2014-07-16, 12:54
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Är det du eller polisen som visat bilderna för hen?

Jag gjorde en googlesökning på fällbara jaktknivar och skickade resultatet av bildsöket till källan.
Citera
2014-07-16, 13:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Några dagar före 4 maj. Nej, det hände inget speciellt, men stämningen var obehaglig.

Kan du beskriva på vilket vis stämningen var obehaglig, förekom det hot, vad var det som var obehagligt?
Citera
2014-07-16, 14:15
Medlem
Citat:
Jag gjorde en googlesökning på fällbara jaktknivar och skickade resultatet av bildsöket till källan.

Kommer din källa ihåg om det fanns ett duschdraperi?
Citera
2014-07-16, 14:23
Bannlyst
Citat:
Några dagar före den 4 maj 2013 hade KJ besök av en person som också sov över i hans lägenhet. Denna person har berättat för mig att det då fanns en machete med trähandtag i lägenheten. Dessutom fanns det en hopfällbar jaktkniv med svart blad och kamouflagefärgat skaft, total längd ca 20 cm.
Personen har också berättat att KJ plötsligt ville gå på krogen senare på kvällen. Nattgästen ville inte följa med eftersom vederbörande hade ont i huvudet. Gästen lade sig att sova i KJ:s säng, en ställbar enkelsäng och den enda säng som fanns i lägenheten.

På småtimmarna vaknade gästen av att några personer stod vid sängkanten och stirrade. Gästen blev rädd och kände sig väldigt obehaglig till mods. Det visade sig att KJ släpat hem två, för honom okända män, till lägenheten. Männen var i 20-årsåldern. De talade dålig svenska och dålig engelska. Det var meningen att gästen skulle ha stannat kvar hos KJ i några dagar, men gästen fick så dåliga vibrationer att denna lämnade lägenheten tidigt påföljande dag.

Nattgästen är inte hörd av polisen. Jag har dock förmedlat uppgifterna, med ytterligare detaljer som jag inte vill avslöja här, vidare.

Denna "person" har du pratat om i många inlägg tidigare. Det som numera kan ses
som lite underligt är att du, från att ha varit öppen i tidigare inlägg om att det varit en
transa, nu i senare inlägg börjat anonymisera honom på ett gåtfullt sätt, varför kan jag
undra? Är det för att ändra taktik så att din information skall få mer gehör, för du
inbillar dig väl inte att man skall tro att du upptäckt två "mystiska" nattgäster hos KJ
som polisen missat och avslår som ointressanta när du kontaktar polis.

I tidigare inlägg funderade du om denna transa istället för att ha åkt hem
stannat kvar tills efter mordet på VB. Du funderar vidare på ifall denna transa
mördat VB och KJ fick städa upp. Annars ser du det också möjligt att VB kommer
till KJ:s lägenhet den 4 maj och hånar KJ för hans umgänge och sexualitet varpå KJ
dödar henne för att hans sexualitet är ett känsligt ämne för honom.

Här är bl a ett av dessa inlägg:
https://www.flashback.org/sp48348177

och hör följer ett till:
https://www.flashback.org/sp48353577

Du säger vid upprepade tillfällen att denna person inte är hörd av polis fastän han nu
i ditt senast inlägg sett två mystiska män luta sig över honom, en machete med trähandtag
och en hopfallbar jaktkniv i KJ:s lägenhet. Varför hör han av sig så sent om sina observationer?
Och framförallt har personen i fråga själv kontaktat polisen eller går han bara via dig?

Du kontaktar istället polisen med dina andrahandsuppgifter men dom visar inget intresse
för dina observationer cirka en vecka enligt dig innan domslutet inväntas.
Förhoppningsvis förstår du själv polisens svala intresse. Inget säger att man själv inte kan
höra av sig till polis om man sitter inne med viktig info och polisen har missat en.
Kanske att rekommendera att du inte skall vänta tills det är en vecka kvar förstås
innan domslutet kommer.

Jag tror att du skall börja ifrågasätta trovärdigheten hos din källa jag för allt låter som en hittepåsaga av en person som vill ha uppmärksamhet eller en person som driver med dig.
Eller är det du som vill ha uppmärksamhet och därför valt att anonymisera transan,
i sådana fall har du lyckats för just nu verkar frågorna haglar av lättlurade skribenter
Citera
2014-07-16, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Denna "person" har du pratat om i många inlägg tidigare. Det som numera kan ses
som lite underligt är att du, från att ha varit öppen i tidigare inlägg om att det varit en
transa, nu i senare inlägg börjat anonymisera honom på ett gåtfullt sätt, varför kan jag
undra? Är det för att ändra taktik så att din information skall få mer gehör, för du
inbillar dig väl inte att man skall tro att du upptäckt två "mystiska" nattgäster hos KJ
som polisen missat och avslår som ointressanta när du kontaktar polis.

