2014-07-09, 08:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En medhjälpare underlättar givetvis förklarandet. Men jag har svårt att tro att KJ utförde själva mordet i samarbete med annan. Han kan givetvis ha fått hjälp i senare skeden, och då sannolikt av en närstående. Men ändå kvarstår förklaringsproblem med det inledande skedet, varför har vi inte hittat brottsplats och blodiga kläder?

En tanke som har slagit mig mht det som har sagts om punkterad lunga och ev. liten yttre blödning, blodet i bilen m.m., kan mordet ha begåtts i bagageutrymmet?

KJ antyder vad jag har förstått att någon plockade upp VB efter det att hon lämnade hans lägenhet? Kan denna någon i själva verket vara KJ själv?
Citera
2014-07-09, 09:07
Moderator
OYs avatar
Hovrättens dom, citat; Att Vatchareeya Bangsuan den 4 maj på kvällen skulle ha gått från Kristoffer
Johanssons hem till Micael Berg, framstår också som osannolikt.

Varför är det osannolikt, vad stödjer den slutsatsen? Jag har för mig att VB har uppsökt MB både i hans bil vid restaurangen men också vid MB bostad?

Beträffande frågan om hur MB kunde veta att det var hos KJ VB hade varit den där kvällen så finns det två rimliga förklaringar till det, dels kan hon ha berättat det för MB vid ett ev. uppsökande i MB bostad, men även via de sms mellan VB och MB som inte gick att återskapa.
Citera
2014-07-09, 10:12
Medlem
henkesss avatar
Citat:
En medhjälpare underlättar givetvis förklarandet. Men jag har svårt att tro att KJ utförde själva mordet i samarbete med annan. Han kan givetvis ha fått hjälp i senare skeden, och då sannolikt av en närstående. Men ändå kvarstår förklaringsproblem med det inledande skedet, varför har vi inte hittat brottsplats och blodiga kläder?

Det är slarvigt helt enkelt. Det är väl i princip omöjligt att stycka en kropp utan att lämna spår.
Något finns alltid att hitta, dom borde ha vidgat sina vyer lite. Undrar hur mycket skog och lokaler som polisen sökt igenom egentligen. Har dom sökt vid vatten brynet nere vid KJ. En vild gissning från min sida, att det kan ha varit hos AF. Att AF setts av 2st vittnen med KJ, märkligt minst sagt. Vilka var dom vittnena. AF hade inte lämnat lägenheten på hela helgen (enligt morsan), träffade VB före försvinnandet. Använde dom skype kanske för att kommunicera, fast då borde polisen hittat något i hans dator. KJ kanske använde 2 dator, och gjorde sig av med den ena. Finns många sätt för KJ att kunna kommunicera med någon. Som inte polisen kunnat spåra.
Citera
2014-07-09, 10:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det är slarvigt helt enkelt. Det är väl i princip omöjligt att stycka en kropp utan att lämna spår.
Något finns alltid att hitta, dom borde ha vidgat sina vyer lite. Undrar hur mycket skog och lokaler som polisen sökt igenom egentligen. Har dom sökt vid vatten brynet nere vid KJ. En vild gissning från min sida, att det kan ha varit hos AF. Att AF setts av 2st vittnen med KJ, märkligt minst sagt. Vilka var dom vittnena. AF hade inte lämnat lägenheten på hela helgen (enligt morsan), träffade VB före försvinnandet. Använde dom skype kanske för att kommunicera, fast då borde polisen hittat något i hans dator. KJ kanske använde 2 dator, och gjorde sig av med den ena. Finns många sätt för KJ att kunna kommunicera med någon. Som inte polisen kunnat spåra.
Han hade knappast datorn med sig ut vid mordet, och lägenheten är praktiskt taget utesluten som mordplats.
Citera
2014-07-09, 10:24
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Han hade knappast datorn med sig ut vid mordet, och lägenheten är praktiskt taget utesluten som mordplats.

Liten surfplatta tar ingen plats. Själva mordet kan lika gärna ha skett i en annan lägenhet.
Citera
2014-07-09, 11:05
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har du något exempel på där det blivit gjort tidigare här i landet?

Något fall i modern svensk kriminalhistoria?
Bil med planterat blodspår alltså?

Det är fullkomligt ointressant om det hänt förr eller inte.

Har du exempel på att en liknande historia som TQ har hänt förr... nä och ändå hände det.
Det finns även galna historier där poliser tvingat fram erkännanden från oskyldiga och vem skulle erkänna sig skyldig till ett brott han inte begått?

