Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Några dagar före den 4 maj 2013 hade KJ besök av en person som också sov över i hans lägenhet. Denna person har berättat för mig att det då fanns en machete med trähandtag i lägenheten. Dessutom fanns det en hopfällbar jaktkniv med svart blad och kamouflagefärgat skaft, total längd ca 20 cm.
Personen har också berättat att KJ plötsligt ville gå på krogen senare på kvällen. Nattgästen ville inte följa med eftersom vederbörande hade ont i huvudet. Gästen lade sig att sova i KJ:s säng, en ställbar enkelsäng och den enda säng som fanns i lägenheten.
På småtimmarna vaknade gästen av att några personer stod vid sängkanten och stirrade. Gästen blev rädd och kände sig väldigt obehaglig till mods. Det visade sig att KJ släpat hem två, för honom okända män, till lägenheten. Männen var i 20-årsåldern. De talade dålig svenska och dålig engelska. Det var meningen att gästen skulle ha stannat kvar hos KJ i några dagar, men gästen fick så dåliga vibrationer att denna lämnade lägenheten tidigt påföljande dag.
Nattgästen är inte hörd av polisen. Jag har dock förmedlat uppgifterna, med ytterligare detaljer som jag inte vill avslöja här, vidare.
Denna "person" har du pratat om i många inlägg tidigare. Det som numera kan ses
som lite underligt är att du, från att ha varit öppen i tidigare inlägg om att det varit en
transa, nu i senare inlägg börjat
anonymisera honom på ett gåtfullt sätt, varför kan jag
undra? Är det för att ändra taktik så att din information skall få mer gehör, för du
inbillar dig väl inte att man skall tro att du upptäckt två "mystiska" nattgäster hos KJ
som polisen missat och avslår som ointressanta när du kontaktar polis.
I tidigare inlägg funderade du om denna transa istället för att ha åkt hem
stannat kvar tills efter mordet på VB. Du funderar vidare på ifall denna transa
mördat VB och KJ fick städa upp. Annars ser du det också möjligt att VB kommer
till KJ:s lägenhet den 4 maj och hånar KJ för hans umgänge och sexualitet varpå KJ
dödar henne för att hans sexualitet är ett känsligt ämne för honom.
Här är bl a ett av dessa inlägg:
https://www.flashback.org/sp48348177
och hör följer ett till:
https://www.flashback.org/sp48353577
Du säger vid upprepade tillfällen att denna person inte är hörd av polis fastän han nu
i ditt senast inlägg sett två mystiska män luta sig över honom, en machete med trähandtag
och en hopfallbar jaktkniv i KJ:s lägenhet. Varför hör han av sig så sent om sina observationer?
Och framförallt har personen i fråga själv kontaktat polisen eller går han bara via dig?
Du kontaktar istället polisen med dina andrahandsuppgifter men dom visar inget intresse
för dina observationer
cirka en vecka enligt dig innan domslutet inväntas.
Förhoppningsvis förstår du själv polisens svala intresse. Inget säger att man själv inte kan
höra av sig till polis om man sitter inne med viktig info och polisen har missat en.
Kanske att rekommendera att du inte skall vänta tills det är en vecka kvar förstås
innan domslutet kommer.
Jag tror att du skall börja ifrågasätta trovärdigheten hos din källa jag för allt låter som en hittepåsaga av en person som vill ha uppmärksamhet eller en person som driver med dig.
Eller är det du som vill ha uppmärksamhet och därför valt att
anonymisera transan,
i sådana fall har du lyckats för just nu verkar frågorna haglar av lättlurade skribenter