I tidigare inlägg funderade du om denna transa istället för att ha åkt hem
stannat kvar tills efter mordet på VB. Du funderar vidare på ifall denna transa
mördat VB och KJ fick städa upp. Annars ser du det också möjligt att VB kommer
till KJ:s lägenhet den 4 maj och hånar KJ för hans umgänge och sexualitet varpå KJ
dödar henne för att hans sexualitet är ett känsligt ämne för honom.

Här är bl a ett av dessa inlägg:
https://www.flashback.org/sp48348177

och hör följer ett till:
https://www.flashback.org/sp48353577

Du säger vid upprepade tillfällen att denna person inte är hörd av polis fastän han nu
i ditt senast inlägg sett två mystiska män luta sig över honom, en machete med trähandtag
och en hopfallbar jaktkniv i KJ:s lägenhet. Varför hör han av sig så sent om sina observationer?
Och framförallt har personen i fråga själv kontaktat polisen eller går han bara via dig?

Du kontaktar istället polisen med dina andrahandsuppgifter men dom visar inget intresse
för dina observationer cirka en vecka enligt dig innan domslutet inväntas.
Förhoppningsvis förstår du själv polisens svala intresse. Inget säger att man själv inte kan
höra av sig till polis om man sitter inne med viktig info och polisen har missat en.
Kanske att rekommendera att du inte skall vänta tills det är en vecka kvar förstås
innan domslutet kommer.

Jag tror att du skall börja ifrågasätta trovärdigheten hos din källa jag för allt låter som en hittepåsaga av en person som vill ha uppmärksamhet eller en person som driver med dig.
Eller är det du som vill ha uppmärksamhet och därför valt att anonymisera transan,
i sådana fall har du lyckats för just nu verkar frågorna haglar av lättlurade skribenter
Vad får dig att tro att vi som ställer frågor till Spindelfrida är lättlurade?
Citera
2014-07-16, 15:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Vad får dig att tro att vi som ställer frågor till Spindelfrida är lättlurade?
LKVN säger inte att alla som ställer frågor till Spindelfrida är lättlurade. Du får själv avgöra om du tillhör den gruppen.
Citera
2014-07-16, 15:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Några dagar före den 4 maj 2013 hade KJ besök av en person som också sov över i hans lägenhet. Denna person har berättat för mig att det då fanns en machete med trähandtag i lägenheten. Dessutom fanns det en hopfällbar jaktkniv med svart blad och kamouflagefärgat skaft, total längd ca 20 cm.
Personen har också berättat att KJ plötsligt ville gå på krogen senare på kvällen. Nattgästen ville inte följa med eftersom vederbörande hade ont i huvudet. Gästen lade sig att sova i KJ:s säng, en ställbar enkelsäng och den enda säng som fanns i lägenheten.

På småtimmarna vaknade gästen av att några personer stod vid sängkanten och stirrade. Gästen blev rädd och kände sig väldigt obehaglig till mods. Det visade sig att KJ släpat hem två, för honom okända män, till lägenheten. Männen var i 20-årsåldern. De talade dålig svenska och dålig engelska. Det var meningen att gästen skulle ha stannat kvar hos KJ i några dagar, men gästen fick så dåliga vibrationer att denna lämnade lägenheten tidigt påföljande dag.

Nattgästen är inte hörd av polisen. Jag har dock förmedlat uppgifterna, med ytterligare detaljer som jag inte vill avslöja här, vidare.

Jag får känslan av att nattgästen försöker förminska sig genom att införa två skumma personer i den här soppan, MA-varning tycker jag. De talade dålig svenska och dålig engelska, thaimaffian kanske haha.

Kanske är det i själva verket så att nattgästen var gäst hos KJ just den 4:e maj och att de två obehagliga männen i tjugoårsåldern i själva verket är en önskedröm, jag skulle inte utesluta det mot bakgrund av vad den här tillsynes lättskrämda sängkramaren sägs ha berättat.

EDIT;Kanske har nattgästen lånat KJ bil för att ta sig hem den där natten efter att med KJ hjälp ha styckat och dumpat VB kropp, inte skrämd av två obehagliga män, snarare rädd för att befinna sig i Boden efter att VB har mördats i samband med NN besök hos KJ.
Senast redigerad av OY 2014-07-16 kl. 15:19.
Citera
2014-07-16, 15:39
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kommer din källa ihåg om det fanns ett duschdraperi?