Spelar ingen roll överhuvudtaget om saker har hänt förr det är endast en fråga om det har hänt i detta fallet eller ej.
Citera
2014-07-09, 11:07
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hovrättens dom, citat; Att Vatchareeya Bangsuan den 4 maj på kvällen skulle ha gått från Kristoffer
Johanssons hem till Micael Berg, framstår också som osannolikt.

Varför är det osannolikt, vad stödjer den slutsatsen? Jag har för mig att VB har uppsökt MB både i hans bil vid restaurangen men också vid MB bostad?

Beträffande frågan om hur MB kunde veta att det var hos KJ VB hade varit den där kvällen så finns det två rimliga förklaringar till det, dels kan hon ha berättat det för MB vid ett ev. uppsökande i MB bostad, men även via de sms mellan VB och MB som inte gick att återskapa.

Ja eller på fm innan MB handlade på Kvantum brevid VBs hem.
Citera
2014-07-09, 11:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Ja eller på fm innan MB handlade på Kvantum brevid VBs hem.
Eller så såg han KJ plocka upp VB vid 16-tiden.
Citera
2014-07-09, 18:14
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Har du något exempel på där det blivit gjort tidigare här i landet?

Något fall i modern svensk kriminalhistoria?
Bil med planterat blodspår alltså?
Alldeles för sent kom jag på att jag glömde att skriva också: Som man vet om?

Citera
2014-07-09, 18:20
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Alldeles för sent kom jag på att jag glömde att skriva också: Som man vet om?

Svara på vad det har för betydelse.

Har du fler exempel på att något liknande TQ har hänt i Sveriges historia?
Citera
2014-07-09, 18:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Svara på vad det har för betydelse.

Har du fler exempel på att något liknande TQ har hänt i Sveriges historia?
Nu kommer man dragandes med den där Quicken igen...som inte alls behöver vara så
jävla oskyldig som ni behagar tro... Han kan ha dragit er allesammans vid näsan igen...den
lömske fan som nu väl är fri.

Betydelse och betydelse.
Det behöver inte ha hänt att någon förut planterat blod i någon oskyldig stackares bil
men det innebär inte att det då inte kan ha skett nu med KJ i Boden. Det är vad du vill ha sagt.

Och visst, go for that.

Ni skulle bli överlyckliga om ni kunde få ert hatobjekt nr 1 att istället för KJ få skulden
för det som skett.
Men det återstår för er att binda objektet ifråga till att ha planterat något blod från
offret i KJ:s baklucka.

Tror ni att ni går i land med det eller?
Klarar ni inte av detta så får ni väl fortsätta ösa ut era starka misstankar och hålla
drevet uppe mot en man och hans fru som blivit avförda ur mordutredningen gällande
VB en gång för alla.

Bara gå på för all del. Och fortsätt lid för eran stackars oskyldigt dömde "styckdräpares" skull.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-09 kl. 19:10.
Citera
2014-07-09, 18:48
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Nu kommer man dragandes med den där Quicken igen...som inte alls behöver vara så
jävla oskyldig som ni behagar tro... Han kan ha dragit er allesammans vid näsan igen...den
lömske fan som nu väl är fri.

Betydelse och betydelse.
Det behöver inte ha hänt att någon förut planterat blod i någon oskyldig stackares bil
men det innebär inte att det då inte kan ha skett nu med KJ i Boden. Det är vad du vill ha sagt.

Och visst, go for that.

Ni skulle bli överlyckliga om ni kunde få ert hatobjekt nr 1 att istället för KJ få skulden
för det som skett.
Men det återstår för er att binda objektet ifråga till att ha planterat något blod från
offret i KJ:s baklucka.

Tror ni att ni går i land med det eller?
Klarar ni inte av detta så får ni väl fortsätta ösa ut era starka misstankar och hålla
drevet uppe mot en man och hans fru som blivit avförda ur mordutredningen gällande
VB en gång för alla.

Bara gå på för all del. Och fortsätt lid för eran stackars oskyldigt dömde "styckdräpare".

Tog argumenten slut för dig

Du får nog släppa tanken på om det hänt förr eller inte.
Jag är inte förvånad att du tror TQ är skyldig till mord.
Vad tror du, hur mördade TQ flyktingpojken som fortfarande lever

Kritiken är att Polis/åklagare inte uteslutit alternativ GM.
Finns många på listan som borde ha kollats bättre bla. AF,MB,AB,AN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in