Lucas var feminist och han dödades av deras hat. Varför vill du tvinga in alla att respektera feminismen efter detta, har vi inte åsiktsfrihet längre?
Citera
2014-07-16, 16:20
Medlem
Att vilja sätta dit de skyldiga feministerna, skall nu kallas "dynga om feminismen". Att kalla Lucas för pedofil för att hen har den sunda synen att man inte är kriminell om man aldrig gjort något kriminellt, skall kallas "respekt för Lucas".

Den här diskussionen börjar bli lite väl avancerad tycker jag.
Citera
2014-07-16, 16:22
Bannlyst
Citat:

Vi förhåller oss till verkligheten och pratar om det som faktiskt hänt och inget annat och det är att gruppen som startade begreppet näthat nu har näthatet ihjäl en människa och det talas inte om detta någonstans i Sverige förutom här och detta stör er feminister något enormt. Det är verkligheten, vad än Lukas funderade på så kan vi alla vara säkra på att en total mörkning inte är vad han skulle vilja se efteråt.

Men eftersom vi antifeminister inte får tala om Lukas med ert sätt att se på saken eftersom vi då gör vi bara slagträ av Lukas och ni inte vill tala om saken överhuvudtaget så antar jag att vi kan stänga tråden och sen talar vi aldrig om Lukas någonsin igen. Alla feminister nöjda och glada då? Respektfullt och bra...
Citera
2014-07-16, 16:27
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Vi förhåller oss till verkligheten och pratar om det som faktiskt hänt och inget annat och det är att gruppen som startade begreppet näthat nu har näthatet ihjäl en människa och det talas inte om detta någonstans i Sverige förutom här och detta stör er feminister något enormt. Det är verkligheten, vad än Lukas funderade på så kan vi alla vara säkra på att en total mörkning inte är vad han skulle vilja se efteråt.

Men eftersom vi antifeminister inte får tala om Lukas med ert sätt att se på saken eftersom vi då gör vi bara slagträ av Lukas och ni inte vill tala om saken överhuvudtaget så antar jag att vi kan stänga tråden och sen talar vi aldrig om Lukas någonsin igen. Alla feminister nöjda och glada då? Respektfullt och bra...

Påstå bara inte att ni gör Lucas en tjänst när ni propagerar mot feminism så är de flesta av oss nöjda.
Citera
2014-07-16, 16:34
Bannlyst
Citat:
Att du inte ens tar dig tid till att stava Lucas namn rätt och fortsätter att felköna hen så säger det en hel del om hur mycket du bryr dig om att visa respekt för Lucas.
Att de talar om feminism på Lucas begravning är lika naturligt som att de kommer tala om fotboll på Zlatans begravning. Feminism var Lucas liv.

Aha så nu är min stavning respektlös. Jag har liksom sagt det här till dig innan men jag kan ta det igen, att vi är dom hemska kvinnohatande antifeministiska mansgrisarna vet alla, man har talat om hur hemska vi är i flera år nu, vi är i pk-sveriges ögon så respektlösa som det bara går att bli så det behöver vi inte tala mer om.
Nu har dock detta ingenting med antifeminism att göra. Utan enbart feminism.
Hade Zlatan blivit mördad av PSG supportar kan jag lova dig att man inte talat om fotboll på hans begravning.

Citat:
Påstå bara inte att ni gör Lucas en tjänst när ni propagerar mot feminism så är de flesta av oss nöjda.

Det går inte att göra Lucas en mindre tjänst än att mörka hens öde totalt. Hellre hatad än bortglömd.
Innan du förstår att det som hände Lucas hände för att hen hade kuk så kommer du inte förstå vad som hänt här. Du förstår uppenbarligen inte mörkningen, trots att du påstår dig bli upprörd av UFs uttalande...nej det rimmar rätt illa faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in