Jag frågade nyss min källa om det fanns ett duschdraperi. Detta är svaret:

"Ja, det gjorde det, men jag kommer inte ihåg vilken färg det var".
Citera
2014-07-16, 15:42
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag får känslan av att nattgästen försöker förminska sig genom att införa två skumma personer i den här soppan, MA-varning tycker jag. De talade dålig svenska och dålig engelska, thaimaffian kanske haha.

Kanske är det i själva verket så att nattgästen var gäst hos KJ just den 4:e maj och att de två obehagliga männen i tjugoårsåldern i själva verket är en önskedröm, jag skulle inte utesluta det mot bakgrund av vad den här tillsynes lättskrämda sängkramaren sägs ha berättat.

EDIT;Kanske har nattgästen lånat KJ bil för att ta sig hem den där natten efter att med KJ hjälp ha styckat och dumpat VB kropp, inte skrämd av två obehagliga män, snarare rädd för att befinna sig i Boden efter att VB har mördats i samband med NN besök hos KJ.

Det var inga thailändare. Nej, nattgästen besökte inte KJ den 4 maj.
Citera
2014-07-16, 15:57
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
...Jag tror att du skall börja ifrågasätta trovärdigheten hos din källa jag för allt låter som en hittepåsaga av en person som vill ha uppmärksamhet eller en person som driver med dig...

Surt, sa räven om rönnbären. Din härskarteknik biter inte på mig. Inte dina insinuationer heller. Lågvattenmärken allesamman. Jag har aldrig ifrågasatt trovärdigheten hos min källa. Det finns nämligen ingen anledning.
Det var jag som tog kontakt med källan, inte tvärtom. Jag har, och har haft, kontakt med flera personer angående det här fallet. Om man vågar fråga, får man förhoppningsvis svar. Svårare än så är det inte.
Citera
2014-07-16, 16:00
Medlem
När de här kroppsdelarna kom till Gula huset och där bredvid är en mycket viktig bit för det här fallet.
Jag anser varken MB eller KJ placerade kroppsdelarna där de hittades vid Gulahuset och i närheten . MB och KJ visste om att de var misstänkta för VB:s försvinnande och skulle därför aldrig gjort något sådant som att flytta kroppsdelarna.
KJ han uppgav också till en polis att han visste om att de misstänkte honom och han visste om också att de hade spaning på honom. Det blir helt osannolikt att en sådan person skulle ha flyttat några kroppsdelar, om han skulle haft några att flytta.
Sedan att flytta de där kroppsdelarna har det behövts två personer till, som också är gärningsmännen, att KJ skulle ha kunnat flytta dem ensam kan bortses ifrån, enbart torson vägde 33 kg och om en ensam person skall kunna bära den fordras någon bäranordning.
Det är ingenting om bärs i famnen, utan lasten måste hamna på ryggen och axlarna.
Jag anser det är gärningmännen som placerat kroppsdelarna i gömstället och även tagit dem därifrån och placerat dem vid Gula huset och där bredvid.
Motivet att kroppsdelarna togs från gömstället och placerades i Gula huset och där bredvid var sannolikt för att KJ skulle få skulden för mordet och gärningsmännen skulle bli skyddade.
Jag anser att det var två gärningsmän och en chaufför som utförde kidnappningen och styckmordet på VB.
Orsaken att en sådan riskfylld förflyttning gjordes fanns inget annat motiv än att de som gjorde förflyttningen hade som motiv att skydda sig själva och få skulden för mordet på någon annan, som i det här fallet var KJ.
Nu kan det inte accepteras att det var inte KJ som placerade kroppsdelarna i Gula huset och där bredvid, orsaken är den att isåfall kan inte KJ vara gärningsmannen.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-16 kl. 16:31.
Citera
2014-07-16, 16:10
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du beskriva på vilket vis stämningen var obehaglig, förekom det hot, vad var det som var obehagligt?

Hur skulle du reagera om du vaknade upp i en främmande säng av att det stod två okända personer och stirrade på dig? Du kanske skulle bli jätteglad och brista ut i "Hej tomtegubbar, slå i glasen"? Själv skulle jag bli jävligt rädd.
Inte alls svårt att förstå att en ung, kanske också känslig människa, kan bli skrämd från vettet och få panik. Några hot förekom inte, men situationen som sådan var tillräcklig för att framkalla ett stort obehag. Alla har inte nerver av stål, OY.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in